Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet alleen hyperpro, binnenwerk van de voorvork is ook helemaal aangepast. Daarnaast is het al een tijdje geleden toen Öhlins nog minder bekend was en hyperpro nog wat duurder, denk ik.

Eigenlijk de streetbox van Hyperpro als ik het goed begrijp?

Heb ik er ook op zitten en is inderdaad een verademing tov het standaard spul.
 
Eigenlijk de streetbox van Hyperpro als ik het goed begrijp?

Heb ik er ook op zitten en is inderdaad een verademing tov het standaard spul.
Nee wel ff wat meer dan de gebruikelijke streetbox. De voorveren en olie zal waarschijnlijk wel hetzelfde spul uit de streetbox zijn.
 
Niet alleen hyperpro, binnenwerk van de voorvork is ook helemaal aangepast. Daarnaast is het al een tijdje geleden toen Öhlins nog minder bekend was en hyperpro nog wat duurder, denk ik.
Nouja, ik zit ff te rekenen.
Hyperpro stuurdemper kost 400 en een goede achterveer 700 of 800, dan houd je nog een 300 over voor de voorvork. Kan goed kloppen.
 
Eigenlijk de streetbox van Hyperpro als ik het goed begrijp?

Heb ik er ook op zitten en is inderdaad een verademing tov het standaard spul.
Streetbox kost ongeveer 400 voor voor en achter. Voor is ongeveer hetzelfde maar die achterveer kun je niet vergelijken met eentje van 800 Euro.
 
Streetbox achterveer is inclusief een nieuwe demper.

Alleen dat is een demper zonder los reservoir. Dat is de enige die er nog boven zit.

En dat die niet te vergelijken is met 1 van 800 euro zal best kloppen, maar het spul van Hyperpro is wel serieus goed.
 
Streetbox achterveer is inclusief een nieuwe demper.

Alleen dat is een demper zonder los reservoir. Dat is de enige die er nog boven zit.

En dat die niet te vergelijken is met 1 van 800 euro zal best kloppen, maar het spul van Hyperpro is wel serieus goed.
I'm know, ik had het er zelf ook op zitten :)
Stuurdemper en voorveren van hyperpro en een Wilbers 641 achtershock.


Kon het trouwens niet laten om deze KTM GS 620 LC4 gisteren vanuit Friesland mee naar huis te nemen :$ :]

full
 
Hij heeft nog wat onderhoud nodig?
Ik denk dat er een nieuwe pakking onder het kleppendeksel moet, want als ie loopt lekt er langzaam wat olie langs het blok. Vorige eigenaar had bij het kleppen stellen geen nieuwe pakking gemonteerd en zei dat de pakking ook niet helemaal 100% was.

De koppeling van de elektrische starter doet het ook niet, maar dat is een kwestie van een nieuw veertje van een paar Euro erin.
 
Nouja, ik zit ff te rekenen.
Hyperpro stuurdemper kost 400 en een goede achterveer 700 of 800, dan houd je nog een 300 over voor de voorvork. Kan goed kloppen.
Heb (helaas) geen stuurdemper op de speed, mis 'm wel enorm. Die 1400 is dus echt alleen voor-en-achterkant ;)
 
Vandaag eindelijk rondje weer gereden op de Speed, wat is dat toch een heerlijke hooliganfiets!

En het geluid van de Tuono uit de dubbele Akra is lekker maar de huil die uit de full Zard 3 - 1 komt is echt kippenvel..
 
Heya!
Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Triumph Speed Triple R uit 2015.
Na een aantal mooie ritten de afgelopen dagen kwam ik erachter dat met het weer van de afgelopen dagen de temperatuur oploopt tot 6 blokjes.
De handleiding geeft aan dat tussen de 3 en 5 blokjes "normaal" is.
Zijn de 6 blokjes een reden om terug te rijden naar de verkopende motorzaak om dit nog is te laten checken? Of is dit normaal?
 
Vandaag eindelijk rondje weer gereden op de Speed, wat is dat toch een heerlijke hooliganfiets!

En het geluid van de Tuono uit de dubbele Akra is lekker maar de huil die uit de full Zard 3 - 1 komt is echt kippenvel..
Wat geluid betreft mis ik m'n Daytona 675 met Bodis einddemper ook nog weleens :9~ '(
 
Wat geluid betreft mis ik m'n Daytona 675 met Bodis einddemper ook nog weleens :9~ '(

Ja snap ik. Ik had eerst een Mivv GP op mijn Daytona 675, later een Arrow. De Arrow was voor de looks want de sound van die Mivv was fenomenaal!

Mijn Speed klinkt nog rauwer trouwens, heerlijk!
 
Heya!
Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Triumph Speed Triple R uit 2015.
Na een aantal mooie ritten de afgelopen dagen kwam ik erachter dat met het weer van de afgelopen dagen de temperatuur oploopt tot 6 blokjes.
De handleiding geeft aan dat tussen de 3 en 5 blokjes "normaal" is.
Zijn de 6 blokjes een reden om terug te rijden naar de verkopende motorzaak om dit nog is te laten checken? Of is dit normaal?

Gefeliciteerd! Mooie fietsen zijn dat!

Die van mij loopt wel eens op tot 6 blokjes wanneer het erg warm is en ik wat langzamer rijdt, dus minder rijwind. In de stad bijvoorbeeld. Zou me er niet te druk om maken.
Ruud Fredriks heeft bij het tunen wel de temperatuur naar omlaag aangepast waarbij de fan aanslaat, deze staat bij mijn model Speed erg hoog standaard.
 
Gefeliciteerd! Mooie fietsen zijn dat!

Die van mij loopt wel eens op tot 6 blokjes wanneer het erg warm is en ik wat langzamer rijdt, dus minder rijwind. In de stad bijvoorbeeld. Zou me er niet te druk om maken.
Ruud Fredriks heeft bij het tunen wel de temperatuur naar omlaag aangepast waarbij de fan aanslaat, deze staat bij mijn model Speed erg hoog standaard.
Dat kun je zelf trouwens ook instellen met TuneEcu :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan