Goede doch betaalbare LED-knipperlichten?

PatrickSoler

MF veteraan
16 apr 2015
2.390
9
Leiden
Hallo allemaal,

Graag zou ik LED-knipperlichten willen monteren op mijn Fazer. Liever niet van Aliexpress omdat ik veel lees en hoor dat deze overdag vaak niet goed zichtbaar zijn.
Ik zoek knippers voor maximaal 50 euro voor een setje van 4 (mits dit een reële prijs is voor een beetje kwaliteit).
Door het grote aanbod zie ik echter door de bomen het bos niet meer. Daarom vroeg ik me af of er mensen hier zijn die mij knipperlichten kunnen aanraden (of afraden) die aan mijn eisen voldoen en wellicht foto's van de desbetreffende lichten in werking :)

Alvast bedankt! :t
 
De LED knipperlichtjes die je bij Louis of eender welke EU motorwinkel vindt, kan je ook op Ali vinden voor veel minder dan die prijs :)
Had er zo ooit eens een setje gekocht bij de lokale winkel voor 50€ voor set van 4 (halogeen), kijk ik een paar dagen eens op Ali en vind die daar voor 2,5€ voor 1 stuk ofwel 10€ voor 4 stuk :')

Zal wel goed zijn, anders eventjes 2 stuks meer kopen :)
 
Rij even vanuit Leiden naar Hansvanwijk in Zoetermeer, die heeft op de balie een pyramide staan met knippers van 5 mm (!!!) tot koekepannen toe met drukknoppies zodat je ze allemaal kan zien branden. Koffie gratis
 
Laatst bewerkt:
De LED knipperlichtjes die je bij Louis of eender welke EU motorwinkel vindt, kan je ook op Ali vinden voor veel minder dan die prijs :)
Had er zo ooit eens een setje gekocht bij de lokale winkel voor 50€ voor set van 4 (halogeen), kijk ik een paar dagen eens op Ali en vind die daar voor 2,5€ voor 1 stuk ofwel 10€ voor 4 stuk :')

Zal wel goed zijn, anders eventjes 2 stuks meer kopen :)

Thanks voor de tip, ga dat binnenkort even uitzoeken :)

Rij even vanuit Leiden naar Hansvanwijk in Zoetermeer, die heeft op de balie een pyramide staan met knippers van 5 mm (!!!) tot koekepannen toe met drukknoppies zodat je ze allemaal kan zien branden. Koffie gratis

Altijd een mooi uitje, ga dit weekend even langs Hans denk ik. Maar betwijfel of ze aan mijn prijs voldoen. Bij een andere motorzaak waar ik laatst was betaalde je 35 euro per paar. Wil ze niet over een kam scheren maar ik heb het idee dat motorzaken de hoofdprijs vragen voor dit soort producten.
 
Thanks voor de tip, ga dat binnenkort even uitzoeken :)Altijd een mooi uitje, ga dit weekend even langs Hans denk ik. Maar betwijfel of ze aan mijn prijs voldoen. Bij een andere motorzaak waar ik laatst was betaalde je 35 euro per paar. Wil ze niet over een kam scheren maar ik heb het idee dat motorzaken de hoofdprijs vragen voor dit soort producten.

Voordat je naar Zoetermeer rijd. Neem even hier een kijkje:

https://www.mlmparts.com/nl/yamaha/2003/fzs-600-fazer-onderdelen/verlichting/knipperlichten.html
 
Gezien jullie vertrouwen en de vele bestellingen/positieve feedback op dit product heb ik deze (zie foto) besteld via Ali. 7 euro kan ik wel missen en vond ze er wel leuk uitzien :) Mochten ze niet naar wens zijn haal ik een ander setje via MLM ofzo.

Andere vraag:
Ik wil er een ander relais tussen doen zodat ze knipperen op normale snelheid. Nou heeft de Fazer echter wel gevarenlichten, daarom vraag ik me af of de gewone verstelbare 2-pins relais voldoet, en zullen de gevarenlichten nog fungeren als ik onderstaand afgebeelde relais monteer?

HTB1.dwngDnI8KJjSszbq6z4KFXao.jpg


HTB1hGP9PVXXXXcfapXXq6xXFXXXA.jpg
 
Laatst bewerkt:

wel opletten dat de achterkanten, waar de draden doorheen gaan goed dicht zijn. Anders even dichtkitten. Ik heb een setje moeten vervangen, omdat dit niet het geval was en daardoor water in de ledknipperlichten kwam, met als gevolg roestvorming en uiteraard uiteindelijk het falen van de knipperlichten..
 
Okee belastingonafhankelijk dus, danku :t
En dan 2- of 3-pin? Wat is het verschil tussen deze twee überhaupt (naast het verschil in het aantal pins :+ )?
Bij Suzuki zijn het 7-pins relais. Ik heb mij er eentje via AliExpress besteld (belastingonafhankelijk) en die doet het goed.
In mijn transparte pinkerkapjes achteraan steken rode LED's ook via AliExpress. En die geven een bak rood licht, gaan zelfs een stuk feller dan mijn stoplicht 8-)

En ja, in België mogen de pinkers achteraan ook rood zijn, en niet enkel bij Amerikaanse import.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mogen ze dan voor ook wit zijn??
:Y

Vooraan oranje, of dezelfde kleur als je koplampen.

Achteraan oranje of dezelfde kleur als je achterlichten.

Dus achteraan heb je enkel keuze tussen oranje en rood.
Vooran oranje, geel of wit. Koplampen die niet (Frans) geel zijn worden hierbij beschouwd als wit. Dus de geelachtige H lampen zowel als xenon of LED koplampen zijn zogezegd wit, en mogen gepaard gaan met witte pinkers.
Maar vooraan behoud ik persoonlijk liever oranje pinkers.
 
Bij Suzuki zijn het 7-pins relais. Ik heb mij er eentje via AliExpress besteld (belastingonafhankelijk) en die doet het goed.
In mijn transparte pinkerkapjes achteraan steken rode LED's ook via AliExpress. En die geven een bak rood licht, gaan zelfs een stuk feller dan mijn stoplicht 8-)

En ja, in België mogen de pinkers achteraan ook rood zijn, en niet enkel bij Amerikaanse import.

En die mensen achter jou maar denken "waarom remt die vent zo irritant", terwijl jij alleen maar af wilde slaan :+

Hoe herken je een belastingonafhankelijke relais? Ik zoek op load independent relay en belastingonafhankelijke relais, maar in de beschrijving kan ik bij geen enkel relais iets hierover vinden. |(
 
Laatst bewerkt:
En die mensen achter jou maar denken "waarom remt die vent zo irritant", terwijl jij alleen maar af wilde slaan :+

Hoe herken je een belastingonafhankelijke relais? Ik zoek op load independent relay en belastingonafhankelijke relais, maar in de beschrijving kan ik bij geen enkel relais iets hierover vinden. |(
electronic

en ze heten ook wel 'switch' of 'flasher relay'.

Je kunt aan de belastbare wattages aflezen wat het is.

21 watt is voor gloei. Bijv 21wx2 + 3,4w

Weerstandonafhankelijk heeft bijv 0,2A - 20A er op staan, een range.
 
Terug
Bovenaan Onderaan