M-Unit BMW R100RT geen vonk

Jarno05

Rookie
5 dec 2016
6
0
Groningen
Hallo medeweggebruikers,

een jaar geleden ben ik samen met mijn vader een project gestart; Een BMW R100RT ombouwen naar een cafe racer. Veel onderdelen aangeschaft waaronder de M-unit V2 van Motogadget. Geweldig apparaatje, maar ik loop helaas vast met het aansluiten van de ontsteking. Ik krijg geen vonk, ik verwacht dat ik iets verkeerd heb aangesloten..

Zie onderstaand schema zoals het nu aangesloten is. Wat gaat er fout? |(

Ik heb de AUX aangesloten op de ignitionbox en vanaf de ignitionbox naar de bobine. Nu zegt het bijgeleverd schema van de M-unit dat er ook een rechtstreekse AUX naar de bobine gaat, dit heb ik ook nog geprobeerd maar tevergeefs geen vonk..

Ik zal later nog een aantal foto's toevoegen ter verduidelijking

Wie kan mij helpen? :)
full
 
BMW K100 heeft 3 draden aan de bobines.
Massa, 12V, en schakeldraad. Volgens mij moet je de groen gele draad 12V geven.

Schema:

K100:http://www.kbikeparts.com/classickbikes.com/ckb.tech/0.ckb.tech.files/kwiring/Early%20K75%20K100/K100_Early_Wiring_Diagram.jpeg
 
BMW K100 heeft 3 draden aan de bobines.
Massa, 12V, en schakeldraad. Volgens mij moet je de groen gele draad 12V geven.

Schema:

K100:http://www.kbikeparts.com/classickbikes.com/ckb.tech/0.ckb.tech.files/kwiring/Early%20K75%20K100/K100_Early_Wiring_Diagram.jpeg
Een R100 heeft drie draden op de bobines. Een plus, een doorverbinder om de bobines in serie te zetten en een onderbreker.

Maar inderdaad zonder volledig schema kan je er niets van zeggen.
 
Bedankt voor de reacties! Ik heb het originele schema nu niet voorhanden, deze zal ik binnenkort inscannen. Ik weet wel dat bijgevoegd schema vrijwel identiek is.
BMW-R65-R80-R80RT-R100RS-R100RT-1985-1987-Wiring-Diagram.gif


Ik heb nu inderdaad geen 12v op de bobine, alleen de twee kabels uit de ecu
 
Laatst bewerkt:
Rechtstreeks van de accu naar de plus van de bobine. Als je de rest goed aangesloten hebt zou hij moeten starten. De enige manier om hem weer uit te doen is deze draad weer los te trekken.
 
Gut o gut, is dat nu een issue?
1 naar de onderste, 1 naar de bovenste en een kortje daartussen. Maar als je het niet wil zien is het er niet hoor.
Het plaatje is niet om mijn gelijk te bewijzen maar om de TS inzicht te verschaffen.
 
ik heb een zelfde situatie met mijn BMW r65 uit 1987. Heb de gehele draadboom eruit getrokken en alles vervangen door Motogadget bedrading M-unit, M-Button en M-lock en nieuwe onderdelen.

Ik vraag me nu af hoe ik de oude ontstekingsdraden moet aansluiten (zie op afbeelding nr 1) op de bobines en wat ik met de draden van de spanningsregelaar moet doen (blauw en zwart; nr 2).

Ik weet dat er ergens nog een main fuse tussen moet en mogelijk ook nog een GEN lamp voor het opladen v/d accu?

Motogadget stelt met de M-unit alle relays te kunnen verwijderen maar ik hoor nu toch dat bij BMW motoren het Starter relay moet blijven?

HELP iemand verstand van deze zaken?

mijn dank is groot!!
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan