MF 't Gooi 159

Mag Zot t**ten :?

  • Tuulk

    Stemmen: 33 78,6%
  • Nope!

    Stemmen: 2 4,8%
  • Enkel z'n eigen

    Stemmen: 7 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
thnx voor de tips so far ;)

mijn textiel is na ruim 10 jaar wel echt op, dus een beetje aan het denken wat ik wil.
Jeans is leuk voor er naast. Als je het dagelijks wilt kunnen gebruiken zijn er betere alternatieven ;)
Maar neem aan dat je ook nog leer hebt toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Zot
Ik heb mijn oude Revit Sand pak van zolder gehaald voor de komende twee weken. In Frankrijk lijkt het serieus warm te worden en mijn nieuwe Sand pakkie heb ik in donkere kleuren gekocht. |(

Ik rij het hele jaar in hetzelfde kloffie en dat bevalt prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: Xtra
middag :W

@ Camping, lekker bezig *D

@ nieuwe helm *O*

nu het toch over motorgerelateerde onderwerpen gaat,
iemand positieve of negatieve ervaring met motorjeans? en waarom?
heb een esquad jeans zit lekker en waait goed door, maar geen knie of heup stukken dus gisteravond een BMW Summer 2 gekocht via marktplaats
b91506b18ac8a19849c077faf70292be.jpg


esquad gaat marktplaats op maat komt overeen met 54/xl
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Zot
Die BMW summer heb ik ook gehad. Prima broek en heeft crash redelijk overleefd. Knie is dubbele laag en onderste laag was schadevrij. Buitenste zat een gat in. Heerlijk om die pijpen af te ritsen op het terras maar is geen doorwaai broek. Jeans zal veel luchtiger zijn. Ik heb er altijd met veel plezier mee gereden iig :Y
 
  • Leuk
Waarderingen: Zot
ik heb natuurlijk als scooter rijder een motor jeans met knie en heup bescherming,leuk voor de looks maar de protectie is van mindere kwaliteit dan een echte motorbroek en je wil ook niet dat het gaat regenen kan ik je vertellen.en minder warm zijn ze ook niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zot
Geen ervaring met brommer-jeans. Zo op het eerste gezicht is een leren broek met geperforeerde stukken niet warmer dan dichte jeans met kevlar lagen, denk ik. Zou me wel veiliger voelen in een leren pak.

Bovendien, wat is de bedoeling? Even naar de supermarkt of wil je er de hele dag in rond kunnen lopen? Lijkt me dat je geen extra dikke jeans met bescherming de hele dag comfortabel gebruikt, dus moet je je alsnog omkleden...
 
  • Leuk
Waarderingen: Zot
HJC RPHA 11.

Zoals ze zelf beloven inderdaad een erg lichte helm. Wellicht zelfs lichter dan mijn Arai pot. De spoiler die op hogere snelheid voor meer stabiliteit en anti-lift moet zorgen doet ook overtuigend wat ze na veel testen in de windtunnel beweren in de folder. Het vizier is verrassend helder om door heen te kijken. Vergeleken met mijn Arai Xtend alsof je overstapt van een zonnebrilletje uit het rek bij de Texaco naar een Oakley Prizm. Betrapte me er meerdere malen op dat ik het gesloten vizier nogmaals dicht wilde doen. Kortom: beter kan het niet. Het sluitings mechanisme is briljant in zijn eenvoud dus daar ook niks over te klagen. De ventilatie doet alles naar behoren. Zodra je ergens iets open zet voel je gelijk het effect. Wellicht dat de speciale binnenvoering daar iets aan bij draagt maar dat zal op langere termijn moeten blijken. Met 25 graden niet super warm momenteel en met alles open is het goed toeven. Wat wel wennen is dat ik na lange tijd met potje rijden iets verder het hoofd moeten draaien met baantje wisselen omdat ik anders tegen de zijkant en kinstuk van de helm aankijk.
Is er dan niks te miepen? Bijzonder weinig of het moet het interieur van de helm zijn. Eerste indruk vergeleken met Arai is dat die bij HJC ietwat ruwer aanvoelt. Kan kwestie van nieuwigheid zijn of de strakkere pasvorm dan Arai of daadwerkelijk het materiaal. Bij Arai heb ik zelden last van tekening van de binnenvoering op mijn kale poffertje maar bij HJC is die wel aanwezig zonder hinderlijk te zijn. Die tekening is na een korte tijd al weer weg. Voor werk heb ik regelmatig Clark headsets op (denk: helicopter) en die afdruk blijft meestal uren lang zitten. Maar nogmaals: de HJC zit aanmerkelijk strakker qua pasvorm dan de Arai. Mijn wangen worden ook meer samen geduwd dan bij de Xtend ondanks dat daar inmiddels dikker wangstukken in zijn gegaan. Een langere testrit zal uit moeten wijzen of dit op den duur irritatie op gaat leveren of niet.
Vooralsnog heeft deze helm een plekje op de hoogste plank in de helmkast gekregen en dat is een goed teken omdat daar mijn favorietjes staan. Vooralsnog ben ik erg onder de indruk van deze helm. Zeker gezien de prijs een dikke aanrader om eens te passen mocht je op zoek zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: Zot
Die dingen?

1585.jpg


Als het voor werk is zal het wel voorzien zijn van de goedkope oorkussen etc. Valt ook wel wat netters voor te regelen.

Hoop tekst. Ben je de plaatjes er nog bij aan het uploaden? :+

Wel mooi dat het bevalt. Helmen zijn toch iets persoonlijks en je brengt er al snel genoeg uren in door dat kleine dingen kunnen gaan storen. :Y
 
  • Leuk
Waarderingen: Zot
Die dingen?

[afbeelding]

Als het voor werk is zal het wel voorzien zijn van de goedkope oorkussen etc. Valt ook wel wat netters voor te regelen.

Hoop tekst. Ben je de plaatjes er nog bij aan het uploaden? :+

Wel mooi dat het bevalt. Helmen zijn toch iets persoonlijks en je brengt er al snel genoeg uren in door dat kleine dingen kunnen gaan storen. :Y
Die dingen ja. Kussens op de schelpen zijn prima. Het kussentje bovenop is vaak zoek en daar zitten meestal rubberen ribbels op ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Zot
Kussens op de schelpen vind ik juist hoerendingen, maar ik kan me er elke keer dat ik er over nadenk nèt niet toe aanzetten er daadwerkelijk wat aan te doen.

Op m'n headset uit m'n F-16 tijdperk heb ik kussens met schuim geplakt nadat één van de gel kussens was doorgesleten. Eigenlijk veel fijner, duurt iets langer voordat het goed afsluit maar daarna...

Hetzelfde voor de beugel, er is wel iets verkrijgbaar, kan me er alleen niet toe aanzetten. :+

David Clark Comfort Cover Head Pad
 
  • Leuk
Waarderingen: Zot
Dankjullie voor de reply's
ik zou hem gebruiken voor een wat tourtjes af en toe. (rij alleen veeeel te weinig -O- )

Mooie review Toos :Y
blij dat hij bevalt. *D
 
  • Leuk
Waarderingen: Zot
Persoonlijk; voor wat tourtjes gewoon lekker leer, desnoods geperforeerd. Maar ik heb dan ook geen enkele ervaring met jeans, misschien zijn ze wel super fijn. :t
 
  • Leuk
Waarderingen: Zot
ik ben zo vaak in gewone spijkerbroeken op mijn bek gegaan en de schaafwonden van fietsen en skateboarden waren veeeel erger. Bange gedoe tegenwoordig @#$%

koffie @#$%
 
Bij een goeie schuiver is een goed pak goud waard ;)




Meer koffie en Moto3 :Z :Z :Z

En zo maar s ff in de boot gaan hangen de rest vd dag :z
 
Eén van de leukste races die ik ooit gezien heb. Wat een spektakel! *D


Enkel jammer dat ik de TT-file trof vanavond :/
 
  • Leuk
Waarderingen: Zot
was in 10 minuten weg, lopen naar de auto duurde langer :+ wel gemerkt dat parkeren aan de zuidkant van het circuit een stuk beter is dan aan de noordkant. 1 vs 2 baans weg, voetgangers gescheiden van het verkeer door loopbruggen enzo
 
  • Leuk
Waarderingen: Zot
Terug
Bovenaan Onderaan