Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Verder zit ik nog steeds te denken aan een ombouw naar dubbele koplamp, maar wil LED's.

Kom ik dit tegen ...
I just got $50 Coupons!
Wel prijzig, maar ... ziet er lekker uit ...

Heb ook al een mail gestuurd via ebay naar iemand in de joeëseej, die een Katana koplamp te koop aanbied in schijnbaar goede staat, voor de tweede keer al eigenlijk, omdat ik de verzendkost wil weten.
Kostprijs koplamp is 130$ (112€ ongeveer), maar ik durf niet te bestellen zonder de verzendkost te weten ...

Als ik me zo een unit op de kop kan tikken, dan geen ombouw, gewoon de 2X H4 unit erin, en dan LED's erin.

Vind ik niet snel genoeg naar mijn zin zo een unit, ben ik toch van plan weer om te bouwen naar 2 projectors.

Esit: en ik zou er eens werk van moeten maken mijn GIVI wingrack op te kuisen, nodige bouten vervangen, en te plaatsen, want nu heb ik al verscheidene jaren die drie koffers liggen ... maar gebruik ze niet :$
En het is nog zo geweldig handig :t

Edit: en aangezien ik een +2003 model heb nu, kan ik mijn koplamp(en) niet meer uitzetten, en aangzien ik dat bij xenon of LED liever wél kan, ben ik ook nog op zoek naar een mooi en waterdicht schakelaartje, kom ik dit tegen _O-
1 St Auto Styling Schakelaar ON/OFF Groene LED Auto Boot Truck Bar Rocker Toggle 5Pin 12 V 20A in 1 St Auto Styling Schakelaar ON/OFF Groene LED Auto Boot Truck Bar Rocker Toggle 5Pin 12 V 20A van Auto Schakelaars & Relais op AliExpress.com | Alibaba Groep
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet slecht, maar ik ben weer te kieskeurig, er moet een (controle)lampje in zitten :$

Ik was aan zoiets aan het denken:
1 STKS Led Auto Switch Boot Truck Licht Tuimelschakelaar 5pin 12/24 V Waterdichte Bar Stijl Blauw Toggle Rocker Reverse Achterlicht schakelaar in 1 STKS Led Auto Switch Boot Truck Licht Tuimelschakelaar 5pin 12/24 V Waterdichte Bar Stijl Blauw Toggle Rocker Reverse Achterlicht schakelaar van Auto Schakelaars & Relais op AliExpress.com | Alibaba Groep
Die met "driving lights" voor de dimlichten, en die met "spotlights" voor de DRL's die er nog op moeten komen.
En dan zou ik nog een zelfde modelletje willen vinden voor een achtermistlicht, maar dan moet het met een oranje lampje zijn.

Moet ik alleen nog een manier bedenken hoe en waar die drie schakelaars mooi en bereikbaar te plaatsen.

In geval van te moeilijk wegens zo groot, zijn volgende schakelaartjes natuurlijk ook wel een goede ollossing.
1 ST Waterdichte LED 12 V 25A 20 MM Tuimelschakelaar IP65 On/Off Mini Drukknop Ronde Schakelaar Op Auto Dash 3Pin SPST LED verlichte in 1 ST Waterdichte LED 12 V 25A 20 MM Tuimelschakelaar IP65 On/Off Mini Drukknop Ronde Schakelaar Op Auto Dash 3Pin SPST LED verlichte van Schakelaars op AliExpress.com | Alibaba Groep
In dat geval zou ik oranje nemen voor het mistachterlicht, en groen voor de dimlichten. Voor de spotjes weet ik het nog niet, groen of blauw.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht jij rijdt door weer en wind en gaat voor gegarandeerde kwaliteit boven disco ;)
 
Goedemorgen Allemaal,

Durf te vragen.... wanneer ik mijn voor rem gebruikt vloeit er heel langzaam
vloeistof onder mijn deksel vandaan(remvloeistof reservoir)
De pakking is nog heel, het deksel al een keer losgehaald en opnieuw vastgezet.
de leidingen zijn van staal, het niveau is ook niet te hoog?

Het gaat om een Suzuki GSX 750 f - BJ:1990

Gr, Ronald
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Allemaal,

Durf te vragen.... wanneer ik mijn voor rem gebruikt vloeit er heel langzaam
vloeistof onder mijn deksel vandaan(remvloeistof reservoir)
De pakking is nog heel, het deksel al een keer losgehaald en opnieuw vastgezet.
de leidingen zijn van staal, het niveau is ook niet te hoog?

Het gaat om een Suzuki GSX 750 f - BJ:1990

Gr, Ronald
Goedmorgen ook voor jouw :W

Misshien toch ergens een klein scheurtje in het rubber dat enkel open komt onder druk?
Of een kapje/beschadiging aan de rand van het potje, of het deksel?
Of een stukje vuil ertussen?
 
Ik dacht jij rijdt door weer en wind en gaat voor gegarandeerde kwaliteit boven disco ;)
Ja dat doe ik ook :t

En nee hoor, wil er geen disco van maken :P

Ik wil gewoon enkele (of een aantal) toevoegingen doen aan de motor, maar wil er geen gepruts van maken, het moet allemaal een beetje deftig en functioneel zijn.

De dingen die ik wil doen zijn:

- dubbele koplampen
- schakelaar voor die koplampen

- DRL's, zelfde ongeveer als op de vorige
- schakelaartje om ook die uit te kunnen zetten indien commentaar van de politie

- achtermistlicht
- schakelaartje met oranje controlelampje (verplicht in B indien achtermistlicht op motor)

- terugplaatsen van Givi Wingrack
- (rode) LED pinkers op dat Wingrack ipv de originele
- extra en super bright LED stoplicht (gemakkelijkste onder de topkofferplaat*)

- pinkers OP (of mooi onder) mijn spiegels.

* daar hangt er nu nog steeds 1tje onder, maar ik zou een mooier afgewerkt exemplaar willen)
 
Bij deze zal ik mezelf hier ook nog even voorstellen.

Ik ben Dave Gerth en ben sinds gisteren in het bezit van een gsx 600 f van 1997.

Na een jaar motorloos te zijn geweest, begon het toch weer te kriebelen...
 
Laatst bewerkt:
full
 
Goedmorgen ook voor jouw :W

Misshien toch ergens een klein scheurtje in het rubber dat enkel open komt onder druk?

Op vloeistof in reservoir staat geen druk bij mijn weten ;)

Membraan deugt gewoon niet
 
Ja dat doe ik ook :t

En nee hoor, wil er geen disco van maken :P

Was een geintje ;)

Ik heb zelf wat bedenkingen bij waterdichtheid van artikelen via bv aliexpress.

De schakelaars die ik tipte worden ook op boten gebruikt bv. zijn simpel met plastic ring en rubberen condoom erom daarmee mijns inziens hufterproof. Niks zo lullig om er tijdens een buitje achter te komen dat je fancy schakelaars zorgen voor kortsluiting vandaar :)
 
Op vloeistof in reservoir staat geen druk bij mijn weten ;)
Als je het dekseltje vastschroeft komt er druk op de delen van dat membraan dat tussen het potje en het dekseltje zit. Op die druk doelde ik dus ;)

Was idd niet helemaal duidelijk verwoord :$



En hoppa ... besteld ... :')
dit keer wel de spot versie genomen

Voor de pinkers achteraan denk ik aan de rode versie, is er enkel in flood* versie, maar voor de pinkers vind ik dat wél goed. Maar dat zal toch nog wachten tot in mijn Wingrack delen opgepoetst en herlakt heb
... hopelijk begin ik daar eens aan ... :$ :')

* Ik zie in de beschrijving "spot" staan. Maar dat rode plastieke ronde plaatje heeft de profilering van een "flood" versie ... maar ja, voor zover je kan voortgaan op afbeeldingen op AliExpres ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Was een geintje ;)
Weet ik wel ;)
Ik heb zelf wat bedenkingen bij waterdichtheid van artikelen via bv aliexpress.
Dat je zo een schakelaar in een glas water kan dompelen, dat betwijfwl ik ook wel, maar om ermee te rijden in de regen, en bij het kuisen van de motor, heb er toch wel redelijk wat vertrouwen in.
De schakelaars die ik tipte worden ook op boten gebruikt bv. zijn simpel met plastic ring en rubberen condoom erom daarmee mijns inziens hufterproof. Niks zo lullig om er tijdens een buitje achter te komen dat je fancy schakelaars zorgen voor kortsluiting vandaar :)
Klopt. En meestal kan je voor de niet waterproof versies nog apart zo een ringetje/condoom bij bestellen. Maar ik wil er een controlelampje bij, liefst IN de schakelaar, niet apart.
Ik weet dat je die schakelaartjes ook wel kan vinden MET lampje, zit gewoon in het staafje, en het kopje van dat staafje is dan gewoon transparant.
Maar nog niet veel gezocht buiten AliExpress :$
Zou ik is moeten doen denk ik zo :P
 
Bij deze zal ik mezelf hier ook nog even voorstellen.

Ik ben Dave Gerth en ben sinds gisteren in het bezit van een gsx 600 f van 1997.

Na een jaar motorcross te zijn geweest, begon het toch weer te kriebelen...


Welkom en een mooie kleur samenstelling van de motor.
8-)
 
Hoi allemaal,

Ik ben na 18 jaar weer op de motor gestapt en heb recentelijk een GSX750F gekocht uit 2006. In het verleden heb ik ook al een GSX F gehad alleen dat was een 1100.

Afgelopen 4 weken al leuke tochtjes gemaakt door o.a. Zeeland.

Omdat ik best wel van sleutelen hou en graag mijn spullen in perfect staat wil hebben ligt de machine nu grotendeels uit elkaar. 2 weken geleden de voorvork olie vervangen en afgelopen weekend gestart met het stellen van de kleppen. De carbs laat ik door iemand die er verstand van heeft ultrasoon reinigen en als ik ze weer terug plaatst zal ik ze ook synchroon afstellen. Alle spullen zijn besteld en hopelijk kan ik a.s. zondag weer een test rondje maken.

Hoop hier nog veel te lezen en nog wijzer te worden.

Groetjes Henk
full
 
Hoi allemaal,

Ik ben na 18 jaar weer op de motor gestapt en heb recentelijk een GSX750F gekocht uit 2006. In het verleden heb ik ook al een GSX F gehad alleen dat was een 1100.

Afgelopen 4 weken al leuke tochtjes gemaakt door o.a. Zeeland.

Omdat ik best wel van sleutelen hou en graag mijn spullen in perfect staat wil hebben ligt de machine nu grotendeels uit elkaar. 2 weken geleden de voorvork olie vervangen en afgelopen weekend gestart met het stellen van de kleppen. De carbs laat ik door iemand die er verstand van heeft ultrasoon reinigen en als ik ze weer terug plaatst zal ik ze ook synchroon afstellen. Alle spullen zijn besteld en hopelijk kan ik a.s. zondag weer een test rondje maken.

Hoop hier nog veel te lezen en nog wijzer te worden.

Groetjes Henk
[afbeelding]
Welkom in het brote GSX F topic! *O*
En ook welkom op MF natuurlijk! :t

En verder ... sleutelt dat een beetje gemakkelijk, zo ondersteboven? :+

Voor het geval dat toch niet zo vlot werkt, heb ik ze alvast voor je omgedraaid ;)
full

Maar nu doet mijn rechter schouder wel weer pijn '( :+ :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom in het brote GSX F topic! *O*
En ook welkom op MF natuurlijk! :t

En verder ... sleutelt dat een beetje gemakkelijk, zo ondersteboven? :+

Voor het geval dat toch niet zo vlot werkt, heb ik ze alvast voor je omgedraaid ;)
[afbeelding]
Maar nu doet mijn rechter schouder wel weer pijn '( :+ :+

Top bedankt, ik kreeg het niet voorelkaar :}
 
Durf te vragen :}

Weet iemand of je voor deze benzinekraan een revisie setje kan kopen, en waar?
Dit is een Tourmax FPC-313 Suzuki onderdeel nummer 44300-08F00.
Het membraam ziet er nog redelijk tot goed uit, enkel de O-ring zie pijl vertoont haarscheurtjes waardoor hij een beetje lekt.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan