Daytona Handvatverwarming knipperende LED's

VolksLife

MF'er
7 jun 2017
120
5
Hoi,

Sinds gisteren knipperen de LED's van mijn Daytona handvatverwarming, en hij doet het dus niet meer. Is dit een bekend verschijnsel ofwel weet iemand wat er aan de hand is?

Voor het voorbeeld, deze set is het.

full
 
Laatst bewerkt:
Die rode verbindingsblokjes: goede verdachte. Ik zou die verbinding eens nakijken.
Dat zijn echt rotdingen als je het over een betrouwbare verbinding gaat hebben.

Die zitten er gelukkig niet tussen. De foto is van een setje zoals het geleverd wordt.
Maar begrijp ik uit je antwoord dat ik het in de verbindingssferen moet gaan zoeken?
 
Die zitten er gelukkig niet tussen. De foto is van een setje zoals het geleverd wordt.
Maar begrijp ik uit je antwoord dat ik het in de verbindingssferen moet gaan zoeken?

Heel verstandig.

Ik ken die handvaten niet, geen idee wat knipperen voor betekenis heeft maar ik zag die blokjes.... iedereen die ooit die dingen op een motor heeft aangetroffen zal bij een storing als eerste naar die dingen kijken, vandaar ;)
 
Als de LED's van de HV-verwarming knipperen, heb je dus in principe wel voeding.
Het kan zijn dat je een heel slechte verbinding hebt dat bij aanzetten de spanning op de voeding helemaal inkakt, waardoor de LED's gaan knipperen wegens te lage spanning.

Eerst meten bij zowel in- als uitgeschakeld.
Bij een spanningsval alle contacten goed checken.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk tijd gehad om er naar te kijken. Vreemd genoeg zat er toch zo'n "ingebouwde storing" tussengebouwd. Dit terwijl hij bij een goed aangeschreven dealer is ingebouwd. Ach...shit happens. Nieuwe verbinding gemaakt, en hij deed het weer. Totdat ik de bedrading iets verlegde...en hij kapte er weer mee. Kabelbreuk! Waar? Geen idee. Ik heb de stroomtoevoer nu compleet vernieuwd. Nu storingsvrij, opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan