Carburateurs vast SV650 (gaskleppen?)

SvB

MF veteraan
21 nov 2007
1.348
313
Hallo allemaal,

Mijn motor heeft 2 maanden in een garage gestaan die helaas vochtig bleek te zijn.
Toen ik terugkwam zat er overal witte aanslag op de motor en ik kon het gashandvat niet meer bewegen.
De carburateurs zijn gedemonteerd en ik kan met mijn hand de gaskleppen niet eens in beweging brengen.
Ik snap niet wat er aan de hand is, wat zou er vast kunnen zitten?

Voor het in de garage plaatsen heb ik de motor grondig met Dasty gewassen.
Ik heb het goed weggespoeld maar misschien is er van dit spul achtergebleven en heeft dit het een en ander aangetast?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
Spuit alle bewegende delen eens lekker in met kruipolie, en laat het een nachtje staan...
Persoonlijk zou ik ze dan na het normale schoonmaken ook nog ultrasoon reinigen, want gaskleppen die blijven hangen zijn dodelijk (geen gein).
 
Hallo allemaal,

Mijn motor heeft 2 maanden in een garage gestaan die helaas vochtig bleek te zijn.
Toen ik terugkwam zat er overal witte aanslag op de motor en ik kon het gashandvat niet meer bewegen.
De carburateurs zijn gedemonteerd en ik kan met mijn hand de gaskleppen niet eens in beweging brengen.
Ik snap niet wat er aan de hand is, wat zou er vast kunnen zitten?

Voor het in de garage plaatsen heb ik de motor grondig met Dasty gewassen.
Ik heb het goed weggespoeld maar misschien is er van dit spul achtergebleven en heeft dit het een en ander aangetast?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Je motor met Dasty wassen? Waarom?? Gewoon een sopje met shampoo of een beetje dreft is voldoende. Dasty gebruik ik enkel voor echt vettige dingen, zoals de achterbrug, achterwiel, eventueel bepaalde delen van het motorblok...
 
Daar heb je het al. Dasty is zuur. Motor niet meer mee wassen en als je er iets mee wast zeer grondig afspoelen.

Voor nu hopen dat het niet te erg aangetast is, schoonmaken en smeren.
 
Jah ai.. weer een leerproces.
Hij werd wel snel schoon haha.

De carburateurs worden opgestuurt naar iemand die ze uit elkaar haalt en ultrasoon kan reinigen.
Hier heb ik zelf het materiaal niet voor.
Ik hoop dat het dan weer soepel werkt.
 
Ultrasoon is niet altijd nodig, injectie toch? Goed schoonmaken en nakijken doet al een hoop, heb een totaal vastzittende carburateur ook met schoonmaken en smeren weer in prima staat gekregen.
 
Hallo allemaal,

Mijn motor heeft 2 maanden in een garage gestaan die helaas vochtig bleek te zijn.
Toen ik terugkwam zat er overal witte aanslag op de motor en ik kon het gashandvat niet meer bewegen.
De carburateurs zijn gedemonteerd en ik kan met mijn hand de gaskleppen niet eens in beweging brengen.
Ik snap niet wat er aan de hand is, wat zou er vast kunnen zitten?

Voor het in de garage plaatsen heb ik de motor grondig met Dasty gewassen.
Ik heb het goed weggespoeld maar misschien is er van dit spul achtergebleven en heeft dit het een en ander aangetast?

Alvast bedankt voor het meedenken!


Leuk je geeft zelf al het juiste antwoord, gebruik geen Dasty voor je motor |( |( |( |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan