Pakking droog of nat ?

Pjotrb

Rookie
1 apr 2017
11
1
Leusden
Bij mijn yamaha virago gisteren idle gear set vervangen, maar nu blijkt de motor olie te lekken als hij rijdt.
Deze pakking heb ik gebruikt: 3EG-15451-00 (yamaha crank case cover gasket).
Na wat lezen hierover heb ik de pakking eerst met olie ingesmeerd.
Dan zou, bij demonteren de pakking beter loskomen en dus herbruikbaar zijn.
Was dit fout van mij?
Nieuwe kopen en droog monteren?

Groeten, PjotrB
 
ken de specifieke motor niet, weet wel dat deze pakking op
een andere motor een *hoer* is om goed op de plek te krijgen.

Heb je het goed schoongemaakt voor montage, of met schoonmaken "krasjes" ontstaan ?
( bij m'n xl moet ik een beetje vloeibare pakking gebruiken omdat ie niet zo mooi
vlak meer is daar )

Bij m'n bmw is dat zelfs voorgeschreven bij de meeste pakkingen
 
Bij mijn yamaha virago gisteren idle gear set vervangen, maar nu blijkt de motor olie te lekken als hij rijdt.
Deze pakking heb ik gebruikt: 3EG-15451-00 (yamaha crank case cover gasket).
Na wat lezen hierover heb ik de pakking eerst met olie ingesmeerd.
Dan zou, bij demonteren de pakking beter loskomen en dus herbruikbaar zijn.
Was dit fout van mij?
Nieuwe kopen en droog monteren?

Groeten, PjotrB

Bezuinigen op pakkingen is altijd slim :X

Dat type als het een OEM is niet insmeren met olie ze gaan namelijk door hitte plakken.Dan komen ze idd ook moeilijker los en zal je een nieuwe moeten kopen ;)
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens op deze site, daar kan je iedergeval de oem parts vinden.

De pakking is correct, maar ik heb ze bij mijn virago's nog nooit ingesmeerd met olie. Wel gebruikte ik mini mini dotjes vloeibare pakking om het op zn plaats te houden.

bestaat de kans dat de pakking scheef zit?

Kijk ook eens in een wpb voor het plaatsen van de onderdelen en hoeveel krachten je moet gebruiken om eea vast te zetten.

1992 Yamaha VIRAGO 750 (XV750D) OEM Parts, MRCycles
 
Laatst bewerkt:
Weet niet waar je dat met olie insmeren v/d pakking vandaan hebt, maar dat wil ik bij deze wel als een broodje poep bestempelen.
Bij de papieren pakkingen (die ik liever niet gebruik), gebruik ik de vloeibare pakking iets royaler, ook omdat die papieren pakkingen helemaal niet plakken.
Om de pakking te laten plakken gebruik ik dus (zo weinig mogelijk) vloeibare pakking.

En in principe is een pakking niet herbruikbaar, al doe ik het in nood ook wel eens.

Dit alles uitgezonderd de rubber pakkingen dan natuurlijk.
 
met of zonder olie maakt niets uit kwa afdichten. waarschijnlijk zal hij ergens niet goed zitten.

zelf gebruik ik altijd ook een klein beetje vloeibare pakking. als het al niet is om mogelijke kleine krasjes op te vullen, dan wel zodat hij blijft plakken en dus niet kan verschuiven tijdens het monteren.
 
Bij het vervangen van de startkoppeling van mijn Virago XV 1000 heb ik de de pakking NIET ingeolied.
Wel heb ik wat siliconen kit gebruikt op het deel waar de kabels van de dynamo naar buiten komen.
Daar zit een rubber stuk omheen.
Geen krassen gemaakt op de pasvlakkken bij het afsteken van de oude pakking ?
 
Laatst bewerkt:
Plak de pakking op zijn plaats met een beetje vet. Dan kan hij niet verkeerd komen te zitten. En een beetje vet kan weinig kwaad als er wat van in het blok komt.
 
Laatst bewerkt:
Pakking zat niet goed. Grrr! Had dus niets te maken met insmeren. Nieuwe besteld, die ga ik droog aanbrengen.
Kan gebeuren

De pakking blijft in principe op de plek, omdat het over twee 'deuvels' geschoven wordt.
Desondanks blijft t opletten, het is maar een kartonnetje :)

Dat insmeren wordt wel gedaan, om later niet pakking te hoeven krabben. Niet om het her te gebruiken, deze zijn voor eenmalig gebruik. Hoewel er vast mensen zijn die het toch doen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan