Bout yamaha diversion xj600s

Jacobus58

Rookie
3 aug 2016
12
0
Gorinchem
Wie kan mij helpen .
Ik heb een afgebroken bout waar volgens mij de motor mee vast zit aan het frame.
Aan de linkerzijde zit de kop vd bout aan de linker een moer.
Is dit een bout uit 1 stuk of uit meerdere delen ?
Ik kan er niets over vinden in he werkplaats boek.
Het is niet de bout van de achterbrug .

full
 
Niet met de nieuwe er in tikken, gegarandeerd beschadig je dan de nieuwe bout.

Gebruik een draadeind of massief stuk staal, bij voorkeur net een maatje kleiner dan de bout
Dat valt wel mee, op de kop bij het schroefdraad zit een bolling waardoor je het schroefdraad niet beschadigd.
Als je te hard moet meppen (waarom is de moer kapot gegaan?) zal je de doorgang eerst gangbaar moeten maken.

Met een maatje kleiner loop je het risico dat je spacers niet gecentreerd blijven zitten en dan loop je het risico het schroefdraad te beschadigen.
 
Bedankt voor de reacties .
Het is inderdaad nr 6 vd tekening .
De kop is onder het rijden afgebroken en klem gaan zitten tussen het schakel pendaal.
Dat was ff lastig rijden .
Nu opzoek naar de juiste bout en dan maar proberen deze er intelikken..
Als iemand de bout nog heeft liggen dan hoor ik het graag.
Jacobus
 
Dat valt wel mee, op de kop bij het schroefdraad zit een bolling waardoor je het schroefdraad niet beschadigd.
Als je te hard moet meppen (waarom is de moer kapot gegaan?) zal je de doorgang eerst gangbaar moeten maken.

Met een maatje kleiner loop je het risico dat je spacers niet gecentreerd blijven zitten en dan loop je het risico het schroefdraad te beschadigen.
Die bout zit vrijwel gegarandeerd vaster dan je lief is. Die dure nieuwe bout wil je niet beschadigen. Die spacers vallen er niet zomaar tussenuit, en als dat wel zo is kun je zo ook weer terug plaatsen.

Welk schroefdraad ben jij bang voor? Van het draadeindje die je gebruikt om die oude bout er uit te slaan? Er zit namelijk nergens anders schroefdraad..??
 
Dat "ff lostikken" kan nog wel eens tegen vallen, deze lange bout vreet vaak vast in de spacers en motorblok.

Idd! Heb bij mij hetzelfde, moer is eraf en de bout is er niet uit krijgen. De bout komt er niet uit, in het midden zit een bus tussen de 2 oren van het blok, welke Aan de randen iets open is, dit open stuk gaat roesten en wordt dikker. Dus kan de bout niet meer door de bus en zit vast.

Ik heb de moer er maar opgelast.
 
Laatst bewerkt:
De kop vd bout is door roest wat mogelijk in een scheurtje is begonnen afgebroken.
Maar als de bout zo vast zit dan laat ikhem voorlopig gewoon zitten.
Als ik hem er niet uit gemept krijg dan zal die er ook wel niet uitvallen.
full
 
De kop vd bout is door roest wat mogelijk in een scheurtje is begonnen afgebroken.
Maar als de bout zo vast zit dan laat ikhem voorlopig gewoon zitten.
Als ik hem er niet uit gemept krijg dan zal die er ook wel niet uitvallen.
full
 
Als je de moer vaster draait zou de bout er uit moeten komen. Ringetjes er onder en dan weer een centimeter verder. Als het lukt kan je zo de hele bout er uit trekken. Als hij echt vastgerot zit zal hij op deze manier ook niet komen, dan draai je de moer verrot.
 
Als je de moer vaster draait zou de bout er uit moeten komen. Ringetjes er onder en dan weer een centimeter verder. Als het lukt kan je zo de hele bout er uit trekken. Als hij echt vastgerot zit zal hij op deze manier ook niet komen, dan draai je de moer verrot.
Idd. Iig tot einde draad.

Maar als de bout zo ver er uit komt, is het er ook wel netjes uit te tikken.

Lukt het niet omdat het vast zit, dan laten zitten. Vast is vast (en nog vaster is kapot, zei mijn pa altijd).
 
Terug
Bovenaan Onderaan