Kortsluiting Diversion 600

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
9.561
957
Zevenhoven (Zuid Holland)
Vandaag stil komen te staan met de Diversion, alles ging uit...

Gelukkig ging ik bijna de bbk uit en kon ik makkelijk en woonwijk in.

Gekeken waar het aan kon liggen en deed ik het zadel open en rook ik een brandlucht. Zekering bakje open en ja hoor de main zekering is doorgebrand.

Contact uit en killswitch uit en nieuwe erin en gelijk weer doorgebrand.

Kortom van het weekend maar sleutelen, maar heeft iemand tips voor me om naast alles visueel te checken de sluiting te vinden??


PS ik had een paar weken geleden al dat de stroom uitviel bij het starten, maar na een paar tellen kwam deze vanzelf weer terug.
 
Laatst bewerkt:
Mocht dat niet helpen,kijk dan ook de bedrading bij het balhoofd na of die niet is beschadigd.
Op die plek is de bedrading in beweging dus storing gevoeliger.
 
als je het optisch niet kan zien testdraadje maken met een 12V lamp in het midden. trek alle zekeringen uit de motor en doe het testdraadje in plaats van de zekering. begin met de hoofdzekering. elke keer als de lamp niet gaat branden kan je de originele zekering op die plek weer terug steken. als de lamp wel gaat branden heb je het circuit gevonden waar de sluiting in zit. dan wordt het een kwestie van alle draden volgen die op die zekering aangestoten zit.
waarschijnlijk is er een draad doorgesleten die ergens over of langs een framebuis kruist.
 
Laatst bewerkt:
Da's balen, kan een mooie speurtocht zijn.

Bedrading bij het balhoofd en stuurslot kan een zwak punt zijn. Heb eens gehad dat een kabeltje te los hing, na een tijdje de mantel eraf en sluiting met t frame (op dat stukje zat geen lak meer door de 'doorslagstop' van de voorvork). Geeft ook rare klachten, maar de hoofdzekering bleef er wel in.

Je zegt 'contact en killswitch uit', wanneer brandde de nieuwe zekering door? bij killswitch aan? Contact aan? Starten? Je zou kunnen proberen om zoveel mogelijk stukken van de kabelboom los te maken, kijken wat er dan gebeurt.

Succes!
 
Als je zekering springt voordat je contact aan is gezet (zoals bij Ts het geval is als ik het goed heb begrepen) dan zit het in de bedrading voor het contactslot.
 
Da's balen, kan een mooie speurtocht zijn.

Bedrading bij het balhoofd en stuurslot kan een zwak punt zijn. Heb eens gehad dat een kabeltje te los hing, na een tijdje de mantel eraf en sluiting met t frame (op dat stukje zat geen lak meer door de 'doorslagstop' van de voorvork). Geeft ook rare klachten, maar de hoofdzekering bleef er wel in.

Je zegt 'contact en killswitch uit', wanneer brandde de nieuwe zekering door? bij killswitch aan? Contact aan? Starten? Je zou kunnen proberen om zoveel mogelijk stukken van de kabelboom los te maken, kijken wat er dan gebeurt.

Succes!

Zoektocht viel mee! Het was de spanningsregelaar, deze stekker los gemaakt zekering erin en alles bleef heel! Stekker erin en plop! De sr vervangen en problemen zijn weg! De verhalen over de sr van eBay zijn waar, deze zijn inderdaad niet goed!

PS op het frame waar de sr zit zat allemaal bruin spul, sr stonk ook. Gewoon hele slechte kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Zoektocht viel mee! Het was de spanningsregelaar, deze stekker los gemaakt zekering erin en alles bleef heel! Stekker erin en plop! De sr vervangen en problemen zijn weg! De verhalen over de sr van eBay zijn waar, deze zijn inderdaad niet goed!

PS op het frame waar de sr zit zat allemaal bruin spul, sr stonk ook. Gewoon hele slechte kwaliteit.
Mooi dat het is opgelost.
Controleer even je stekker van de dynamo goed en meet na het vervangen even de laadspanning.
 
Terug
Bovenaan Onderaan