Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja hoor, staat er ook. Maar is niet te koop.
Net als de RT. Ook niet te koop.
 
...als ik 'm ergens op moet inruilen moet je het maar zeggen... :+

Heb nog wel een 2014 GTI, een 2013 320d GT xDrive, een 2013 Panda, een 2015 Astra, een 2011 508, een 2011 VFR1200F, en een 2011 C3 VTI.


;)
Ben je voor jezelf begonnen? :)
 
Er moet o.a. nog een youngtimer X5 met comfortstoelen komen..., en dan bewust met comfortstoelen.

Nou..., ongeveer elke BMW verkoper praat je graag de sportstoelen aan..., dusz..., iets met naald & hooiberg... :/

Plus dat er nog een donker gekleurde stationcar voor een bepaald budget mag komen. Handgeschakeld, benzine, weinig kilometers, mooi model, geen Hyundai, rete betrouwbaar, max 6 jaar jong, en nog wat dingetjes.

Allemaal te vinden natuurlijk..., maar het beschikbare budget werkt in deze niet lekker mee... :/




Kleine lettertjes... :+


Oh..., en er komt nog een zachtgele budgetprijs-Panda (model 169) met automatische airco binnen.
Das allemaal wel heel bijzonder natuurlijk... :+
 
Laatst bewerkt:
Zo’n X5 in volle uitvoering en juiste motorisering blijft mooi.

De panda is natuurlijk wel heel speciaal (zie je minder als willekeurig elke Japanner )
 
De kogel is door de kerk, komende winter gaat het blok eruit. Het olie verbruik wordt te gortig na 140.000km, waarvan de laatste 10k zo'n beetje volgas zij gemaakt :+

Nu ben ik me aan het orienteren om nog wat extra vermogens winst uit het blok te halen alleen weet ik nog niet precies hoe en welke mod welk effect heeft.

Ik heb wat dingetjes opgevangen over:
- Kop flowen
- Inlaat vergroten
- Daytona nokkenassen

Momenteel heb ik vanaf stationair 100+ nm koppel en dat wil ik wel zo houden. Waar het vermogen eruit komt (laag, midden, hoog rpm) maakt me niet zoveel uit zolang ik er maar niet ergens op inlever.

Heeft iemand hier ervaring met een van bovenstaande mods of andere, of een forum/topic waarin dit besproken is?
 
Laatst bewerkt:
De kogel is door de kerk, komende winter gaat het blok eruit. Het olie verbruik wordt te gortig na 140.000km, waarvan de laatste 10k zo'n beetje volgas zij gemaakt :+

Nu ben ik me aan het orienteren om nog wat extra vermogens winst uit het blok te halen alleen weet ik nog niet precies hoe en welke mod welk effect heeft.

Ik heb wat dingetjes opgevangen over:
- Kop flowen
- Inlaat vergroten
- Daytona nokkenassen

Momenteel heb ik vanaf stationair 100+ nm koppel en dat wil ik wel zo houden. Waar het vermogen eruit komt (laag, midden, hoog rpm) maakt me niet zoveel uit zolang ik er maar niet ergens op inlever.

Heeft iemand hier ervaring met een van bovenstaande mods of andere, of een forum/topic waarin dit besproken is?
Het enige dat ik ervan weet, is dat als je die nokkenassen erin zet, je wel PK's wint maar je levert er koppel voor in. In feite ga je dan dus acceleratie inleveren voor topsnelheid, wat mij niet echt gewenst lijkt op een naked bike :)
 
Het enige dat ik ervan weet, is dat als je die nokkenassen erin zet, je wel PK's wint maar je levert er koppel voor in. In feite ga je dan dus acceleratie inleveren voor topsnelheid, wat mij niet echt gewenst lijkt op een naked bike :)
Dat meende ik ook al maar dacht misschien is het mogelijk om icm de inlaat vergroten en/of kop flowen het koppel ook weer omhoog te krijgen. Als dat het geval is kan ik weer een tandje minder achter en komt er weer wat top vermogen bij ;) Het blijft vervelend dat die 600tjes me bij 225 voorbij rijden :+
 
Dat meende ik ook al maar dacht misschien is het mogelijk om icm de inlaat vergroten en/of kop flowen het koppel ook weer omhoog te krijgen. Als dat het geval is kan ik weer een tandje minder achter en komt er weer wat top vermogen bij ;) Het blijft vervelend dat die 600tjes me bij 225 voorbij rijden :+

Als dat je serieus stoort dan kun je beter op zoek gaan naar een andere motor. Elke 600 van de laatste generaties rijdt je bij 225 voorbij, al heb js 150 pk in je Speed. Daar zijn ze qua aerodynamica, gearing en afstelling ook niet voor gemaakt.

Lekker binnendoor rammen en dat koppel benutten, top vermogen heb je lang niet zoveel aan. Als je een beetje kunt sturen rij je binnendoor ook een 1000cc racer wel zoek.
 
Laatst bewerkt:
De street 765 gaat tot ca 240 op de teller (nog niet zelf uitgevonden overigens). Zal wat afwijking op zitten maar verwacht eigenlijk dat de nieuwe speed ook ergens daar op zit
 
De street 765 gaat tot ca 240 op de teller (nog niet zelf uitgevonden overigens). Zal wat afwijking op zitten maar verwacht eigenlijk dat de nieuwe speed ook ergens daar op zit
Mijn Speed 08 had een +2 achtertandwiel, open uitlaat, open luchtfilter en andere mapping en liep 245 op de GPS :] 8-)


Maar mijn Daytona 675 deed gewoon 275.
KTM SD GT ook 275.
 
Laatst bewerkt:
Niemand interessen bij dit mooie setje carbonnen dempers van SC Projects??


full
 
De street 765 gaat tot ca 240 op de teller (nog niet zelf uitgevonden overigens). Zal wat afwijking op zitten maar verwacht eigenlijk dat de nieuwe speed ook ergens daar op zit
247 km met de STREET ‘10 destijds..
De SPEED i250 km...alleen prettiger omdat de SPEED Zwaarder is dan de STREET...
Alweer jaren terug..topsnelheid is minder belangrijk.. de beleving van de 3 pitter :P zit meer in het gebied eronder :t
 
Mijn Speed 08 had een +2 achtertandwiel en liep nog steeds 245 op de GPS :] 8-)

Maar mijn Daytona 675 deed gewoon 275.
KTM SD GT ook 275.

Bij mij ist nu -1+2 en dan houd ie bij 225-230 wel op

En natuurlijk is dat niet reden als ik snel wil haal ik wel supersport. Het is gewoon leuk om nóg meer uit hetzelde blok te halen en dat het nog wat betaalbaar blijft.

Kent iemand hier toevallig een bedrijf die een kop kan flowen?
 
Het enige dat ik ervan weet, is dat als je die nokkenassen erin zet, je wel PK's wint maar je levert er koppel voor in. In feite ga je dan dus acceleratie inleveren voor topsnelheid, wat mij niet echt gewenst lijkt op een naked bike :)

Niet zozeer topsnelheid maar hoge toerentallen. Hoe vaak draai je 7k+ en hoeveel mis je daaraan op straat?

Vermogen = koppel X toerental. Dus koppel omlaag in lage toerentallen is automatisch ook minder vermogen.
 
Ik had bij mijn Tuono wel de vertanding aangepast maar bij de Speed niet, vindt hem super soepel rijden en hij trekt in elke versnelling bruut hard, helemaal nadat Ruud Fredriks zijn trucje er mee gedaan heeft.

Misschien voor de fun eens een keer 2 tandjes erbij achter, blijft het voorwiel helemaal niet aan de grond.. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan