Vraagje betreft remblokken vervangen

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
513
Vandaag de achterste remklauw losgehaald en schoongemaakt, en de voorste 2 klauwen schoongemaakt & de remblokken hiervan vervangen. Was allemaal geen raketwetenschap maar het was de eerste keer dat ik dit deed.
Helaas zat de glijbus van de remblokken van de achterklauw nogal vast gecorrodeerd waardoor ik daar best wel zoet mee was. En voor heb ik voor de zekerheid de remschijven geschuurd met extra fijn schuurpapier omdat de nieuwe remblokken van een ander merk zijn.

Tijdens mijn koffiepauze zat ik even naar een how-to filmpje van revzilla te kijken, en daar waarschuwen ze voor het volgende:

https://youtu.be/1xITumgvvS4?t=2m49s

In het kort, volgens revzilla is het super belangrijke dat de rem niet gebruikt worden als de klauw los is, en als je dat wel doet kan het een remklauw revisie tot gevolg hebben.

Nu wil het zo zijn dat ik bij iedere klauw, nadat ik de blokken eruit had, de rem meerdere malen (gecontroleerd) heb gebruikt zodat de remzuigers er allemaal ongeveer een centimeter uit kwamen zodat ik die goed schoon kon maken met een tandenborstel en een sloot remreiniger.

Heb ik nu iets grandioos fout gedaan, of overdrijven ze een beetje in dat filmpje omdat ze anders aangeklaagd worden door halve garen die de hele zuigers eruit gaan pompen ofzoiets?


Verder heb ik siliconen/kranenvet gekocht. Dit kan op zowel de glijpennen waar de remblokken mee vast zitten en ook op de twee glijpennen waarmee de twee delen van de achterste remklauw met elkaar verbonden zijn toch?
 
Laatst bewerkt:
weet je? Je kunt ook best je remmen schoonmaken met een normaal sopje en een tandenborstel. Ben je van het hele gezeur af. Remmenreiniger spuit ik persoonlijk op een doekje en daar neem ik de remschijven mee af. Heb helaas gezien wat het aanricht bij (rem)rubbers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan