Bandit GSF600 houdt in en slaat af

RuudMB

Rookie
25 mrt 2018
5
0
Delft
Ha mede-motorrijders,
Afgelopen december heb ik een Suzuki Bandit GSF600 uit 1996 met ~60k km gekocht. Inmiddels ca 1500km gemaakt, maar helaas vanmiddag te voet naar huis gegaan. Ik heb geen ervaring met motoren, een beetje met auto's. Haynes manual is inmiddels besteld.

Ik zal proberen zo goed mogelijk aan te geven wat de gang van zaken was, hopelijk kunnen jullie me assisteren met wat trouble-shooting.

Motor loopt vanaf aanschaf zuinig stationair (krap 1000rpm) maar wel constant. Reageert normaal op gashendel. Een week geleden een rit gemaakt, waarbij ik vrij abrupt snelheid minderde, niet (of niet goed?) schakelde en toch koppelde. Toerental zakte ver maar motor sloeg niet af, hoewel het niet goed klonk. Ik heb de indruk dat er sindsdien een wat 'lomper geluid' in zit, geen scherpe tik (althans niet meer dan voorheen). Ook stationair klinkt 'ie minder constant, een wat dieper geluid.

Vandaag weer een ritje geprobeerd te maken. Motor startte normaal (met choke). Choke dicht na ca 30 rijden, wat normaal geen probleem oplevert. Nu leek stationair toerental wat ingezakt, maar bleef lopen. Na ca 1km merkte ik dat de motor inhield bij gasgeven. Zelfs 3/4gas gaf 1-2sec lang geen reactie, waarna er toch vermogen kwam. Na in totaal 3 km kwam ik een stoplicht tegen, stationair liep langzaam terug en motor sloeg af.
Circa 2-3min langs de kant gestaan; voldoende benzine maar voor de zekerheid op reservestandje gezet. Toch weer gestart, ging matig maar lukte. Motor leek iets minder in te houden, maar na 2km toch weer afgeslagen bij stoplicht, ook met gas bij geven. Motor startte vervolgens niet meer; startmotor draaide, klonk normaal, had enkele ontbrandingen maar sloeg niet aan, dus met de bus terug:(

Iemand enig idee wat er dit is, of hoe ik hier achter kan komen?

Alvast bedankt!

Ruud
 
Laatst bewerkt:
Yes, tankdop open gehad om te kijken of er nog wat in zat. Zit geen metertje op namelijk.