Gran Premio Motul de la República Argentina 06 - 08 April

Bo Bendsneyder pakt in Argentinië...

  • P1-5

    Stemmen: 0 0,0%
  • P6-10

    Stemmen: 8 21,1%
  • P11-15

    Stemmen: 20 52,6%
  • P16-P20

    Stemmen: 7 18,4%
  • P20+

    Stemmen: 3 7,9%
  • DNF

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    38
Dat ging helemaal nergens meer over.


2z6rwye.jpg
 
Miller :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

Ik volg al (geteld)40 jaar motorraces maar dit heb ik nog niet eerder gezien :N ,beter laat dan nooit :+
 
Als enige op slicks vanaf de start. :}

De raceorganisatie heeft zich wel wat laten piepelen gisteren.
Bij de uitgestelde start ook weer door Marquez.. eigenlijk de hele race. _O-
 
Laatst bewerkt:
Heeft MM de front man verrast toen hij uitgevallen was?
Staat Miller daar helemaal alleen, komt er tijdens rood licht ineens een Honda voorbij. _O-

Had in meerdere opzichten ook wel gevaarlijk kunnen zijn denk ik.

Of kwam hij er net niet voorbij..Check! Nope. :P

Maar Miller reageerde op de man met de rode vlag. :P
full


( Miller werd er wel weer terecht geïrriteerd van )
 
Laatst bewerkt:
Heeft MM de front man verrast toen hij uitgevallen was?
Staat Miller daar helemaal alleen, komt er tijdens rood licht ineens een Honda voorbij. _O-

Had in meerdere opzichten ook wel gevaarlijk kunnen zijn denk ik.

Of kwam hij er net niet voorbij..Check! Nope. :P

Maar Miller reageerde op de man met de rode vlag. :P
[afbeelding]

( Miller werd er wel weer terecht geïrriteerd van )
Vinales dacht er ook het zijne van gezien alle gebaren. Wat een circus :X
 
Bizarre wedstrijd.

Aangezien het een Wet-race was hadden ze gewoon moeten starten en iedereen had dan gewoon na 1 rondje zijn banden kunnen wisselen.
Miller kreeg nu een gaatje van 2 seconden waar dit eigenlijk 20sec had moeten zijn.

Marquez als een dolle stier door het veld heen. Wat een idioot. Het is bizar dat hij zó veel sneller was dan de rest, maar doe normaal.
Het is niet iets wat op zichzelf staat. In de trainingen schoot hij ook een aantal keer rakelings langs wat coureurs omdat hij de apex miste. Dan in de race een 3 tal acties met contact... :N

Het feest was natuurlijk compleet toen hij Rossi raakte die daardoor in het gras kwam en viel, maar zelfs zonder dat laatste had hij gewoon een zwarte vlag moeten krijgen.
 
Bizarre wedstrijd.

Aangezien het een Wet-race was hadden ze gewoon moeten starten en iedereen had dan gewoon na 1 rondje zijn banden kunnen wisselen.
Miller kreeg nu een gaatje van 2 seconden waar dit eigenlijk 20sec had moeten zijn.

Marquez als een dolle stier door het veld heen. Wat een idioot. Het is bizar dat hij zó veel sneller was dan de rest, maar doe normaal.
Het is niet iets wat op zichzelf staat. In de trainingen schoot hij ook een aantal keer rakelings langs wat coureurs omdat hij de apex miste. Dan in de race een 3 tal acties met contact... :N

Het feest was natuurlijk compleet toen hij Rossi raakte die daardoor in het gras kwam en viel, maar zelfs zonder dat laatste had hij gewoon een zwarte vlag moeten krijgen.

Vele hebben inderdaad gefaald gisteren. Om te beginnen bij de race directie.

Zowel in de situatie van Marquez bij de start als de gehele start op zich.

De race was wel leuk om te zien gelukkig, want anders was het wel een hele slechte dag voor de GP geweest. -O-
 
Toch opmerkelijk dit!

The sanction @ marcmarquez93 for his action is fair, launch career, sanction and period! But @ petrux9 has beaten me much stronger and is not sanctioned .... Why? because he is not fighting for the title? We have a thousand cameras and not one is used for this... Very bad !!!!!!


full
 
Dit leek een beetje meer in het gedrang van de race gebeurt wel vaker zo. Marquez was veel sneller dan iedereen en had met gemak subtiel een inhaalactie kunnen uitkiezen,maar drukt m er zo tussen waar geen ruimte is.
 
Toch opmerkelijk dit!

The sanction @ marcmarquez93 for his action is fair, launch career, sanction and period! But @ petrux9 has beaten me much stronger and is not sanctioned .... Why? because he is not fighting for the title? We have a thousand cameras and not one is used for this... Very bad !!!!!!


[afbeelding]
Zoals ik in het Rossi topic aangeef.

Dit is niet opmerkelijk.

Petrucci rijdt normaliter keurig. Niet veel anders als de andere rijders.

Marquez niet. Gisteren was geen incident (of incidenten). Dat is vooral het probleem.


Petrucci raakt Espargaro.
Ik hoef de opsomming van de "incidenten" van Marquez van alleen al dit weekend hier niet opnieuw neer te zetten.

Zie het verschil....
 
Laatst bewerkt:
Vele hebben inderdaad gefaald gisteren. Om te beginnen bij de race directie.

Zowel in de situatie van Marquez bij de start als de gehele start op zich.

De race was wel leuk om te zien gelukkig, want anders was het wel een hele slechte dag voor de GP geweest. -O-

De top 4 was geweldig :}
Rokende bandjes onder die soes *O*
 
Inderdaad, prachtig! :Y

Ik vond het zelf ook leuk om Zarco en Rins weer samen op de baan te zien.

Hebben die gisteren ff laten zien hoe het wel moet! :]
 
Jammer dat Rins leek te bezwijken onder de druk toen íe de race even aanvoerde. Had 'm graag z'n eerste overwinning zien halen. Mooi mannetje, reed als een malle met die Soes. Iannone.... Aiiiii die is sinds z'n Moto2 dagen niet meer wat het was helaas.

En Crutchlow _O- Ik keek samen met een maat die normaal niet alle races kijkt en zei hem meteen na de race: "Let op, die gaat vet arrogant doen dat 'ie allang wist dat 'ie zou gaan winnen."
En idd hahaha. Die Crutchlow, die had in zijn kop al 12 keer wereldkampioen moeten zijn |(

Edit: Wel mooi dat Crutchlow de (afwezige) pers even aansprak.
 
Laatst bewerkt:
:^ Ik voelde me ook een kenner toen ik dat voor het interview van Crutchlow tegen mijn vriendin zei. :$
 
Ik ook _O-

"ja voor het weekend had ik al het idee dat we deze konden winnen.. en die jongens met wie ik nu vocht daar heb ik normaal gesproken geen moeite mee, maar we hadden niet de ideale voorband voor mij, dus ik besloot om maar even te volgen"
 
Laatst bewerkt:
In alle ophef over deze GP zou je bijna een positief lichtpuntje over het hoofd zien:

Lorenzo heeft 1 punt meer dan de Safety Car! :Y *O*
 
Ik ook _O-

"ja voor het weekend had ik al het idee dat we deze konden winnen.. en die jongens met wie ik nu vocht daar heb ik normaal gesproken geen moeite mee, maar we hadden niet de ideale voorband voor mij, dus ik besloot om maar even te volgen"

Zei hij dat?

Met Zarco heeft iedereen moeite sinds hij mee doet. Gelukkig kunnen wij dat allemaal niet zien op tv. :+
 
Ik ook _O-

"ja voor het weekend had ik al het idee dat we deze konden winnen.. en die jongens met wie ik nu vocht daar heb ik normaal gesproken geen moeite mee, maar we hadden niet de ideale voorband voor mij, dus ik besloot om maar even te volgen"
ja idd haha wat een fantast :+ Maar ja, alsnog goed van hem hoor, daar gaat het verder niet om. Prima rijder en geinige kerel bij tijd en wijlen. Maar af en toe lult 'ie echt poep.
 
So I wanted to leave all the if's/but's and maybe's at the door.. How many riders did Marquez collide with during the 2018 Argentinian GP.

Link for those with Videopass: Termas Clash: The breathtaking Argentina MotoGP™ in full!

Marquez is On-Board #2.

Obviously for those following this so far, my opinions are clear on this, so you can take the following as my reading of the visual evidence.

First things first.. There was zero contact between Zarco and Pedrosa, it was shown clearly from the back of Marquez's bike. Pedrosa sat up in surprise at a rider on his inside, and then gassed it on a damp spot.

First contact - Aleix. there was NO room there. That move was never on. Actually worse than I thought it was originally.

Hard to see the Nakagami one, it doesn't LOOK like there's contact, but Marquez definitely runs him very wide attempting the exact same turn 13 maneuver.

Bashes elbows with Morbidelli seconds before putting his hand up to give back the position for his penalty.

More possible contact with Morbidelli, going around his outside at turn 4, looks like they had a gentle tap. Marquez continues around the outside, but outside of the white racing track limit lines.

No contact between Smith and Marquez, though the same turn 13 divebomb. If Smith had turned in without suspecting Marquez up the inside then it would have been a repeat of Espargaro/Rossi.

Contact between Rabat and Marquez turn 12. Rabat had a wobble on the racing line, Marquez kept it pinned and went for a very small gap and rode through him, bashing fairings and elbows.

He came from quite far back on Rossi, further back than any of the attacks on the other riders so far. No way Rossi would have known that move was coming. I also don't hear or see any lockup that Marquez described in his interview.

Vinales took a defensive line through turn 13 last lap and ran very wide, no contact here.

So that is 4, and I suspect 5 hits on 4 riders, with an additional 2 divebombs at turn 13 that ended with no contact. The rest of the moves were clean, though some are definitely hard, but fair.


 
Zoals ik in het Rossi topic aangeef.

Dit is niet opmerkelijk.

Petrucci rijdt normaliter keurig. Niet veel anders als de andere rijders.

Marquez niet. Gisteren was geen incident (of incidenten). Dat is vooral het probleem.


Petrucci raakt Espargaro.
Ik hoef de opsomming van de "incidenten" van Marquez van alleen al dit weekend hier niet opnieuw neer te zetten.

Zie het verschil....

Ik bedoel dat ik het opmerkelijk vind dat Aleix dit zegt. Natuurlijk zijn het hier de Spanjaarden tegen de Italianen. Maar om een "kaart" vragen is natuurlijk uiterst onsportief.
 
Ah zo!

Ja dat is opmerkelijk. Geen idee vanuit wel perspectief hij er naar kijkt.

Petrucci maakte een fout dat is duidelijk, maar dat is niet gebruikelijk in zijn geval.

Misschien verklaart hij zijn uitspraak nog eens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan