Choke zit vast van mijn Yamaha R1 2001

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn toppertje,Red Yamaha R1 2001, was motorisch en technisch helemaal in orde. Helaas heb ik in de koude ochtenden mijn choke niet kunnen gebruiken om te starten, dus deed ik dat alleen met de accu. Maar startten deed mijn toppertje. Toch konden we de R1 niet zelf fiksen en hebben hem weggebracht naar een monteur.
Hij heeft de choke los kunnen krijgen,
MAAR NU KOMT HET!!!!!!!
Nu loopt mijn R1 op drie cilinders. Hij gaat nu een revisie plegen aan deze cilinder. Twee dagen verder zegt hij, dat mijn Yamaha nog niet goed loopt. Nu denkt hij aan de inlaatrubbers, maar deze zijn wel HEEEEL erg duur van Yamaha R1 2001., namelijk €250.

Breng ik mijn toppertje rijdend naar een monteur, omdat de choke alleen vastzit en gebeurt dit allemaal met de Yamaha.

Mijn vragen;
Kan dit allemaal de oorzaken zijn?
Zijn de inlaatrubbers ZO prijzig van een Yamaha R1?
Wat kan ik doen?
de vertaal slag tussen monteur en M-F is hopeloos in dit geval.
 
Dat denkt de TS in ieder geval wel, maar omdat de vertaalslag tussen de monteur en het bericht op het forum in 2 stappen via TS gaat, en hij bij het wegbrengen de gedachte/hoop had dat t allemaal wel mee zou vallen...valt t nu wel erg tegen.
 
Choke zat vast.
Losgekregen,
maar daarna is geconstateerd dat enkele onderdelen aan vervanging toe waren.
Inlaatrubbers
bougies

Goed opgelost met de monteur.

Motor loopt weer goed.
 
Laatst bewerkt:
inlaat rubbers imitatie zijn 30 euro. CHY-44
originele onderdelen is veel voor te zeggen maar misschien in dit geval, qua budget, kan dit een optie zijn ?

of je deze monteur houd moet je zelf weten, misschien is er iets mis met de motor en niet met de monteur ;)

" Hij gaat nu een revisie plegen aan deze cilinder " , hier wil ik wel een foto o.i.d van zien :)
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens uit te leggen wat de monteur exact heeft gedaan.

Hoe zat die choke vast? Uit? Halverwege? Vol op choke?

Liep de motor goed ondanks de choke die vast zat?
 
Zoals al vaker gezegd. Zorg eerst voor een goede diagnose voordat je dingen gaat vervangen.

De diagnose was het losmaken van de choke, alleen nu loopt ie slecht.
Er is iets gebeurt, maar wat.
En vervangen,dat is wat erna is gekomen. De monteur zegt het een en ander, waar het aan kan liggen.
Ik wil alleen de motor mooi lopende terug, na het vast zitten van de choke. Alleen er komt van alles bij.
Wat moet ik doen??

Ga praten met de monteur.

In feite vraag je alleen maar hoe je kunt voorkomen dat er nieuwe rubbers gemonteerd gaan worden, eigenlijk vind je het raar dat het nodig zou zijn op grond van je klacht over de choke.

Niemand van ons heeft de motor gezien, niemand hier heeft eraan gesleuteld dus niemand kan daar inhoudelijk iets over zeggen.
 
Laatst bewerkt:
De diagnose was het losmaken van de choke, alleen nu loopt ie slecht.
De choke zat vast dus? Ik kan maar moeilijk iets opmaken uit je posts. Wanneer loopt hij slecht? Warm/koud/altijd
Er is iets gebeurt, maar wat.
En vervangen,dat is wat erna is gekomen.
???? De monteur zegt het een en ander, waar het aan kan liggen.
Wat zegt de monteur dan?
Ik wil alleen de motor mooi lopende terug, na het vast zitten van de choke. Alleen er komt van alles bij.
Zit de choke nou nog vast of werkt die weer naar behoren?
Wat moet ik doen??
 
Ik snap niet wat je aangeeft???
Dat jij de monteur niet begrijpt en dan toch jouw conclusie van zijn verhaal dat je niet begrepen hebt hier opschrijft en dan verwacht dat wij jouw hersenkronkels gaan begrijpen.

Maar ik denk dat je deze zin ook raar gaat interpreteren, want ik ben een monteur :o
 
Helaas maar weinig serieuze antwoorden, waar ik totaal niets mee kan.
Zijn dit wel echte motorliefhebber, die andere helpen met een probleem.

Goedlopende Yamaha R1 wordt weggebracht met vastzittende choke.
Dit wordt hersteld, maar nu loopt de motor slecht.
Cilinders gereviseerd en loopt nog niet goed.
Misschien de inlaatrubbers??

Wie kan me een serieus antwoord geven......

En geen Paashaas oplossingen, die heb ik genoeg gehad!!!
De monteur weet het. Op afstand, zonder duidelijk diagnose, of zelfs omschrijving van het euvel en wat er al aan is gedaan, kan niemand je verder helpen. Wel de persoon die met de handen aan de motor heeft gezeten. Die weet wat er speelt, als monteur zijnde.

Overigens heb ik vraagtekens bij 'cilinders gereviseerd'. Dat is nogal een klus namelijk. Blok open en zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas maar weinig serieuze antwoorden, waar ik totaal niets mee kan.
Zijn dit wel echte motorliefhebber, die andere helpen met een probleem.

Goedlopende Yamaha R1 wordt weggebracht met vastzittende choke.
Dit wordt hersteld, maar nu loopt de motor slecht.
Cilinders gereviseerd en loopt nog niet goed.
Misschien de inlaatrubbers??

Wie kan me een serieus antwoord geven......

En geen Paashaas oplossingen, die heb ik genoeg gehad!!!
Als je serieuze antwoorden wilt moet je beginnen met serieuze vragen.
Wat is er gereviseerd aan die cilinders?
Hoe zat die choke vast?
Kon hij er niet op of niet er af?
Als jij het zelf niet weet, hoe moeten andere dan antwoorden gaan geven waar jij iets aan hebt?
 
En zeker slijtage-s.
Maar een choke vast en wat er dan allemaal nog bij komt.
Kan ik nog meer verwachten??
Om eerlijk te zijn: alles.

Als je een motor naar een monteur brengt voor een vastzittende choke, en je krijgt m slechter rijdend terug, maar wel met gereviseerde cilinders, dan houd ik mn hart vast. Die hebben namelijk niks met elkaar te maken.

Bespreek het aub met je monteur.

Nogmaals: zonder duidelijke omschrijving van het euvel en wat er aan gedaan is, kan niemand je op afstand verder helpen.
 
Misschien werkt dit: jouw verhaal beschrijft de eerste tien minuten van een film die iemand anders heeft gezien en nu vraag je aan ons hoe die film afloopt.

Met zo weinig info kan hier niemand een goed antwoord geven op je vragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan