Na 9 jaar weer opstappen..

frankrs6

MF'er
30 mrt 2018
102
108
Breda
Hallo,

Ben Frank, na 9 jaar geen brommer gehad te hebben ben ik weer opgestapt. Ik ben 13 jaar geleden begonnen met een ouwe Suzuki GS550 uit 1983 (gelukkig was ik lid van de ANWB), daarna een Kawasaki ZXR400 (voordeel van weinig cc's dat je echt lekker volgas kon rijden, probeer dat maar met een 1000cc), en uiteindelijk de fijnste motor die ik ooit gereden heb, een kanariegele VFR800 uit 2000. Daar reed ik uiteindelijk 12 tot 15.000km per jaar op in weer en wind. Toen kwamen er kids en ging die de deur uit.

Die zijn inmiddels groter, en heb besloten om weer te gaan rijden. Het is een BMW R Ninet Urban G/S geworden. Misschien niet het knapste meisje van de klas, wellicht wat bokkiger in de omgang dan een 4-cilinder, maar als ze haar gouden keeltje laat klinken ben je verliefd! Regelrechte oorp*rno!

Omdat het eerste krasje het meeste zeer doet, heeft mijn onderbewuste besloten die na 25 kilometer al te "creeeren". Achteraf gezien was ik vrij onverstandig met -5 en ee nnieuwe motor dus verse gladde achterband gaan rijden, wat resulteerde in een weggeleden achterband in een langzame bocht en diverse beschadigde/geschaafde onderdelen.

Motor is weer gefixt, en de eerste 400km zitten erop. Krijg steeds meer vertrouwen, alhoewel bochten, vooral langzame, nog niet helemaal gaan zoals ik wil. Dat zal vast tijd en km's kosten.

Hoop hier veel interessante dingen te lezen, en wellicht bij een motorrit aan te sluiten!
 
ik zie in je profiel Breda, kijk das al erg mooi.
Wellicht kun je een keer bij ons aansluiten :)
Ikzelf zit in de haagse beemden, en we zijn tevens lid van mc roadrunner prinsenbeek. Motorclub met normale rijstijl.
Veel plezier en als je interesse hebt, heb ik nog een gratis MF stikker voor je over.
 
Hey Basman, lijkt mij leuk man! Ik weet natuurlijk niet wat jouw definitie van normale rijstijl is, maar knietje aan de grond is dat voor mij niet, dan witte da ;-). Gewoon lekker touren, beetje gas bij onder de tunneltjes, en als ik al mijn vertrouwen weer hervonden heb zal 't weer wat vlotter door de bocht gaan... als je in Breda een Rninet als een bejaarde de bocht ziet nemen, dan ben ik het! Sticker pas ik even voor, 't is een motor van de zaak...
 
:W Frank
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan