Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Tikken op zo'n haakse inbussleutel heeft weinig effect, door de kromming sla je niet op het hart van de stift.
Een inbus opofferen en de korte kant er van af zagen lost dit probleem op. Er blijft een rechte stift over waardoor je een "droge" tik op de bout kunt geven.
 
Hello! Ik heb gisteren een GSX600F 1997 gekocht.

Ik vraag mij af welke onderdelen uitwisselbaar zijn tussen GSX600F en GSX750F?
Zadel, kroonplaat, achterlicht en achter-kuipdelen lijken mij duidelijk niet compatible..maar is de rest gelijk? Ik heb al wel eens een GSX750F particulier gekocht, maar na 20km is dat blok vastgelopen. Niet lang genoeg gehad dus om die goed te bekijken.

10qjkom.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hello! Ik heb gisteren een GSX600F 1997 gekocht.

Ik vraag mij af welke onderdelen uitwisselbaar zijn tussen GSX600F en GSX750F?
Zadel, kroonplaat, achterlicht en achter-kuipdelen lijken mij duidelijk niet compatible..maar is de rest gelijk? Ik heb al wel eens een GSX750F particulier gekocht, maar na 20km is dat blok vastgelopen. Niet lang genoeg gehad dus om die goed te bekijken.

[afbeelding]
WELKOM IN HET GROTE GSX F TOPIC! *O* *O*
Verder heb ik weinig idee over uitwisselbaarheid tussen de 600 en 750 in de modellen van voor 1998 -O-

Mooi kleurtje jouw motor! 8-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren mijn H1 LED bulbs ontvangen.

Vandaag wilde ik eens testen hoe goed ze zijn als ze in een projector gaan.
Witte lichtbundel:
full

en gele lichtbundel:
full

Wat dat betreft, overtreft het mijn verwachtingen.
Had besloten types te nemen zonder fan, omdat ik al wat verhalen heb gehoord dat die kleine fannetjes wel eens durven vastlopen, wat volgens mij idd wel kan ivm vocht en vuil in de lucht.

Maar, er is mij wel één ding opgevallen, de "stift" met de LED's erin, die wordt niet erg warm, de warmte afvoer weefsels worden wel erg warm, ergens logisch ook, maar wat ook wel zeer warm wordt, is die "houder", rood omcirkeld:
full

Die kan je dus NIET met je hand vasthouden, ja, enkele seconden hooguit, en dan moet je wel lossen. Nu stel ik mij toch wel vragen of dat goed gaat met de rubber dichtingen achter de koplamp, en met eventueel in aanraking komen met andere originele bekabeling van de motor (de warmte afvoerweefsels bedoel ik dan).
 
Aangekomen bij mijn kinesist (3x per week wordt ik gemarteld), en onderweg op reserve moeten zetten. Op 340km al! Dat ben ik niet gewoon van een GSX F!
Ik hoop maar dat het iets te maken heeft met het feit dat die al 5 jaar (en misschien wel langer) stil gestaan heeft ...
 
Gisteren mijn H1 LED bulbs ontvangen.

Vandaag wilde ik eens testen hoe goed ze zijn als ze in een projector gaan.
Witte lichtbundel:
[afbeelding]
en gele lichtbundel:
[afbeelding]
Wat dat betreft, overtreft het mijn verwachtingen.
Had besloten types te nemen zonder fan, omdat ik al wat verhalen heb gehoord dat die kleine fannetjes wel eens durven vastlopen, wat volgens mij idd wel kan ivm vocht en vuil in de lucht.

Maar, er is mij wel één ding opgevallen, de "stift" met de LED's erin, die wordt niet erg warm, de warmte afvoer weefsels worden wel erg warm, ergens logisch ook, maar wat ook wel zeer warm wordt, is die "houder", rood omcirkeld:
[afbeelding]
Die kan je dus NIET met je hand vasthouden, ja, enkele seconden hooguit, en dan moet je wel lossen. Nu stel ik mij toch wel vragen of dat goed gaat met de rubber dichtingen achter de koplamp, en met eventueel in aanraking komen met andere originele bekabeling van de motor (de warmte afvoerweefsels bedoel ik dan).

Enkele seconden en dan outsch? Mwoah dat is dan een graadje of 50-60. Je hebt een heel ander soort dan ik trouwens, heb op de houder een stevig koelblok zitten. Ook met die lamp akkoord gegaan wegens gebrek aan bewegende delen, kan het niet stuk ook :)
Vergeet niet dat een oude halogeen lamp(+voetje) ook bloedverziekend heet wordt! Glas van de lamp zit aan het metaal van het voetje vast en het glas wordt heet in de categorie 2e graads verbrandingen als je die vastpakt na een tijdje aan staan. Omgekeerd is dat de reden dat je het glas nooit met de hand mag aanraken bij het erin plaatsen. Vetten en zuren op je vingers vervuilen het glas en verstoren de warmteafgifte van dit glas naar de omgeving.
 
Enkele seconden en dan outsch? Mwoah dat is dan een graadje of 50-60. Je hebt een heel ander soort dan ik trouwens, heb op de houder een stevig koelblok zitten. Ook met die lamp akkoord gegaan wegens gebrek aan bewegende delen, kan het niet stuk ook :)
Vergeet niet dat een oude halogeen lamp(+voetje) ook bloedverziekend heet wordt! Glas van de lamp zit aan het metaal van het voetje vast en het glas wordt heet in de categorie 2e graads verbrandingen als je die vastpakt na een tijdje aan staan. Omgekeerd is dat de reden dat je het glas nooit met de hand mag aanraken bij het erin plaatsen. Vetten en zuren op je vingers vervuilen het glas en verstoren de warmteafgifte van dit glas naar de omgeving.
Nee, ik bedoel, eens het warm is (klein minuutje of twee), het zo heet is dat je het slechts enkele seconden kan vastnemen.

Klopt, de halogeentjes worden ook zeer heet, zelfs nog heter, maar die zitten in een adaptertje, en het is het adaptertje dat wordt ontsloten door de rubberkap. Maar bij deze LED's vermoed ik dat de rubberkap op (of net onder) die "houder" gaat zitten.

Heb nog 2 adaptertjes liggen, eens testen met een halogeentje erin of die ook zo heet worden. Zo ja, dan is mijn zorg van de baan.
 
Beste medeforummers, is er hier iemand die ervaring heeft met aftermarket rem en koppelings hendel (CNC bijv) op zijn gsxf en deze ervaring met mij zou willen delen? Of een bepaald merk kan aanbevelen?

Alvast bedankt

Mvg Desmond
 
Beste medeforummers, is er hier iemand die ervaring heeft met aftermarket rem en koppelings hendel (CNC bijv) op zijn gsxf en deze ervaring met mij zou willen delen? Of een bepaald merk kan aanbevelen?

Alvast bedankt

Mvg Desmond
Ik weet dat Worldbeater er vroeger had op zijn GSX F, maar die is niet meer zo actief in dit topic wegens geen GSX F meer.
 
Gisteren is mijn einddemper door de verkoper geleverd.
full

full


Op enkele lichte krasjes na ziet die er nog nieuw uit.
De man die mij deze uitlaat verkocht heeft, had zijn GSX F destijds gekocht met reeds een Laser uitlaat erop, en deze kreeg ie erbij. Toen hij zijn GSX F weer wilde doorverkopen wilde de nieuwe eigenaar de originele einddemper er niet bij.
Goed voor mij, want nu verkocht hij die apart.

Deze einddemper zou slechts 1500 a 2000 km gelopen hebben, en na de rodage periode vervangen door de Laser.
Als ik zo het "connectiebuisje" bekijk, geloof ik dat ook wel.
full

Slechts wat oppervlakkige roest.
Toch denk ik dat stukje buis te bewerken met hittebestendige alu lak alvorens te monteren.
 
Gisteren is mijn einddemper door de verkoper geleverd.
[afbeelding]
[afbeelding]

Op enkele lichte krasjes na ziet die er nog nieuw uit.
De man die mij deze uitlaat verkocht heeft, had zijn GSX F destijds gekocht met reeds een Laser uitlaat erop, en deze kreeg ie erbij. Toen hij zijn GSX F weer wilde doorverkopen wilde de nieuwe eigenaar de originele einddemper er niet bij.
Goed voor mij, want nu verkocht hij die apart.



Deze einddemper zou slechts 1500 a 2000 km gelopen hebben, en na de rodage periode vervangen door de Laser.
Als ik zo het "connectiebuisje" bekijk, geloof ik dat ook wel.
[afbeelding]


Slechts wat oppervlakkige roest.
Toch denk ik dat stukje buis te bewerken met hittebestendige alu lak alvorens te monteren.

Mooie demper die zit ook op mijn GSX geef ook mooi geluid, ben er tevreden over.
 
Mooie demper die zit ook op mijn GSX geef ook mooi geluid, ben er tevreden over.
Ik heb er geen idee van of er qua geluid verschil is met de uitlaat van voor de facelift in 2003/2004*. Ik ben namelijk met deze beginnen rijden mét de scheur erin, en dan maakt die eerder zwaar protgeluid ...

Wat ik wel merkte toen ik de uitlaat aannam, dat deze toch wel enkele kilootjes meer weegt dan het vorige model.

Nu alleen nog een dichting aanschaffen, morgen effe langs Suzuki, kans is groot dat ze die op voorraad hebben liggen, en anders hebben ze die binnen een paar dagen wel.

* bij de facelift in 2003 werd nog de "oude" uitlaat gebruikt en stond op de zijkanten van de tank nog steeds voluit Suzuki ipv van enkel de S. Later pas, geen idee later in 2003, of in de loop van 2004 is de uitlaat vervangen door de nieuwe, en verscheen de S op de tank.
 
Intussen ook een eerste keer een tank leeggereden.

21,5 liter
447,8 km.

Dat betekend 4,80L/100km, oftewel 1:20,83.
Dat valt me wel een beetje tegen -O-
Zeker gezien ik met deze nog geen winter km's gedaan heb, en ook zo goed als altijd rustig gereden heb. Wel wat kortere afstanden dan gewoonlijk, maar ook weer niet overdreven kort.

Zou dat kunnen komen door de jarenlange stilstand? Dat ie weer min of meer opnieuw ingereden moet worden? Ik heb namelijk het vermoeden dat die geem "winterstop" gekregen heeft, zoals bijrbeeld een soeplepel olie in de cilinders en even laten demareren zonder ontsteking om zodoende de cilinderwanden in geölied te houden.

Of zou het door die milieuklep komen dat er een hoger verbruik aan vasthangt?
Indien ja, toch eens kijken of dat ding ertussen uit kan :$

Maar anderzijds ... misschien moet ik toch nog maar eens een paar tankbeurten afwachten, of zelfs afwachten tot ik weer langere afstanden kan rijden, en dan nog eens analyseren.
 
Misschien een stomme vraag, maar aangezien dit mijn eerste motor is.. vanaf wanneer zetten jullie hem op reserve gelijk aan het begin van het rode gedeelte van de meter of halverwege het rood, want het rode gedeelte lijkt bijna een kwart vd tank.

En rij je dan gelijk naar het 1e beste tankstation als je hem op reserve zet of kan je dan nog een aantal kilometers maken?
 
De gsx heeft 5 liter reserve, dit is bij een volledig volle tank (lastig om de laatste liters er in te krijgen) idd 25%. Genoeg voor 150 á 200 km afhankelijk van het rechter handje (er zijn er die natuurlijk veeeel meer uit die 5 liter halen en klagen bij 1:20,83 :+ ).
Bij mij is het ook halfweg het rood op.
Afhankelijk van de rit of situatie wacht ik tot het stopt of schakel ik op voorhand op reserve. Vervelend als de motor hapert als je net wil inhalen of de motor op het gas door een bocht "trekt".
Bij hoofdzakelijk woon-werkverkeer heb ik gelegenheid zat om te tanken en gooi ik hem voor reserve gewoon weer vol.
Hoe dan ook let ik ook op de dagteller zodat het nooit volledig op raakt.
 
Laatst bewerkt:
bij mij start hij echt bagger slecht als ik hem in het rood heb en nog op de on stand.
even op de pri en daarna gaat het prima, ik heb het idee dat de buisjes in de tank een beetje verstopt zitten..
 
Benzinemeter werkt niet echt lekker, staat na 180 km al in het rood en als ik dan ga tanken dan gaat er met moeite 9 liter in. Zou je dit kunnen verhelpen door de vlotter te verbuigen? Ik rij nu op de dagteller en kijk helemaal niet meer naar de benzinemeter.
 
Benzinemeter werkt niet echt lekker, staat na 180 km al in het rood en als ik dan ga tanken dan gaat er met moeite 9 liter in. Zou je dit kunnen verhelpen door de vlotter te verbuigen? Ik rij nu op de dagteller en kijk helemaal niet meer naar de benzinemeter.
Kort terug had ik het daarover, omdat mijn GSX F'en meestal op reserve moesten halfweg rood, en ik het logischer vind dat dat moet op begin rood, heb ik bij mij de vlotter stang idd gebogen ... maar ietwat te enthousiast, want nu gaat ie op reserve als de meter halfweg staat, horizontaal dus, en de tank leeg is, een naalddikte onder het begin rood, en dat is niet leuk _O- _O-
 
De gsx heeft 5 liter reserve, dit is bij een volledig volle tank (lastig om de laatste liters er in te krijgen) idd 25%.
De reserve is idd 5 liter.
Dat is idd ook 25% van de volledige 20 liter inhoud, die er vlot ingaat zonder de overvulbeveiliging te negeren. Dat gaatje heb ik groter gemaakt, waardoor nokvol aftanken (21,5 tot 22 liter) nu een stuk sneller gaat.
Genoeg voor 150 á 200 km afhankelijk van het rechter handje (er zijn er die natuurlijk veeeel meer uit die 5 liter halen en klagen bij 1:20,83 :+ ).
Bij mij is het ook halfweg het rood op.
150 a 200 km ga je echt niet halen op die laatste 5 liter, houd het maar op 80 a 120, en die 120, dan moet je echt al heel rustig rijden ;)
Afhankelijk van de rit of situatie wacht ik tot het stopt of schakel ik op voorhand op reserve. Vervelend als de motor hapert als je net wil inhalen of de motor op het gas door een bocht "trekt".
Bij hoofdzakelijk woon-werkverkeer heb ik gelegenheid zat om te tanken en gooi ik hem voor reserve gewoon weer vol.
Ik wacht gewoon tot ze begint te sputteren, zelfs in een bocht valt dat nog best mee. Nu rijd ik zelden te snel, en ook bij 120 op de derde baan staat die snel op reserve, al zou ik ze daar, als ik weet dat het bijna zo ver is, toch ook effe op reserve zetten.
Hoe dan ook let ik ook op de dagteller zodat het nooit volledig op raakt.
Doe ik ook, van zodra ik ze op reserve heb, kijk ik op tripteller 2 op hoeveel km de tankmstaat, die reset ik elke keer bij voltanken, en als ik dan bijvoorbeeld zie, op reserve op 375 km, weet ik dat ik bij normaa rijden 475 moet kunnen halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan