Houder knipperlicht R6 afgebroken

DeWitski

MF veteraan
7 mrt 2008
1.252
0
Hoogeveen
Hallo,

De rechter richtingaanwijzer van mijn R6 staat al jaren scheef. Ik kon al zien dat die met een klont siliconenkit was vastgemaakt door de vorige eigenaar. ;(

Enige tijd geleden die klont eens weg gehaald en jawel: het binnenwerk waar de richtingaanwijzer aan vast zit is afgebroken en weg! '(

Nu wil ik dit herstellen en heb jullie opinie en kennis nodig.
Op diverse fora kom ik wel tegen hoe ik 2 panelen aan elkaar moet verbinden maar een nieuwe vorm maken ben ik nog nergens tegen gekomen.

Via via heeft iemand met een 3D-printer de houder nagemaakt. Echter komt alles onder een hoek, moet ik dingen weg zagen etc dus daar wil ik nog niet aan.
Ik heb daarom van de goede zijde met gips een mal gemaakt. Die mal met een beetje passen en meten aan de afgebroken kant er in et voila, de originele vorm heb ik.
Maar nu?

Mijn idee was met 2 componenten-pasta de originele vorm te poetseren.
Toen zag ik epoxyhars met een glasvezelmat. Dat lijkt mij steviger.

Wat zouden jullie doen? Iemand dit al eens gedaan???

Hoor het graag!
full
 
Excuses, ik dacht de basis van het knipperlicht zelf te herkennen.

Mijn ervaring met hotglue is dat het op een groot (maar vooral koud) oppervlak te snel afkoelt en niet hecht.

Des te meer lijm je gebruikt des te beter het gaat.

Voor zover ik weet ligt het smeltpunt van hotglue op 150 graden, maar daar zullen ongetwijfeld varianten op zijn.

Die temperatuur ga je naar mijn bescheiden mening nooit halen rondom het motorblok en zou je dus rustig toe kunnen passen.
 
Dat het spul bij 150 graden vloeibaar wordt wil niet zeggen dat het bij 100graden niet al in elkaar zakt.
Ik zou eerder 2 componeneten lijm gebruiken.
 
Kuipwerk is lastig spul om wat duurzaam aan vast te maken.

Ik heb speciale lijm, automotiv, dat goed plakt. Wordt ook voor ABS in auto's gebruikt (bumpers?).

Wellicht zijn die bij automaterialenzaken te krijgen. Is 2 comp.
 
Is de kuip van ABS gemaakt?

In dat geval restjes (schone) ABS oplossen in MEK en met de ontstane pasta de boel repareren.
MEK is verkrijgbaar in de betere verfhandel.

Lego steentjes zijn trouwens ook van ABS en dus goed te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Het heeft even geduurd, maar het eindresultaat is er!!! *O*

Ben bij een schadehersteller geweest en die vroeg er 75,- ex BTW voor. B|
Na alle adviezen etc gelezen te hebben allereerst gekozen voor de goedkoopste oplossing: Bison Kombi-stick. Kneeppasta dus a 5,95.

Toen was het een eitje. Restant vd houder licht schuren, ontvetten, pasta kneden en modelleren om de mal van gips. Goed uitharden, gipsmal wegboren, rest weg schuren, wat vijlen en schuren etc voila:
1 hernieuwde houder. De pasta lijkt het te houden, het zit iig zo vast als een huis.
Vandaag de boel gemonteerd en rechts zit even goed als links *O* *D 8-)

Foto's volgen nog.
 
Laatst bewerkt:
Het heeft even geduurd, maar het eindresultaat is er!!! *O*

Ben bij een schadehersteller geweest en die vroeg er 75,- ex BTW voor. B|
Na alle adviezen etc gelezen te hebben allereerst gekozen voor de goedkoopste oplossing: Bison Kombi-stick. Kneeppasta dus a 5,95.

Toen was het een eitje. Restant vd houder licht schuren, ontvetten, pasta kneden en modelleren om de mal van gips. Goed uitharden, gipsmal wegboren, rest weg schuren, wat vijlen en schuren etc voila:
1 hernieuwde houder. De pasta lijkt het te houden, het zit iig zo vast als een huis.
Vandaag de boel gemonteerd en rechts zit even goed als links *O* *D 8-)

Foto's volgen nog.

De Bison Kombi-stick om het restant van de houder en de mal gepoetseerd en goed laten uitharden...

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan