Monteren luchtfilter huis gsx750e 1982

636twobrothers

Die hard MF'er
25 jan 2015
483
55
Wie heeft er tips voor het monteren van het luchtfilter huis voor een gsx750e 1982? Ik krijg hem met geen mogelijkheid tussen de carbs en het frame.. ik kan het ook niet vinden in het wphb.

Thanks!

 
Ja heb hem op zn kop en zonder buizen erin, dat weet ik.

Eruit ging met een hoop gevloek en half met de carburateurs er nog op :+
Op afstand denkend:

Carbs los.
Dan in airbox duwen, zover mogelijk de rubbers in.

Samen monteren, en carbs in inlaatrubbers klikken.
Daarna airbox goed zetten zodat de rubbers carb-airbox ook goed komen te zitten.

Heb je niet een werkplaatshandboek waarin de juiste manier staat?
 
:Y
carbs ertussen weg,
luchtfilterbox in het frame (niet vastzetten en zover mogelijk naar achter trekken, al dan niet met ty-raps oid)
carbs er schuin in frommelen, dan in de carbrubbers drukken en daarna het luchtfilterhuis erop friemelen.

:+

het helpt om de oude rubbers warm te maken mbv föhn ofzo, dan worden ze wat flexibeler, die 36 jarige ouwe rubber zijn zo hard en stug als wat.

Nieuwe rubbers helpt nog meer maar kost ook weer wat.

Edit:
vlgns wphb;
demonteren: carbs naar achter trekken en inlaatrubber no4 verwijderen :? dan de carbs naar rechts schuiven.

daarna; verwijder luchtfilter huis.

Monteren wordt niet eens over gesproken.... |( wphb kan ook de kliko in _O-
 
Laatst bewerkt:
Nou het is gelukt hoor. Probleem is alleen dat hij nog steeds voor geen meter loopt. daarom had ik de carbs er af gehaald om schoon te maken. Hij start prima en loopt keurig stationair maar zodra je redelijk wat gas geeft smoort hij. Als je de choke openzet gaat t een stuk beter maar nog steeds met schokken en stoten.

De carb is 100% schoon van binnen. Iemand tips ? :?
 
Aanvulling: soms hoor je ook wat zuchtjes / plofkip uit de uitlaat. Doet mij denken dat het misschien ontsteking gerelateerd is ? Alle uitlaatbochten worden iig heet.
 
Laatst bewerkt:
In de categorie sleutelblunders :+ ... veer van de gasnaalden boven de circlip ipv onder de circlip gezet. Nu ongewisseld en hij loopt beter dan ooit ! :)
 
Laatst bewerkt:
Wat jij op de foto laat zien is niet het luchtfilterhuis, maar een losse kast tussen carburateurs en luchtfilterhuis. Die kast zit vast aan de carburateurs en aan de achterkant komt een apart plastic kast die eraan vast zit met een rubberen verbindingsstuk In die achterste kast zit het luchtfilter. Volgens mij zit de accu eronder. In ieder geval zit het het luchtfilter ter hoogte van het remvloeistof reservoir, want dat mot los om het luchtfilterhuis te kunnen plaatsen. Zonder dat luchtfilter zal de motor slecht lopen, want hij trekt dan teveel lucht.
 
Laatst bewerkt:
Eerst luchtfilterbox erin inderdaad, dan carbs ertussen vloeken, dan pakje shag leegroken, dan de luchtfilterbox erop vloeken. Dit klinkt snel maar duurt in de praktijk een dag of 4.
_O-


Herkenbaar, behalve van die shag, ik rook niet. Toen ik hier de tip tegenkwam om die kledderharde rubbers te verwarmen ging er een wereld voor me open bij het sleutelen aan mijn GS750
 
Wat jij op de foto laat zien is niet het luchtfilterhuis, maar een losse kast tussen carburateurs en luchtfilterhuis. Die kast zit vast aan de carburateurs en aan de achterkant komt een apart plastic kast die eraan vast zit met een rubberen verbindingsstuk In die achterste kast zit het luchtfilter. Volgens mij zit de accu eronder. In ieder geval zit het het luchtfilter ter hoogte van het remvloeistof reservoir, want dat mot los om het luchtfilterhuis te kunnen plaatsen. Zonder dat luchtfilter zal de motor slecht lopen, want hij trekt dan teveel lucht.

:Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan