Kleurcode (zilveren) achterbrug ZXR 750 H2 1990

Evil Knievel

Die hard MF'er
2 jul 2012
554
6
Amersfoort
Hallo,

Ik ben bezig om mijn achterbrug te reviseren en daar hoort ook een likje verf bij.
Nu ben ik al even aan het tobben wat nou de juiste (RAL) kleur is.

Zo kom ik RAL9006 of RAL9007 tegen maar dat is volgens de winkels alleen voor corrosie werende en industriële doeleinden maar niet voor "decoratief" gebruik.

RAL 9007 Grijs aluminiumkleurig (RAL Classic) | RALkleuren.com

Misschien heeft iemand hier meer ervaring mee en of een goed alternatief....

Ik hoor het graag.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het geen RAL kleur.

Maar je kunt het beste tips van spuiters afwachten. Die zitten ook op MF.
Of navragen bij dealer of importeur.

En zoek tzt goede lak. Niet zomaar iets uit de bouwmarkt. Moet wel tegen n stootje kunnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En de kleuren die je koopt zijn benaderingskleuren.

Bij Japanse motorfietsen kan je het vergeten als het om kleurcodes gaat. Als het lelijk is koop je het nieuw
 
Zal je inderdaad net zien.

Ik denk hup effe bossie kopen bij de lokale spuitbussen boer.

Ik zal hem wel effe meenemen voor de kleur.

Maar kan iemand mij wat meer vertellen waarom de aluminium kleur RAL9006 en RAL9007 alleen voor de industriële markt bruikbaar is. De RAL9006 komt namelijk behoorlijk goed overeen
 
Zal je inderdaad net zien.

Ik denk hup effe bossie kopen bij de lokale spuitbussen boer.

Ik zal hem wel effe meenemen voor de kleur.

Maar kan iemand mij wat meer vertellen waarom de aluminium kleur RAL9006 en RAL9007 alleen voor de industriële markt bruikbaar is. De RAL9006 komt namelijk behoorlijk goed overeen
Dat is ook niet zo. RALxxxx is een kleurcode.

En diverse verven en lakken zijn verkrijgbaar in diverse kleuren.

Toepassing en kleur staan los van elkaar.

Hier bijv RAL9006 spuitbusje, huis tuin en keuken kwaliteit: DECO PAINT SPRAY 400ML WIT ALUMINIUM METALLIC RAL9006
 
Laat de brug goed spuiten of breng hem naar de poeder coater.

Met een goedkoop spuitbussie wordt het niks.

Een keer je kettingvet eraf vegen en de verf is ook pleite.
Doe dan niks, verspilde moeite en geld.


Zeker waar!!!

Was ook niet de bedoeling om het cheap-ass te doen. Het moet wel goed gebeuren en daar mee zal poedercoaten een zeer goede oplossing voor zijn. Ga eens kijken wat daar de mogelijkheden voor zijn.
Zat nog aan polijsten te denken. Ghehehe...
Dat scheen bij de oude ZXR in de race te horen. Maar of ik dat zo blij van word.

Thanks voor de tips...
 
doe nou geen poedercoat... dat is toch voor wasrekkies en vrachtwagenwielen...
Spuitbussies zijn zó goed tegenwoordig. Als die Motip echt zo slecht is had die fabriek vanzelf over de kop gegaan..
 
Laatst bewerkt:
doe nou geen poedercoat... dat is toch voor wasrekkies en vrachtwagenwielen...
Spuitbussies zijn zó goed tegenwoordig

:?
Je moet maar zin hebben om na ieder ritje je Achterbrug te spuiten met je action spuitbusje :t

Wielen, frame, achterbrug etc kun je prima poedercoaten.

Verder heb ik ook wel goede resultaten met rustoleum hard-hat.
Wel nadat ik het aluminium gestraald heb en goed ontvet. Verder geen grondlaag nodig.
 
Laatst bewerkt:
:?
Je moet maar zin hebben om na ieder ritje je Achterbrug te spuiten met je action spuitbusje :t

Wielen, frame, achterbrug etc kun je prima poedercoaten.

Verder heb ik ook wel goede resultaten met rustoleum hard-hat.
Wel nadat ik het aluminium gestraald heb en goed ontvet. Verder geen grondlaag nodig.

Nou heb je het over een voorbewerking die je niet weg mag laten, alles wat je daarvan overslaat heeft een negatief effect op je lakwerk. Nou ken ik de kwaliteit van die action-spuitbussies niet, maar wel van motip, vht, hammerite en daar heb ik echt geen klagen over. Poedercoat heeft als nadeel dat het bij beschadigingen water onder de coatlaag vast houdt waarbij het vanaf die plek gaat rotten. Wielen in de poeier, okee, maar verder toch lak. Het beste op een etsende grondlaag :)

dan heb jij geen goede poedercoater , aub geen onzin verspreiden.

Dat je met het vet de lak van je brug veegt, dat is onzin...

Ik heb geen goede poedercoater??? Ik heb helemaal geen poedercoater. Die doffe troep komt bij mij nergens op.

Maar ook hierbij: het is net wat je voorkeur is. Zegen degenen die 's-heren wegen onder een dikke laag poedercoat onveilig maken...
 
Kleucode van wie??? Van de motorfabrikant? Wil je me één Yamaha kleurcode noemen?

Hoeveel wou je er hebben,
1999%20Yamaha%20Motorcycle%20Paint%20Charts%20Corporate%201.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou heb je het over een voorbewerking die je niet weg mag laten, alles wat je daarvan overslaat heeft een negatief effect op je lakwerk. Nou ken ik de kwaliteit van die action-spuitbussies niet, maar wel van motip, vht, hammerite en daar heb ik echt geen klagen over. Poedercoat heeft als nadeel dat het bij beschadigingen water onder de coatlaag vast houdt waarbij het vanaf die plek gaat rotten. Wielen in de poeier, okee, maar verder toch lak. Het beste op een etsende grondlaag :)Dat je met het vet de lak van je brug veegt, dat is onzin...

Ik heb geen goede poedercoater??? Ik heb helemaal geen poedercoater. Die doffe troep komt bij mij nergens op.

Maar ook hierbij: het is net wat je voorkeur is. Zegen degenen die 's-heren wegen onder een dikke laag poedercoat onveilig maken...

en dat gebeurt bij gewoon lakwerk niet?
voor de rest lul je gewoon een hoop onzin uit zonder ervaring te hebben met poedercoaten.
poedercoat dof? dat bedoel ik met slechte poedercoater en onzin verspreiden.
hierbij achterbrug wat ik zelf heb gepoedercoat , dit is zelfs zonder blanke lak dus dan kun je ongeveer voorstellen wat er nog meer mogelijk is.
sorry voor slechte foto , mobiel is aan vervanging toe :+
full
 
Yamaha, bijvoorbeeld, geeft een kleurSTELLING op, de aftermarket is daar op ingehaakt en heeft benaderingskleuren ontwikkeld, die staan in jou tabel. En dat die kleuren minder dan 0,5% afwijken is mooi meegenomen.
Volkswagen, bijvoorbeeld, geeft een KLEUR op. Die kan je zo bestellen, is geen meting aan voorafgegaan en is ook geen benaderingskleur omdat de samenstelling door de fabrikant is opgegeven. Wijkt trouwens net zo veel af als bovenstaande omdat er altijd verwering plaatsvindt en omdat er marges in de menging optreden.
Waarom zouden ze die Ferrari's, Lambo's en al dat spul toch niet poedercoaten? da's toch veel beter?
Ik rust deze koffer
 
Yamaha, bijvoorbeeld, geeft een kleurSTELLING op, de aftermarket is daar op ingehaakt en heeft benaderingskleuren ontwikkeld, die staan in jou tabel. En dat die kleuren minder dan 0,5% afwijken is mooi meegenomen.
Volkswagen, bijvoorbeeld, geeft een KLEUR op. Die kan je zo bestellen, is geen meting aan voorafgegaan en is ook geen benaderingskleur omdat de samenstelling door de fabrikant is opgegeven. Wijkt trouwens net zo veel af als bovenstaande omdat er altijd verwering plaatsvindt en omdat er marges in de menging optreden.
Waarom zouden ze die Ferrari's, Lambo's en al dat spul toch niet poedercoaten? da's toch veel beter?
Ik rust deze koffer
Ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar sinds wanneer geeft een autofabrikant kleur op? Hoe moet ik dat zien, die kleur? Ik ken niemand die een auto (of motor) kleur opgeeft en dan de juiste kleur krijgt zonder dat die op kleur gemengd is, nadat een willekeurige lakfabrikant de desbetreffende kleur heeft gereproduceerd aan de hand van het origineel en het recept heeft vrijgegeven. Motorkleuren worden in veel gevallen niet op recept gemaakt door lakfabrikanten omdat er te weinig markt voor is, de delen nieuw in kleur geleverd kunnen worden, in veel gevallen niet gescanned kunnen worden of omdat de fabrikant vanwege zijn/haar positie niet gebonden is aan regels mbt materiaalgebruik waaraan herstellers wel moeten voldoen. Er zijn overigens wel degelijk kleurcoderingen bij verschillende motormerken . BMW is wel het meest voor de hand liggende voorbeeld.
 
Heren.....

Heerlijke discussie en volgens mij leren we er allemaal wat van.
Vooral de voorkeur en wat is de juiste behandeling.
De meeste kleurcodes zijn naar mijn mening ook de carrosserie kleuren. Maar uit

Er zal in elke bewering wel een waarheid schuilen en denk dat veel merken niet altijd voor de meest duurzame maar voor de meest gunstigste behandeling kiezen.
De meeste achterbruggen en andere motoronderdelen zullen het langer uithouden bij goed onderhoud en bijhouden hiervan.
Ik heb 3 ZXR-en en bij de een is de achterbrug nog bijna helemaal gaaf en bij de ander zitten de bloemkolen er aan alle kanten op.

Ik heb persoonlijk gekozen voor de CRC acryl lak met RAL 9006. Dit is de kleur wit aluminium en dit komt het meeste in de buurt van de huidige kleur. Zoals de advertentie zegt is deze lak juist geschikt voor motoronderdelen,machines, gereedschappen en andere industriële doeleinden.

DHZdiscount.nl | Toevoegen


Vandaag zullen de spuitbussen binnen komen en ik zal zeker laten weten hoe de ervaring zal zijn.

De meningen zullen verdeeld zijn maar ik ben van mening om het op de manier te doen waar je jezelf in kan vinden. En of dat altijd de juiste is zal ik niet zeggen maar met meerdere ervaringen leer je wel weer bij.
Zo heb ik mijn frame van mijn RD350 met de zwarte spuitbussen van de Action gespoten en was hier toch verbaasd over dat wat remvloeistof of de vele spetters tweetakt benzine de lak niet heeft aangetast, mits je het er niet te lang op laat zitten. Maar volgens mij heeft elke lak geen weerstand tegen langdurig remvloeistof of brandstof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan