Xenon vertraagd aanzetten tijdens start

TheGeneral

Die hard MF'er
3 jan 2006
357
0
Amsterdam
Ik heb op mijn blackbird, xenon verlichting zitten. Als ik het licht aandoen voor het starten dan springt de Xenon uit tijdens het starten. Komt volgens mij omdat starten en xenon tegelijk teveel stroom vraagt.
Ik zet het licht dus altijd aan na het starten.

Nu zou ik toch graag gewoon het licht altijd aan willen laten staan.
Is er geen mogelijkheid om de Xenon vertraagt te laten starten?

Ik ben IT-er en geen elektricien en/of monteur, dus mocht dit een hele domme vraag zijn dan hoop ik in ieder geval dat ik jullie aan het lachen gemaakt heb :)
 
meestal is de verlichting via een relais aangesloten deze heb je ook met timer gaat die 10 sec na het starten pas aan
Dat zou een handige zijn.

Ook voor de motorfietsen waarbij het licht even uitschakelt, als op de startknop gedrukt wordt. Uit mijn hoofd weet ik niet of deze motor dat doet, maar er zijn er genoeg.
 
Ik heb op mijn blackbird, xenon verlichting zitten. Als ik het licht aandoen voor het starten dan springt de Xenon uit tijdens het starten. Komt volgens mij omdat starten en xenon tegelijk teveel stroom vraagt.
Weet je toevallig of jouw motor dit ook doet met een halogeenlamp? Dat kan namelijk standaard zo zijn, idd voor optimale startstroom. Maar dan staat het los van Xenon.

Als je motor dat niet heeft, dan zet de xenon zichzelf even uit, uit veiligheid.

Ik beide gevallen kun je eigenlijk je licht gewoon aan laten. Nauwelijks reden om het zo te doen:
Ik zet het licht dus altijd aan na het starten.

Nu zou ik toch graag gewoon het licht altijd aan willen laten staan.
Is er geen mogelijkheid om de Xenon vertraagt te laten starten?

Ik ben IT-er en geen elektricien en/of monteur, dus mocht dit een hele domme vraag zijn dan hoop ik in ieder geval dat ik jullie aan het lachen gemaakt heb :)
 
ik heb op mijn motor de (eerst xenon, nu led) aangesloten via oliedruk signaal