gear indicator installatieprobleem

beegeegerrit

Die hard MF'er
26 mrt 2010
441
109
beetje hulp gevraagd, heb een gear indicator gekocht omdat mijn zoon ook begint op circuit te rijden en zo makkelijker weet in welke versnelling hij zich bevindt

om deze aan te sluiten heb ik 1 connector om op de speed sensor aan te sluiten => geen probleem

heb een rode losse draad die moet op een 12v gevoede draad die stroom krijgt vanaf contact is op gezet => geen probleem

heb een groene draad die moet op een van de pick up coilsensor draden worden aangesloten maar staat niet bij op welke
de grijze of de zwarte die d.m.v. een connector overgaan in een blauwe en een wit/rode

blauw gaat naar de speed sensor vermoed ik volgens schema
wit/rood gaat naar PU+ volgens schema
geen idee wat PU+ inhoud btw edit: is blijkbaar in de cdi unit maar daar weet ik nog niks mee

wie o wie kan de gouden tip geven
 
Laatst bewerkt:
yamaha r6 bwj -99

in een ouder topic vond ik de zelfste installatiebeschrijving van een healtech x-type of y-type
weet het niet zo direct meer vanbuiten maar daar werd geen oplossing gegeven
vermoedelijk omdat er nog minder info was qua bedradingsschema hetgeen ik wel bezit
enige dat ik nog moet weten is ofdat de groene draad moet aangesloten worden op de cdi unit
of op de speedsensor
 
dit zijn de momenten dat je moet gaan voor plug en play.
Als dat plug en play ding binnen is gooi je die oude over je schouder in de prullenbak en rijd je zoon in de juiste versnelling zijn rondjes.
 
Mijn ervaring met zulke gear indicators is:.
1 draad naar geschakeld 12v
1 draad naar aarding
1 draad naar de speed sensor
1 draad naar de neutraal sensor
1 draad naar de rpm sensor
1 draad is om in te leren als die dat niet automatisch kan.

Ik pakte deze altijd allemaal bij de dikke stekkers van de kabelboom.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met zulke gear indicators is:.
1 draad naar geschakeld 12v
1 draad naar aarding
1 draad naar de speed sensor
1 draad naar de neutraal sensor
1 draad naar de rpm sensor
1 draad is om in te leren als die dat niet automatisch kan.

Ik pakte deze altijd allemaal bij de dikke stekkers van de kabelboom.

dank u :} , heb niet zoveel draden maar aan de hand van uw uitleg zal ik de groene draad dan moeten aansluiten op de speed sensor
 
UPDATE: eerste poging mislukt, blijkt de groene draad geen signaal te krijgen van de pickupcoil
bij dit type r6 bwj 99-01

vandaag enkele topics herlezen over deze indicators en deze moeten aangesloten worden op de geel/zwarte draad die van de ECU komt

proefopstelling gedaan en BINGO hij werkt, me happy with the cheapass gearindicator
 
Terug
Bovenaan Onderaan