R1 2004 start niet meer

Vinn

Die hard MF'er
9 mei 2015
477
0
Velserbroek
R1 wil niet starten hoor de startmotor wel maar slaat niet aan (toerenteller tikt ook even de 7000 toeren aan maar dit klopt niet) .. ik denk het is de accu dus ff snel met de gsx-r wisselen (was al in pak) accu gemonteerd proberen te starten doet niks.. blijkt nou ff snel is dus fout gegegaan een accu verkeerd om.. + op - en - op + ja stom ik weet het..

Nu is mijn 50 A zekering door. morgen nieuwe halen als de automatriaalzaak deze heeft..

Nu is mijn vraag kan er nog meer stuk zijn?

En enig idee waarom hij niet start? (rijdend weggezet, perfect onderhouden)
 
Heb je de accu kunnen meten?

Soms hebben tankstations ook zekeringen. Of daar ook 50A bij zit, weet ik niet. Maar ja, vandaag is het nog weekend :)

Desnoods doe je tijdelijk 30A, als ze dat wel hebben.
 
Dat de toerenteller naar 7k gaat, is een foutcode.

Wat is zo gauw kan vinden: exup klep (pin me er niet op vast)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Accu doorgemeten , voor de zekerheid beiden accu's ze gaven nagenoeg het zelfde aan.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of het precies 6000,7000,8000 of 9000 toeren waren..

Het is trouwens deze zekering :

FLF-E pal zekering 50 amp 1 stuk

Als ik de zekering vervangen heb morgen en hij heeft weer stroom zal ik er opletten welke toeren die aangeeft, bedankt alvast.
 
Accu doorgemeten , voor de zekerheid beiden accu's ze gaven nagenoeg het zelfde aan.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of het precies 6000,7000,8000 of 9000 toeren waren..

Het is trouwens deze zekering :

FLF-E pal zekering 50 amp 1 stuk

Als ik de zekering vervangen heb morgen en hij heeft weer stroom zal ik er opletten welke toeren die aangeeft, bedankt alvast.


gejat via google:

the engine codes per the service manual are as follows:

3000 rpms: throttle position sensor
7000 rpms: exup related
8000 rpms: fuel level indicator light

En dat model zullen ze bij een tankstation niet hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks! daar was ik al bang voor vandaar dat ik hem even liet zien haha.

Bedankt maar mij lijkt dat die bij welke code dit ook mag wezen wel start toch?
Dat hoeft niet zo te zijn.

Controleer iig je exup klep en servo maar. Geen idee of dat ook zonder boordspanning te doen is.
 
Oke omdat bij mijn oude R1 uit 2001 ik ook die exup klep storing gaf maar wel starten en gewoon normaal reed.

Gaan ik doen als ik de zekering morgen heb.

Hoe controleer ik de 'servo' ?

Edit ik begrijp het al :P ga morgen even precies kijken welke foutmelding die geeft.
 
Laatst bewerkt:
Meestal betekent dit dat de accu te weinig puf heeft. Dan gaat t ding tikken.

Goede accu en weer door.

Je hebt gelijk! denk ben toch lid heb de ANWB laten komen die kwam met dezelfde conclusie nieuwe accu dus ! ( kan zijn dat als je een accu doormeet hij een goede waarde aangeeft (V) maar hij dus overleden is )
 
Je hebt gelijk! denk ben toch lid heb de ANWB laten komen die kwam met dezelfde conclusie nieuwe accu dus ! ( kan zijn dat als je een accu doormeet hij een goede waarde aangeeft (V) maar hij dus overleden is )
Meten tijdens het starten is beter. Dan zie je wat er met de accu gebeurt, op het moment dat ie het zwaarste belast wordt. Doorgaans minder dan 10 volt=over.

En een versleten accu kan nog best 12,5 volt in rust aangeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan