Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Hallo allemaal ben ik weer met een vraag...

Alleen dit is wat minder leuk, ik rij net lekker naar me werk en halverwege op de snelweg wil me motor ineens niet meer, meer dan 5500-6000 toeren draaien.

Ik heb het toen ik van de snelweg afkwam nog in andere versnellingen geprobeerd maar dan draait die ook niet meer dan 5500-6000, in ze vrij wel.

Zijn er mensen die dat al eens hebben meegemaakt of mij kunnen vertellen wat dit zou kunnen zijn?

Mvg Desmond
 
Laatst bewerkt:
Die ene keer dat ik dat meemaakte was de tank leeg :+

Maar als je dan zeg.. 80 of 100 rij en je knal hem terug naar 2 zakt ie dan met een noodgang terug naar 5500 toeren of wil ie in geen versnelling door de 5500 heen trekken?

P.s. een wat modernere of nog eentje met carburateurs?
 
Dus als je flink terugschakelt en dan gas blijft geven accelereert je niet meer maar rem je op de motor. Totdat je rondom die 5500 toeren bent.

Donkerbruin vermoeden dat je carbs of leidingen wat vervuild zijn dan.

Edit: typtyfus
 
Laatst bewerkt:
Nee zonder terugschakelen, met accelereren in de versnelling wil hij niet verder dan 6000 toeren want ik merkte het op de snelweg toen ik al in de 6e versnelling zat.

Daarna toen ik vd snelweg af was heb ik het nog in ze 2 en 3 en 4 geprobeert maar hij komt niet verder dan 6000 toeren
 
Loopt hij op 3 cilinders?
Met een IR thermometer de uitlaatpijpen meten geeft mogelijk aan welke cilinder niet meedoet.
Daarna uitzoeken of het de ontsteking of benzine toevoer is.
 
Op 3 pitten wil zo'n motortje rustig voorbij 5500 toeren, geloof me maar ;)

Misschien heb je op de snelweg wel een sok je luchtfilter in gezogen?

Het is op carbs, dus er is niets elektronisch dat hem in toeren tegen houdt. Je hebt dus gewoon ergens iets tekort van. Nou gebeurd er rondom 5500 toeren wel iets met het type motor, bij mij (met vervuild brandstof systeem) zit daar een dipje. Als de dip maar groot genoeg is wil ie er denk gewoon niet doorheen.
 
Heb me de 750 de carbs mooi synchroon staan nu en daarmee op een oliewissel na alles wel zoon beetje gehad. Had de benzineslang die telkens knikte wat me irriteerde... als ik erin kneep stond ie goed maar als ik m losliet knikte die weer de deels... tyrip eromheen en opgelost :)

Voetje middenbok verwijderd omdat ik met die middenbok anders continue aan de grond zat. Daarmee ook geen punt meer waar die tegenaan zat als stop...ja de dogbone van het linksysteem schokbreker. Had daar een rubbertje op gemaakt omdat het op elkaar insleet en zon herrie maakte met inklappen. Dit was geen succes omdat bij drempels met inveren het een raar geluid geeft, de wrijving over het rubber. Nu een plaatje koper erop geplakt en eens zien hoe dat bevalt.

Qua oplossingen wordt het steeds meer een Rat, qua techniek en onderhoud echter een hoogstandje en ipv roest eerder vet van het kettingsmeer dat er vanaf vliegt druipt en loopt :+

De 1100 zojuist mee gereden maar vermoedelijk teveel olie in de vork want die veert voor geen meter meer. Info gebaseerd op handboek qua aantal milimeters maar gok te minimale luchtkamer. Nu vond ik zojuist onderstaand topic en benieuwd of iemand mij dit kan bevestigen of mij van de juiste info mbt. Mililiters vorkolie en milimeters luchtkamer kan voorzien :)

GSX1100F voorvork olie
 
Heb me de 750 de carbs mooi synchroon staan nu en daarmee op een oliewissel na alles wel zoon beetje gehad. Had de benzineslang die telkens knikte wat me irriteerde... als ik erin kneep stond ie goed maar als ik m losliet knikte die weer de deels... tyrip eromheen en opgelost :)

Voetje middenbok verwijderd omdat ik met die middenbok anders continue aan de grond zat. Daarmee ook geen punt meer waar die tegenaan zat als stop...ja de dogbone van het linksysteem schokbreker. Had daar een rubbertje op gemaakt omdat het op elkaar insleet en zon herrie maakte met inklappen. Dit was geen succes omdat bij drempels met inveren het een raar geluid geeft, de wrijving over het rubber. Nu een plaatje koper erop geplakt en eens zien hoe dat bevalt.

Qua oplossingen wordt het steeds meer een Rat, qua techniek en onderhoud echter een hoogstandje en ipv roest eerder vet van het kettingsmeer dat er vanaf vliegt druipt en loopt :+

De 1100 zojuist mee gereden maar vermoedelijk teveel olie in de vork want die veert voor geen meter meer. Info gebaseerd op handboek qua aantal milimeters maar gok te minimale luchtkamer. Nu vond ik zojuist onderstaand topic en benieuwd of iemand mij dit kan bevestigen of mij van de juiste info mbt. Mililiters vorkolie en milimeters luchtkamer kan voorzien :)

GSX1100F voorvork olie

Eenvoudige databank
Onderdelen & gegevens: SUZUKI GSX 1100 F (J-R) | Louis motor & vrije tijd
 
Och verhip ik zag niet dat je de knop van technische gegevens aan kon klikken.

Bedankt voor je reactie :}
 
Dit zie ik de K versie Vorkolie per poot:
J:478ML 10W/K-:406

Te interpreteren als de types van na 89 slechts 406?
full
 
Neh USD zat er bij de 1100f destijds nog niet in ;)

Ben blij met de bevestiging van de info :)

Ding veert echt amper, heb voorbandje redelijk sportief voor deze fiets met zacht karkas dus op advies 2.7 bar. Dat icm. een vork die niet veert... was zo weer thuis met mn proefritje _O-
 
Een leek zal denken ff slijptol zaag en busje matzwart erover nouuuuu...

Beugel achterlicht cq. Bevestiging achterkuip aangepast en ingekort, evenals binnen spatbord en degelijke beugel kenteken. Beugeltje hier en boutje daar en zo 7 uur mee zoet geweest int zonnetje.

Maar hij is achter veel slanker geworden echt een enorm verschil met standaard. Lijkt hoger te staan en ben zeer tevreden tot op heden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan