Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
:+
full
 
Maar was het waard.

De carbs handmatig schoongemaakt dwz. Buitenkant en vlotterbakjes, laatste vielen enorm mee. Gemonteerd en gestart, testritje later nog maken.

Overig spul vlot gedemonteerd, later op gemakje goed schoonmaken. Gros bewaar ik als reserve onderdelen, plastic, zadel en frame mogen eventueel weg. Kan mn soesje dan voorlopig weer tijden oplappen en blijven rijden :)
full
 
O jawel hoor, heb er zelfs mee gereden om blok te testen. Deze optie was echter voordeliger dan een gebruikte set carbs van een sloper (waar veelal bij staat moet schoongemaakt worden en er op foto erg belabberd uitziet) oplappen. Dus demonteren voor ultrasoon, voorzien van revisieset en weer opbouwen. Heb zelf geen ultrasoon, de carbs geheel demonteren en opnieuw afstellen ook (betaalde) hulp bij nodig...

Heb nu nette carbs erop, blok met 40K achter de hand, schijven, slotenset, op het oog nette velgen, remklauwen, benzinekraan, bedieningsschakelaars etc etc. Eigenlijk meeste wat stuk kan achter de hand. Kuip, plastic, zadel e.d. mag weg dus wordt alleen maar voordeliger t.z.t ;)
 
O jawel hoor, heb er zelfs mee gereden om blok te testen. Deze optie was echter voordeliger dan een gebruikte set carbs van een sloper (waar veelal bij staat moet schoongemaakt worden en er op foto erg belabberd uitziet) oplappen. Dus demonteren voor ultrasoon, voorzien van revisieset en weer opbouwen. Heb zelf geen ultrasoon, de carbs geheel demonteren en opnieuw afstellen ook (betaalde) hulp bij nodig...

Heb nu nette carbs erop, blok met 40K achter de hand, schijven, slotenset, op het oog nette velgen, remklauwen, benzinekraan, bedieningsschakelaars etc etc. Eigenlijk meeste wat stuk kan achter de hand. Kuip, plastic, zadel e.d. mag weg dus wordt alleen maar voordeliger t.z.t ;)

Heb sinds 5 weken ook weer een 750F uit 2006 ben er super blij mee, lekkere motor om op te rijden.
Wel afgelopen weken veel gesleuteld, vorkolie, kleppen stellen, carbs ultrasoon laten reinigen en zelf synchroon gesteld. enz enz. Rijd nu weer perfect moet denk ik allen balhoofd nog een keer doen en dan kan ik wel weer een paar jaar vooruit. Wens je veilige maar ook mooie kilometers.
 
Haha wow, kregen die in 2006 nog carbs mee? Old school :)


Idd nog carbs is volg volgens mij ook het laatste jaar dat deze motor gebouwd is. Corrigeer me maar als dat fout is. Nu bij mooi weer lekker rondje Zeeland of Voorne putten maken. Maar vandaag ziet het er alles behalve goed uit helaas.
 
Idd nog carbs is volg volgens mij ook het laatste jaar dat deze motor gebouwd is. Corrigeer me maar als dat fout is. Nu bij mooi weer lekker rondje Zeeland of Voorne putten maken. Maar vandaag ziet het er alles behalve goed uit helaas.
Klopt :Y

Al zie je in sommige tweedehands advertenties bouwjaar 2007 vermeld staan. Maar dat kan ook, als ze eind 2006 gemaakt zijn, kan het zijn dat die pas in 2007 op kenteken gezet is.

Is ook zo met mijn auto, op het inschrijvingsbewijs staat 2018, maar in werkelijk is het een 2017.
 
Ondertussen ben ik ook een goed stukje op weg, de remmen zitten weer in elkaar en werken zoals ze zouden moeten werken. Geeft zoals gezegd wel voldoening. Ondertussen vandaag verder gegaan met de carburateurs van het blok halen om te kijken in wat voor staat deze zich bevinden en er een 35kW kitje op te plaatsen. Het ging soepeler dan verwacht, en het ziet er onder de kappen ook allemaal goed uit.
full

full

Carbrevisiekitje is besteld, de rubbers van de vlotterbakken zijn erg oud, en als ik nu toch bezig ben...
Volgende week de carbs in de ultrasoon bij mn vader op het werk, en dan alles weer in elkaar.
 
Mooi man!

Is dat een 600 of 750?

Dacht namelijk dat alleen de 600 een zadel in twee delen had maar meende laatst het bij een 750 ook gezien te hebben??

Hier viel me op dat de europese versie een andere schokbreker heeft. Gsx750r w look a like waarbij het reservoirtje met beugels bevestigd zit links op het frame op een origineel aangelaste beugel. Mijn katana had er 1 met een treksysteem met stangetje rechts op het frame. Katana geen knop om de verlichting uit te zetten en volgens mij heeft de katana een bredere tank. Deze winter andere tank gekocht die kleiner leek, ook niet geheel aansloot op de ondersteunende rubbers. De donormotor heeft ook zon klein tankje. Vind het wel grappig in de veronderstelling dat alles gelijk was :)
 
Mooi man!

Is dat een 600 of 750?

Dacht namelijk dat alleen de 600 een zadel in twee delen had maar meende laatst het bij een 750 ook gezien te hebben??

Hier viel me op dat de europese versie een andere schokbreker heeft. Gsx750r w look a like waarbij het reservoirtje met beugels bevestigd zit links op het frame op een origineel aangelaste beugel. Mijn katana had er 1 met een treksysteem met stangetje rechts op het frame. Katana geen knop om de verlichting uit te zetten en volgens mij heeft de katana een bredere tank. Deze winter andere tank gekocht die kleiner leek, ook niet geheel aansloot op de ondersteunende rubbers. De donormotor heeft ook zon klein tankje. Vind het wel grappig in de veronderstelling dat alles gelijk was :)

Och stomme vraag... zie nu pas de kappen met 600 erop ernaast liggen haha
 
Och stomme vraag... zie nu pas de kappen met 600 erop ernaast liggen haha

Het is een 1990 600, schijnt dat het met kleppenstellen makkelijker is aangezien deze geen shimmetjes heeft maar stelmoeren oid. Als de carbs er weer op zitten, kleppenstellen en synchroniseren.
Mooi sleutelen is het wel :P
 
De 750 idem maar ik heb dat gemakzuchtig en op safe spelend uitbesteed. ;)

Edit: ik heb het ook nooit eerder gedaan en een gerustgestelder gevoel als een ervaren iemand het netjes doet i.p.v. zelf oefenen:)
 
Laatst bewerkt:
Van 2 schakelstangetjes 1 goede gemaakt; mijne was netjes onderhouden maar bizar versleten. De koppelingen hadden erg veel speling, 1 zat zelfs al deels los aan de kant van het pedaal waar die aan bevestigd zit. Waar het pedaal over de as schuift bijna ovaal maar de rubbers goed.

Van de donorfiets die slechts 40% gelopen heeft de stang koppelingen niet verkeerd evenals speling op de as pedaal maar de rubbers verdroogt en gebarsten, rubber pedaal versleten.

Setje ff mooi schoongemaakt, vet in die stang koppelingen, mijn hoesjes in de siliconespray erop en mn nieuwe pedaal rubber over gezet. Ikke weer helemaal happy! *O*

Begin van t jaar nieuwe tank en banaantje vervangen waar de schokbreker op rust vanwege versleten lagering, recent de zijstandaard met bout vanwege slijtage die nu aanzienlijk minder speling heeft en niet meer klappert. Wordt een piekfijn fietsje weer!
 
Dag Heren/Dames,

Binnenkort ga ik waarschijnlijk mijn eerste GSX 600F uit 1992 aanschaffen!
Alleen dit is ook meteen de eerste motor die ik van een onbekende koop.
Nou ben ik wel technisch aangelegd, maar wat zijn punten waar ik bij een 600F uit '92 op moet letten?

P.S. Alle tips welkom, ook niet GSX gerelateerd

Grtz!
 
Terug
Bovenaan Onderaan