Motor mover voor middenbok Versys 1000

Rubberburn

MF'er
13 jun 2005
56
0
Ik had voor mijn Super Tenere 1200en motormover waarop ik de motor op de middenbok kon zetten en zo de motor makkelijk kont verplaatsen naar de muur in de garage.
Echter ik heb nu en Versys 1000 en de middelbok past niet op die mover.
De standaard heeft een vrij lage dwarsbalk welke de rand vand emover raakt bij het opbokken en de hefboom van de middenbok is te groot/lang waardoor hij ook niet op de mover past.
Wie herkent dit probleem en weet evt welke mover wel geschikt is voor de middenbok van een versys 1000.
 
Ik herken het probleem, heb het ook met mijn Tenere. Bij mijn motor was het probleem dat de middenbok te breed was, en de hefboom recht naar achteren staat waardoor die de rand van de mover raakt. Daardoor komt hij niet over het kantelpunt heen en blijft de motor dus niet staan.

Ik heb toen deze gekocht. Die is een stuk breder dan de meeste modellen, dus die past wel. Ik heb er wel een plankje op moeten leggen om de middenbok iets hoger te krijgen want anders raakte de hefboom alsnog de rand. Dat is weer wat lastiger met opbokken omdat je meer kracht nodig hebt om de motor omhoog te krijgen, maar dan kan je weer oplossen door het achterwiel op een plankje te rijden. Het is een beetje omslachtig allemaal, maar ik heb meerdere modellen geprobeerd en dit was de enige waarbij ik mijn motor er uiteindelijk op kreeg.
 
Ik heb de Versys op een Telefix motoboy.
Hier op stond eerder een Diversion 900, Fazer 1000, Tiger 1050 en de Versys.
De middenbok staat dan wel op de buitenranden maar dat gaat echt prima.

full
 
Ik heb de Versys op een Telefix motoboy.
Hier op stond eerder een Diversion 900, Fazer 1000, Tiger 1050 en de Versys.
De middenbok staat dan wel op de buitenranden maar dat gaat echt prima.

[afbeelding]

Huhh, op mijn IPad is foto goed, op mijn mobiel op zijn kop. Maar hoop dat het duidelijk voor je is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan