2e typegoedkeuring?

Hagaban

MF'er
22 jan 2018
99
32
Hi MF-ers,

Ik heb me rot gezocht, maar kan het nergens vinden: hoe kom ik erachter of de motor die ik op het oog heb een 2e typegoedkeuring heeft, en dus of ik hem eventueel door een dealer kan laten terugvoeren naar 35 kW voor mijn A2 (code 80) rijbewijs? Het gaat om een ER6F ABS uit 2012.

Een link naar een topic waar het al stond is ook welkom.. :9
 
afhankelijk of dit het laatste of een-na-laatste model is (bouwjaar zegt niet zoveel op de grens van de wissel), is het of 25kW of 35kW. Als het een echte 2012'er is, het laatste model, dan moet er een 35kW goedkeuring voor zijn, als de motor het model van daarvoor is, dan 25kW. De Kawasaki-dealer kan je uitsluitsel geven.
 
Heb de Kawasaki-dealer gebeld, uiteindelijk via het framenummer kunnen uitvinden dat het eigenlijk om bouwjaar 2011 gaat. Dat betekent neem ik aan 25kW? En betekent dat ook dat ik hem door de dealer kan laten terugvoeren, en dat die het dan met het RDW regelen? Want €600 voor die RDW-keuring dokken zie ik niet zo zitten..
 
Deze dus, met doorlopend zadel ipv gescheiden zadels?

er6f-2.jpg


Dan inderdaad 25kW-kit inbouwen. De dealer stuurt dan info naar de RDW (met je kentekenpas, denk ik. Is voor mij echt heel lang geleden) en dan krijg je een nieuwe kentekenpas met het juiste vermogen erop. Na 2 jaar als je code 80 om gaat naar volledig vermogen, kan je dan de originele onderdelen er weer in doen, dealer contact op laten nemen met RDW en dan heb je 'm weer op vol vermogen op kenteken.

Heb je toch een ER-6F met gescheiden zadels, deze dus;

Musarri_Exhaust_Black_2.JPG


Dan kan die wel naar 35kW. 600 euro is alleen voor motoren die geen 2e typegoedkeuring hebben. Of als je die met doorlopend zadel per se op 35kW wil hebben. Ook op 25kW loopt het allemaal best leuk hoor en 2 jaar vliegen voorbij.
 
Inderdaad met doorlopend zadel! De oude versie dus. Hij staat al een poosje op internet, en ook al een poosje bij mijn favorieten.. Binnenkort maar eens langs voor een proefritje.

Bedankt voor de hulp!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan