Help, ik heb een luxeprobleem

Doen?

  • Ja

    Stemmen: 18 75,0%
  • Nee

    Stemmen: 6 25,0%

  • Totaal aantal stemmers
    24

Henksmits

Rookie
30 okt 2010
9
0
Hallo allemaal, ik zit met een luxeprobleem ;-) Ik rij al 5 jaar volledig tevreden met een R1200GS Triple Black uit 2012. Heb nu inmiddels 60.000 km op de teller. Nu staat er een R1200GS Rallye (alle opties, 15.000 KM) uit 2017 bij de BMW dealer te koop, ontzettend mooie machine. Ik krijg nog een goed bedrag voor m'n huidige moto (10.000) en moet 10.000 bijbetalen. De grote vraag is nu, ga ik het doen? Hoe snel verminderd mijn huidige moto in waarde na 6 jaar en meer dan 60K km's. Is dit een goed moment om een jonge motor te kopen? De emotie en het verstand komen er samen niet meer uit ;-) Hoor graag wat overwegingen vanuit jullie kant :-)
 
Je hart is al om zo te lezen.

Hoe werkt het bij mij:

Ik heb 1 hobby en dat is motorrijden. Hobby kost geld.
Kocht een jaar of 4 geleden een 2e hands multistrada 1200s 2011 hoop geld maar een hoop lol.

Zo veel dat ik vorig jaar een nieuwe multistrada 950 heb gekocht. Ja van 1200 naar 950 maar hij gaat harder ;)

Ja je schrijft meer af en is duur in alles.
Maar ik kan het betalen en we eten er geen boterham minder door.

Maar zodra dit niet zo zijn gaat ie de deur uit en heb ik net zo veel lol op een motor van 15 jaar oud t.w.v. 1500 euro.

Dus heb je het geld (er voor over) kopen dat hok (ja blijft een GS) ((geintje he))

Zo denk ik er over.
 
Haha, je hebt helemaal gelijk SR-71, ik denk er op zich ook wel zo over. Het is een hele investering maar als je het geld hebt en het is je grote passie dan what the hell :]
 
Triest dat mensen ( met luxe problemen) tegenwoordig zelf geen beslissingen meer kunnen nemen wat ze met hun geld moeten doen?
 
Laatst bewerkt:
Constructieve en nuttige reaktie, bedankt ;-) Maar je hebt helemaal gelijk hoor, toch kan ook zoiets als een probleem ervaren worden.. Wees blij dat we in een land wonen waarin we dit soort 'problemen' hebben..
 
Ik vindt t 1 van de mooiste problemen die ik tot nu toe tegen ben gekomen hier,perfect!
en als dat je probleem is ,dan heb je t prima voor elkaar :t
ik zou t ding lekker kopen en geniet ervan :Y
je verstand kun je altijd nog een x gaan gebruiken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Triest dat mensen ( met luxe problemen) tegenwoordig zelf geen beslissingen meer kunnen nemen wat ze met hun geld moeten doen?
:t ;)

Mare als ik de keus had om een GS te gaan rijden,zou ik ook heel nederland vragen. :+
En aangezien ,bijna iedereen, een GS rijdt zouden ze "doen"zeggen *O*
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik heb het niet gedaan ☺️ Ik heb een testrit gemaakt afgelopen vrijdag, en in tegenstelling tot vrijwel alle reviews en wat ik zelf verwachtte viel het tegen. Ik vind de nieuwe GS minder dan het 2012 model. Te hard geveerd, motorisch wat 'zenuwachtig'; ik vind em minder machtig overkomen als ik dat zo kan zeggen. Dus.. Ik blijf rijden op m'n huidige GS.. De vraag is voor hoelang ;-)
 
Nee, ik heb het niet gedaan ☺️ Ik heb een testrit gemaakt afgelopen vrijdag, en in tegenstelling tot vrijwel alle reviews en wat ik zelf verwachtte viel het tegen. Ik vind de nieuwe GS minder dan het 2012 model. Te hard geveerd, motorisch wat 'zenuwachtig'; ik vind em minder machtig overkomen als ik dat zo kan zeggen. Dus.. Ik blijf rijden op m'n huidige GS.. De vraag is voor hoelang ;-)

je zult wel moeten inruilen :?
anders tel je niet meer mee in de roedel BMW rijders
altijd het nieuwste van het nieuwste ook de outfit moet volgens de laatste trend

ik kwam ze vroeger wel eens tegen met touren
eerst een met een LC een jaar later allemaal en LC
iemand een Klim pak, allemaal een Klim outfit

ben maar Suzuki gaan rijden :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat imago zo belangrijk? Je rijdt toch wat je fijn vindt, waar je hart ligt? Ik trek me werkelijk niets aan van kuddegedrag oid..
 
Is dat imago zo belangrijk? Je rijdt toch wat je fijn vindt, waar je hart ligt? Ik trek me werkelijk niets aan van kuddegedrag oid..

Ach om vanalles te vinden over 'de BMW rijder' of 'de Harley rijder' is ook ergens kudde gedrag. :P

Ik loop al een hele tijd met vergelijkbaar luxe probleem. Dure beurt aan huidige (die alles doet en heeft wat ik nodig heb) of deze inruilen voor hele andere die weer op andere manier leuk is.
Dat het een appels met peren verhaal is, maakt het kiezen iig niet makkelijk. :N

Test rijden zal inderdaad wel het meest zinnige zijn. :Y
 
Ik denk dat iemand die een voorkeur heeft voor het GS boxerblok niet snel naar een andere configuratie overstapt zoals een L-twin 😁 Dat is juist de reden dat ik de r1200lc minder vind, dat boxerkarakter is een beetje zoek m.i.
 
Praat je totaal over 20000 euro (bijna 45000 guldens)
Man daar koop je 15 mooie motoren voor😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan