Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
bedankt voor je tip nogmaals, naar mij is ook een setje onderweg *D

heb jij trouwens de koppelingskorf gemodificeerd? mijne vindt de vrij niet altijd even makkelijk al betwijfel ik of dat daarmee samen hangt. koppeling komt verder wel goed vrij maar overweeg nog om de korf aan te laten passen
[afbeelding]

Ik heb een koppelingscilinder van een gsxr1100 gemonteerd . Deze kan je zonder aanpassen erop zetten . Hiervan is de diameter van de cilinder iets kleiner ,maar de slag is een 3 mm langer wat maakt dat je koppelingsplaten iets verder uit elkaar gaan en het schakelen veel beter word .
 
Dank voor de tip ik onthoud m!

Laadstroom heb je ook in orde?

Bij mijne liep die op ruim boven de 15V zoals de meeste verslond die accu's. Nu braaf onder de 14.5 :t
 
Hey DKP die ledjes zien er goed uit 👍🏽 is dat moeilijk om te vervangen? En welke ledjes heb je daarvoor gebruikt als ik vragen mag?

Mvg Desmond
Ik heb er deze in gezet:
10 stks Auto Auto LED T5 5 led smd 3014 Wedge Light Lamp Wit DC12v Instrument Waarschuwing Indicator Signaal Lampen (niet Polariteit) in 10 stks Auto Auto LED T5 5 led smd 3014 Wedge Light Lamp Wit DC12v Instrument Waarschuwing Indicator Signaal Lampen (niet-Polariteit) van Signaal Lamp op AliExpress.com | Alibaba Groep
Het verwisselen van de lampjes op zich is niet zo moeilijk. Teller openmaken, houdertjes met gloeilampjes eruit, de gloeilampjes uit de houder, de LED'jes erin, en terug steken. Het leuke aan deze LED'jes is, ze lijken niet plus en min gevoelig, je kan ze draaien, branden gewoon, behalve die helemaal links (als je de teller geopend naar je hebt liggen, het lampje achter de benzinemeter dus), als die verkeer staat, brand die op halve kracht, omdraaien, en dan op volle kracht.

Maar het vele werk kruipt in het feit dat je echt alle kappen weg moet nemen, en om er goed aan te kunnen, ook die zwarte plastic plaat waarin de teller gemonteerd zit.

Het is dus best iets wat je doet wanneer de motor open ligt voor algemeen onderhoud, dan is het gauw effe meegedaan, maar alles openmaken enkel voor dit zou ik niet doen.
 
Vanmorgen effe de oude uitlaat erop (die van mijn vorige motor die geschuurd is bij het ongeval), vastgeschroefd met de beide nodige bouten, maar de spanring niet vastgeklemd. Geluid viel mee, alleen wat metaal gerammel :P
Ook alle kappen er maar weer op, heb eens een vermaning gekregen van een motoragent dat ik zonder reed. Ik haalde aan dat het nu toch gewoon een naked bike is, maar dat hielp niet, want volgens hem is een naked bike zo gemaakt dat er geen scherpe delen aan zitten, waar dat wel zo zou kunnen zijn bij een gekuipt model. Tja, ergens heeft hij wel een punt. En vooraan had ik toen dus ook geen pinkers, maar dat was hem gelukkig toch even ontgaan :+
En voor de afstand en regio waarnaartoe ik moest, wilde ik geen risico nemen.
Effe een andere oliefilter gehaald, intussen olie en filter ook ververst.
Vlotterbakje los schroeven geeft al indicatie hè :)
Goede tip :t
Eens zien of ik dat morgen kan doen :Y
Vandaag gedaan voor ik alles weer dicht deed.
full

full

full

Dat is toch wat je bedoeld he, dat dekseltje bovenaan eraf, en die rubber met die naald er even uit?
En, ziet dat er goed uit?
Ik heb er al gehad waar ik die naald er met wat kracht uit moest trekken, en helemaal groen uitgeslagen was.
 
Nee vlotterbak zit aan de onderkant. Is bakje dat gevuld wordt met brandstof tot de vlotter middels de vlotternaald op afgestelde hoogte de toevoer afsluit.

Bij vuile carburateurs zit vaak in deze bakjes ook nogal wat rommel, aanslag en viezigheid.
full
 
Nee vlotterbak zit aan de onderkant. Is bakje dat gevuld wordt met brandstof tot de vlotter middels de vlotternaald op afgestelde hoogte de toevoer afsluit.

Bij vuile carburateurs zit vaak in deze bakjes ook nogal wat rommel, aanslag en viezigheid.[afbeelding]
Oei ... tja, daar ga ik niet meer aan geraken nu.
Maar vermits het bovenaan toch zo proper is vertrouw ik erop dat die idd gereinigd zijn geweest door de vorige eigenaar. Want na 5 jaar stilstaan geloof ik noot dat ze zo proper zijn. Zoals ik al zei, ik heb al veel erger gezien, met veel minder stilstand.

Maar bij het volgende groot onderhoud zal ik het wel nog is extra bekijken :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
tips gezocht...

Ik heb enkele weken geleden de voorvork olie vervangen omdat de vork als een spons reageerde, had ik nu ook maar de keerringen gedaan want die beginnen nu te lekken. De vork bij diep inveren maakt een beetje een schrapend geluid. Wat kan dit zijn? Ik heb inmiddels nu nieuwe ringen en stofkappen enkel nog monteren. Bij het rijden over wegen met veel kuilen en gaten dan klapperd ook de hele voorkant. Zou het klapperen het balhoofdlager kunnen zijn?


Een deze dagen ga ik dan maar weer de hele voorkant demonteren en de nieuwe onderdelen plaatsen, balhoofdlager heb ik ook maar meteen besteld. Zijn hier mede GSX F rijders die dit wel eens heeft vervangen? Zijn er tips waar ik op moet letten of hoe ik de lagers terug moet plaatsen.


Alle info is welkom, mijn GSX F heeft nu 55.000 op de teller en ik wil er nog wel een paar jaar op blijven rijden.


Alvast bedankt.
 
dat klapperen kan van alles zijn;

ik stond recent bij een bandenboer mee te kijken waar een klant klaagde over een klapperende voorkant, hij verdacht het balhoofdlager. de oorzaak zat meer in het feit dat de vorkpoten in de onderste kroonplaat niet eens vastgezet waren bij de vorige eigenaar _O-
 
Even een klein vraagje.

Ik heb zo'n leuke navigatie met een stuurbeugel (waar helemaal geen ruimte voor is)
Hiervoor had ik een klein beugeltje gemaakt die ik op het kroonplaat kapje van mijn Kawasaki kon bevestigen.
IMG_2588.jpg

IMG_2589.jpg

Als ik deze op mijn kroonplaat van mijn Suzi wil maken moet ik een gaatje boren (m5).
kan ik dit met een gerust hart doen of verzwak ik die plaat dan?

Gaatje komt dan wel precies in het holle gedeelte wat je aan de onderzijde van je kroonplaat kan voelen.

misschien een beetje een beginnersvraag maar die moeten we ook soms hebben he ;)
 
Ik heb een koppelingscilinder van een gsxr1100 gemonteerd . Deze kan je zonder aanpassen erop zetten .

Kun je me nog vertellen van welk type? 91/92?

Hier pompjes binnen en leidingen onderweg. Eerdaags weer beetje opbouwen.
full
 
tips gezocht...

Ik heb enkele weken geleden de voorvork olie vervangen omdat de vork als een spons reageerde, had ik nu ook maar de keerringen gedaan want die beginnen nu te lekken. De vork bij diep inveren maakt een beetje een schrapend geluid. Wat kan dit zijn? Ik heb inmiddels nu nieuwe ringen en stofkappen enkel nog monteren. Bij het rijden over wegen met veel kuilen en gaten dan klapperd ook de hele voorkant. Zou het klapperen het balhoofdlager kunnen zijn?


Een deze dagen ga ik dan maar weer de hele voorkant demonteren en de nieuwe onderdelen plaatsen, balhoofdlager heb ik ook maar meteen besteld. Zijn hier mede GSX F rijders die dit wel eens heeft vervangen? Zijn er tips waar ik op moet letten of hoe ik de lagers terug moet plaatsen.


Alle info is welkom, mijn GSX F heeft nu 55.000 op de teller en ik wil er nog wel een paar jaar op blijven rijden.


Alvast bedankt.
Ik heb heeeeel lang geleden, bij een van mijn eerste GSX F'en eens de balhoofdlagers, de oliekeerringen op de voorvork, EN de 4 glijlagers IN de vorkpoten vervangen.

Heb dat toen nog gepost hier ook denk ik.

Als ik is tijd heb, zal ik het proberen terug te vinden.

Kan wel al vertellen, het is een hele klus, maar is wel te doen :t
 
Intussen is mijn onderhoud ook al weer enkele dagen geleden gedaan.

Motor rijdt nu vloeiender, er zat nogal wat afwijking op de klepstelling.

En de nieuwe uitlaat maakt rijden weer veel aangenamer. Heb de buis van de einddemper behandeld met hittebestendige lak, en het stuk waar die ingaat ook, maar niet zo proffessioneel, want daarvoor moet die eraf, en daar had ik geen zin.
full



Btw: mijn verbruikt is tot nu toe alleen maar in dalende lijn gegaan *D

Maar nu rijden voor het plezier, nee dank je, veel te warm :/
 
Remleidingen binnen: nog geen 135 euro voor 5 leidingen rondom inc koppeling dus *O*
 
En de nieuwe uitlaat maakt rijden weer veel aangenamer. Heb de buis van de einddemper behandeld met hittebestendige lak, en het stuk waar die ingaat ook, maar niet zo proffessioneel, want daarvoor moet die eraf, en daar had ik geen zin.

Ziet er iig strakker uit als de bruine pijpen onder mijn fiets, is dus iets wat ik iig ga proberen :Y .
 
Ik heb heeeeel lang geleden, bij een van mijn eerste GSX F'en eens de balhoofdlagers, de oliekeerringen op de voorvork, EN de 4 glijlagers IN de vorkpoten vervangen.

Heb dat toen nog gepost hier ook denk ik.

Als ik is tijd heb, zal ik het proberen terug te vinden.

Kan wel al vertellen, het is een hele klus, maar is wel te doen :t

Gisteren de hele zondag lekker gesleuteld, fiets op een garage krik en de hele voorkant eraf. Eerst de voorvorken voorzien van nieuwe keerringen, olie enz en daarna begonnen aan de balhoofdlagers. Viel eigenlijk best mee, met een verfbrander de boel goed warm gestookt en kon met een paar tikken alles zo los krijgen. Tegen 8 uur s'avonds zat de hele fiets weer in elkaar en kan er weer gereden worden. Vandaag eerst maar eens een proef ritje maken en dan kijken we wel weer verder wat de volgende klus wordt. Sleutelen is eigenlijk best wel leuk. :) Denk dat de voorremschijven het volgende wordt 3,25mm is te weinig. Nu rij ik heel normaal en doe geen harde remacties waardoor de schijven bloedheet worden. Meeste rem ik af op de motor zelf door terug te schakelen. Dus de onderdelen sites maar eens bekijken of ik een leuk setje kan vinden. Die blauwe led'jes vind ik ook wel leuk misschien ga ik dat ook nog doen, ben alleen niet zo'n held met bestellen op Ebay en vanuit die verre landen. Zag trouwens bij MLM parts nog een gaaf achterlicht met leds en knipperlichten, daar ga ik nog even over nadenken. Hopelijk valt de temp een beetje mee deze week, 30 graden of meer vind ik veel te warm op de motor.
 
Gisteren de hele zondag lekker gesleuteld, fiets op een garage krik en de hele voorkant eraf. Eerst de voorvorken voorzien van nieuwe keerringen, olie enz en daarna begonnen aan de balhoofdlagers. Viel eigenlijk best mee, met een verfbrander de boel goed warm gestookt en kon met een paar tikken alles zo los krijgen. Tegen 8 uur s'avonds zat de hele fiets weer in elkaar en kan er weer gereden worden. Vandaag eerst maar eens een proef ritje maken en dan kijken we wel weer verder wat de volgende klus wordt. Sleutelen is eigenlijk best wel leuk. :) Denk dat de voorremschijven het volgende wordt 3,25mm is te weinig. Nu rij ik heel normaal en doe geen harde remacties waardoor de schijven bloedheet worden. Meeste rem ik af op de motor zelf door terug te schakelen. Dus de onderdelen sites maar eens bekijken of ik een leuk setje kan vinden. Die blauwe led'jes vind ik ook wel leuk misschien ga ik dat ook nog doen, ben alleen niet zo'n held met bestellen op Ebay en vanuit die verre landen. Zag trouwens bij MLM parts nog een gaaf achterlicht met leds en knipperlichten, daar ga ik nog even over nadenken. Hopelijk valt de temp een beetje mee deze week, 30 graden of meer vind ik veel te warm op de motor.
Fijn te horen dat het allemaal goed gelukt is.

En ja, voor de balhoofdlagers moet heel de voorkant eraf.

Ik herinner me nog dat ik het zonder warm stoken gedaan had. Met een goede doorslag en lichte hamer de schalen eruit getikt, voor de bovenschaal dus van vanonderen, tikje links, tikje rechts, tikje links, ... tot ze eruit waren, gaat traag, maar goed.
De oude schalen gebruikte ik dan weer om er de nieuwe in te tikken. Eerst met een houten plankje, tot de nieuwe schaal er volledig inzit, maar nog niet diep genoeg, dan de oude schalen gebruiken en die gaan er dan een klein stukje mee in, maar die tik je er weer problees uit.

Let wel op de term "tikken", wat heel wat anders is dan "kloppen" ;)

Wat die blauwe LED'jes betreft, als je ze via AliExpress besteld, moet je een account aanmaken, en een Visa of Mastercard gebruiken.
Ken je niemand in je buurt, vriendekring, collega's die een account hebben op zulk een site? Dan kan je hen vragen het voor je te bestellen.
Ik heb er nog exact 4 over van de 10 (genoeg voor het dashboard, zonder de pinker verklikkers dan wel), ik wil ze eventueel wel opsturen, maar ze hebben samen een waarde van maar 1,04€, want de 10 samen kosten me 2,56€ (nu staan ze net iets boven de 3€) dus ik vrees dat het je duurder uitkomt om de verzendkost te betalen (de LED'jes zou je gratis bij de verzendkost kunnen krijgen :P ) dan dat je ze zelf besteld.

Eigenlijk heb ik niet echt een idee over de verzendkost. Ze zijn zo fijn dat ik ze gewoon in een stuk papie zou kunnen wikkelen en met een gewone enveloppe opsturen. Maar dan ben ik bang dat ze misschien beschadigd raken. Een beetje beschermfolie errond zou veel doen, maar dan is het te dik om een standaardformaat te zijn.

Had zelf niet verwacht dat ze zo goed gingen zijn. Zelfs alsmik in de zon rijdt, maar mijn benzinemeter zich in mijn lichaamsschaduw bevindt, zie ik een beetje blauw licht doorkomen :t
 
Hey,is er hier iemand die een standaard kuipruitje heeft van het model 1998+ voor een acceptabel prijsje? Ik heb er een tourruitje op en zou eens willen weten hoe de windbescherming zit met een normaal ruitje omdat ik dat eigenlijk wat mooier vind staan...

Desmond
 
Hey,is er hier iemand die een standaard kuipruitje heeft van het model 1998+ voor een acceptabel prijsje? Ik heb er een tourruitje op en zou eens willen weten hoe de windbescherming zit met een normaal ruitje omdat ik dat eigenlijk wat mooier vind staan...

Desmond
Heb je de toerruit van je avatar erop staan? Is die enkel donker getint, of ondoorzichtig?
Indien nog doorzichtig, laat maar weten als je die weg wil doen, ik wil hem wel overnemen.
 
1100 weer op de wieltjes; carbs schoon en vork voorzien van hoezen, nieuwe keerringen en dikkere olie. Pompjes rem en koppeling aan stuur van bandit en stalen leidingen rondom. Ben wel benieuwd naar de combinatie van de stalen leidingen met de grotere rempomp en stuggere voorvork. :)
 
Hey DKP klopt het gaat ok het ruitje van me avatar, dat is gewoon een getinte doorzichtige ruit.

Als ik een normale ruit heb getest, en als die me beter bevalt en besluit deze weg te doen zal ik wel contact met je opnemen.
 
Hey DKP klopt het gaat ok het ruitje van me avatar, dat is gewoon een getinte doorzichtige ruit.

Als ik een normale ruit heb getest, en als die me beter bevalt en besluit deze weg te doen zal ik wel contact met je opnemen.
Ik ben benieuwd :t

Verder moet ik eerlijk toegeven dat ik nogal negatief tegenover de toekomst van het auto- en motorrijden sta. Wat ik wil zeggen is, dat ik heb besloten alleen nog maar de nodige kosten te doen aan de motor (het nodige onderhoud en slijtagedelen), want als de brandstofprijzen aan dit tempo gaan blijven stijgen, vrees ik einde auto- en motorrijden voor mij. Ben het nu wel grondig beu aan het worden.

Die verhoogde kuipruit zie ik nog wel zitten als je die weg doet, afhankelijk van de prijs ook wel ;)
Laat maar weten als het zover is :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan