Ducati Club Race

Sender

MF veteraan
23 jan 2011
7.415
482
Noord-Holland
De Internationale Ducati Club Races is een jaarlijks terugkerend event van de Ducati Club Nederland (DCN).

De DCN is de grootste Ducati club ter wereld met een ledental van net onder de 4000. Doel van de DCN is leuke en interessante evenementen organiseren voor Ducatisten en Ducati liefhebbers. Jaarlijks organiseert de DCN ongeveer 30 evenementen uiteenlopend van Ducati type dagen, toertochten tot de Internationale Ducati Club Races in mei.

Wat begon op 26 oktober 1979 met een groep van 10 deelnemers op het circuit van Zolder is inmiddels uitgegroeid tot een waar race weekend met meer dan 400 deelnemers op het MotoGP circuit van Assen. Een evenement waar menig Ducati coryfee zijn gezicht al heeft laten zien. Loris Capirossi, Troy Bayliss, James Toseland, Carl Fogarty om er een paar te noemen. Het weekend staat volledig in het teken van racen. Racen met vooral Ducati’s maar ook andere merken uit Europa en de USA zijn welkom op de Internationale Ducati Club Races.

Het evenement beslaat drie dagen.
Op de vrijdag worden de vrije trainingen verreden. Een dag waar de deelnemers weer kunnen wennen aan het snelle asfalt van het Asser circuit en de motor optimaal kunnen afstellen voor de rest van het weekend. Op zaterdag vinden de kwalificaties plaats. In twee kwalificatiesessies kunnen deelnemers proberen het ultieme rondje te rijden om zo de felbegeerde pole positie te pakken. Helaas kan er maar 1 op deze plek staan maar de strijd om de snelste ronde is er niet minder om. Op zondag vinden de races plaats. Met gemiddeld dertien races staat de zondag bekend om een dag vol spektakel.

Niet alleen op de baan maar ook op de paddock gebeurt van alles. De paddock is het gehele weekend open voor bezoekers. Men kan dus dicht bij de motoren en de deelnemers komen. Jaarlijks is er ook een onderdelen markt, leuke attracties, zijn de andere Italiaanse motorclubs aanwezig met een info stand en kun je even bij komen in de DCN tent onder het genot van een kopje koffie. Kortom voldoende te beleven tijdens het weekend.
Bron: Home | Ducati Club Nederland

Desmoquattro, Due Valvole, Ducati Open A, B en C
Open inschrijving voor alle 2- of 4-klepper Ducati’s

Raceklassen

Dutch Ducati Challenge
Competitie voor Ducati’s NB alleen voor reguliere deelnemers aan deze competitie. NB de Dutch Ducati Challenge rijdt een dubbele wedstrijd

Thunderbikes
1, 2 of 3 cilinder motoren uit Europa of de VS en alle 4 cilinder motoren uit Italie

Euroclassics
Klassiekers uit Europa van voor 1990

Eurosingles
Eencilinder klassiekers uit Europa van voor 1990

NK Classics / IHRO
Competitie voor klassieke motoren

Pro Thunder All Stars

Een Duitse raceklasse met Europese tweecilinders en Italiaanse vier cilinders. NB alleen voor reguliere deelnemers aan deze competitie

Voor meer info zie www.ducaticlubrace.nl

Wie van jullie heeft zich ook ingeschreven of komt kijken?
 
Ik ook, ik ga met de Monster in de Duo Valvole en Thunderbikes rijden.
Gaaf ! Duo Valvole is volgens mij de leukste klassen om te zien met al die mooie creaties.
Er is ook een Ducati Parkeerplaats, mag elke Duc daar staan of moet je dan echt lidmaatschap hebben van de Ducati Club Nederland ?
 
En uit belangstelling: met wat voor motor gaan jullie deelnemen? Ik zag hierboven een Monster, zelf ga ik op een 1098.

Laat maar weten!
 
Ben er ook bij , met een 1199 S open klasse en waarschijnlijk de Challenge
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg net mijn inschrijf formuleren voor vrij rijden.
Blijkt dat je alsnog een transponder moet huren :( ,waarvoor :?
Tijden zijn niet relevant en geluid van 103 dB ga ik never nooit niet overschrijden :N
Is ,als je het mij vraagt,gewoon goedkoop cashen :r

Iemand een idee wat een transponder huur per dag kost? :')

O de brommer is :

full


Iets met 675 :)
 
Laatst bewerkt:
Die transponder is er echt voor t geluid !! Er zijn er echt bij die de 103 dB overschrijden , dat zou aan t einde van de dag kunnen betekenen , dat wedstrijden ingekort kunnen worden. !! Huur transponder 10€ per dag. , maar voor die 2 sessies vrij rijden mogen ze daar wel korting op geven !!!!
 
Laatst bewerkt:
Die transponder is er echt voor t geluid !! Er zijn er echt bij die de 103 dB overschrijden , dat zou aan t einde van de dag kunnen betekenen , dat wedstrijden ingekort kunnen worden. !! Huur transponder 10€ per dag. , maar voor die 2 sessies vrij rijden mogen ze daar wel korting op geven !!!!

Bij alle organisaties waar ik mee rijd/reed is het gebruik van een transponder inbegrepen :) (is voor mij logisch)
Statische meting is toch ook mogelijk :?
Zou ook netjes zijn als de ducati club dat dan er ook duidelijk,op de site, bij vermeld.
210 euro voor 4 sessie's is al geen koopje :N
Zeker weten 10 euro?,daar kan ik wel mee leven.
 
Laatst bewerkt:
En ze moeten toch ook weten hoeveel man er in de baan zit?

Da's niet mijn probleem,dB kan ik me nog iets bij voorstellen.
Alhoewel 103 dB is erg hard

Mijne MOMO zonder killers kan er wel eens aan komen O-)
 
Wat was het weer een supergaaf en goed georganiseerd evenement *O*

Blijft wel veel geld tov rijtijd, maar dat zijn die OW-cuppers wel gewend ;)
 
Een mooi weekend en leuk om er deel van uit te maken. :t
Alleen door het ongeval,zondag, eerder bij ik d8 de thunderbikes,liep het wat uit.
Ik moest zelf maar uitvogelen hoe laat mijn groep (vrij rijden) moest starten (gelukkig nog wel gehaald)
Slechte/geen communicatie hierover B|
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook geweest en heb erg genoten van de races en motoren. Ik was met de auto maar had wel motorspullen bij om een proefrit te maken met de Ducati Live experience. Helaas waren er alleen geen 35kw modellen aanwezig. Er waren sowieso niet heel veel proefrittenmodellen aanwezig zover ik kon zien.. jammer!
 
Een mooi weekend en leuk om er deel van uit te maken. :t
Alleen door het ongeval,zondag, eerder bij ik d8 de thunderbikes,liep het wat uit.
Ik moest zelf maar uitvogelen hoe laat mijn groep (vrij rijden) moest starten (gelukkig nog wel gehaald)
Slechte/geen communicatie hierover B|

Stond gewoon op raceresults, pitlane open om xx.xx uur
 
Een mooi weekend en leuk om er deel van uit te maken. :t
Alleen door het ongeval,zondag, eerder bij ik d8 de thunderbikes,liep het wat uit.
Ik moest zelf maar uitvogelen hoe laat mijn groep (vrij rijden) moest starten (gelukkig nog wel gehaald)
Slechte/geen communicatie hierover B|

Jij stond toch bij het hek langs de veenslang? Dan kun je precies zien welke groep er rijd.
 
Jij stond toch bij het hek langs de veenslang? Dan kun je precies zien welke groep er rijd.

Ja een zwarte en blauwe 916,96,98 reden er :? wat rondjes.
Zou 20 minuten duren.
Affijn ik ben opgestapt en nog voldoende gereden.
raceresults was blanco :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan