Help, ik heb een luxeprobleem

Doen?

  • Ja

    Stemmen: 18 75,0%
  • Nee

    Stemmen: 6 25,0%

  • Totaal aantal stemmers
    24

Henksmits

Rookie
30 okt 2010
9
0
Hallo allemaal, ik zit met een luxeprobleem ;-) Ik rij al 5 jaar volledig tevreden met een R1200GS Triple Black uit 2012. Heb nu inmiddels 60.000 km op de teller. Nu staat er een R1200GS Rallye (alle opties, 15.000 KM) uit 2017 bij de BMW dealer te koop, ontzettend mooie machine. Ik krijg nog een goed bedrag voor m'n huidige moto (10.000) en moet 10.000 bijbetalen. De grote vraag is nu, ga ik het doen? Hoe snel verminderd mijn huidige moto in waarde na 6 jaar en meer dan 60K km's. Is dit een goed moment om een jonge motor te kopen? De emotie en het verstand komen er samen niet meer uit ;-) Hoor graag wat overwegingen vanuit jullie kant :-)
 
Je hart is al om zo te lezen.

Hoe werkt het bij mij:

Ik heb 1 hobby en dat is motorrijden. Hobby kost geld.
Kocht een jaar of 4 geleden een 2e hands multistrada 1200s 2011 hoop geld maar een hoop lol.

Zo veel dat ik vorig jaar een nieuwe multistrada 950 heb gekocht. Ja van 1200 naar 950 maar hij gaat harder ;)

Ja je schrijft meer af en is duur in alles.
Maar ik kan het betalen en we eten er geen boterham minder door.

Maar zodra dit niet zo zijn gaat ie de deur uit en heb ik net zo veel lol op een motor van 15 jaar oud t.w.v. 1500 euro.

Dus heb je het geld (er voor over) kopen dat hok (ja blijft een GS) ((geintje he))

Zo denk ik er over.
 
Haha, je hebt helemaal gelijk SR-71, ik denk er op zich ook wel zo over. Het is een hele investering maar als je het geld hebt en het is je grote passie dan what the hell :]
 
Triest dat mensen ( met luxe problemen) tegenwoordig zelf geen beslissingen meer kunnen nemen wat ze met hun geld moeten doen?
 
Laatst bewerkt: