Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Laatste sessie was het helemaal raak, 7 man in Mandeveen op een hoop, Oliespoor...
Dave oa. De andere rijders weet ik niet. Maar geen gewonden zover ik weet.

Ik denk ook dat het beter is gewoon 3 groepen te maken. Minder snel, snel, zeer snel en aan alle 3 een tijd te zetten. Na 2 sessie de hele zwik op een hoop en opnieuw indelen.
Je had nu in Licentiehouders en fast een snelheidsverschil van ongeveer 1:43/1:50-2:15!

Jep maatje van me lag er ook en die is er hard af gegaan.
ik kwam net aan en zag de gevallen motor glijden en zagen het spoor liggen en er maakten een hoop rijders het gebaar van stoppen de sessie, en de gecrashde rijder ook( dit heb ik niet gezien maar gehoord) maar de marshall bleef maar geel zwaaien i.p.v. ook de olie vlag of rood.
Ik vond dit echt zeer slecht van de marshall! Als er zoveel rijders er te plekken al aangeven dat er gestopt moet worden dan maar meteen de rode vlag zwaaien, dan maar een sessie voorbij maar wij kunnen op dit niv alleen maar verliezen! En ondanks dat me maat met een highsider eraf ging en behoorlijk zijn motor opvouwt, heeft hij dus ook lichamelijke schade en dan vind ik toch minder. Want ik vind dat RSZ toch behoorlijk steken heeft laten op zondag.
Na het snelheids verschil bij de licenties houders en toen die crash met het slechte vlaggen.
Heb me ook even gemeld bij de race directie en ik was gelukkig niet alleen.

Maar genoeg gezeikt, we hadden fantastisch weer.
En de maandag was alles weer prima omdat iedereen weer in zijn eigen klasse reed.
En ook een mooie dag met weer fantastisch weer.

Dag begon op zondag al goed met brandende motoren op de baan? Zag wel dat het een nieuw model R1 was en een R6! Beide rijders oké?
 
Jep maatje van me lag er ook en die is er hard af gegaan.
ik kwam net aan en zag de gevallen motor glijden en zagen het spoor liggen en er maakten een hoop rijders het gebaar van stoppen de sessie, en de gecrashde rijder ook( dit heb ik niet gezien maar gehoord) maar de marshall bleef maar geel zwaaien i.p.v. ook de olie vlag of rood.
Ik vond dit echt zeer slecht van de marshall! Als er zoveel rijders er te plekken al aangeven dat er gestopt moet worden dan maar meteen de rode vlag zwaaien, dan maar een sessie voorbij maar wij kunnen op dit niv alleen maar verliezen! En ondanks dat me maat met een highsider eraf ging en behoorlijk zijn motor opvouwt, heeft hij dus ook lichamelijke schade en dan vind ik toch minder. Want ik vind dat RSZ toch behoorlijk steken heeft laten op zondag.
Na het snelheids verschil bij de licenties houders en toen die crash met het slechte vlaggen.
Heb me ook even gemeld bij de race directie en ik was gelukkig niet alleen.

Maar genoeg gezeikt, we hadden fantastisch weer.
En de maandag was alles weer prima omdat iedereen weer in zijn eigen klasse reed.
En ook een mooie dag met weer fantastisch weer.

Dag begon op zondag al goed met brandende motoren op de baan? Zag wel dat het een nieuw model R1 was en een R6! Beide rijders oké?

De organisatie heeft geen invloed op d Marshall's, dit is een puntje voor het circuit.
De rijder van de afgebrande motor heeft geen lichamelijk letsel, de andere betrokken rijder dacht ik een sleutelbeentje.
 
Ik denk dat de indeling maar een deel van het probleem is. Er werd in de licentiegroep erg aggresief gereden, meermaals met 4 man dik op de haarbocht terwijl er nog mensen voor en achter reden, of uitremacties waarbij iemand pas in zicht kwam als de andere al wil insturen. Dat gaat een keer fout, zeker in zo'n divers gezelschap. Heb niet alles gekeken maar de 2 sessies die ik vanaf het dakterras gezien heb werd er veel in groepen gereden. Als je een keer door de pits reed zat je daarna waarschijnlijk een paar rondes uit de drukte.

Als de rookies in medium/fast onder worden gebracht is er best wat voor te zeggen om onderscheid te maken tussen de vrij rijders en de licentiehouders van de snellere klassen. Die laatste groep is gewend om wat dichter op elkaar te rijden, zal minder snel schrikken en voorspelbaarder blijven. Als je de groepen vrij rijden en licentiehouders mengt zie ik weinig heil om vrij te rijden bij RSZ als het er net zo aggresief aan toe gaat als afgelopen zondag. Als je niet beter wist dacht je dat er een race aan de gang was.

Verder nog kuddo's voor de organisatie/circuit dat er een 6e sessie ad-hoc is georganiseerd. Werd gewaardeerd :).
 
Diegene die recentelijk de TOMS gedaan hebben vallen ook onder de licentiehouder ? Tja en of het dan slim is om als verse licentiehouder meteen met de ervaren licentiehouders te gaan vrij - rijden is vraag 2 ? :P
 
ach zo agressief werd er niet gereden in de licentie groep, wij schrikken niet zo snel als er iemand nog even onderdoor komt , heb zelf in ruskenhoek uit even gezellig bij mariska aangeklopt :-) , en dave die onderdoor kwam in stekkenwal is ook geen probleem. het heet niet voor niks de licentie groep !!! maar ben het wel eens dat je niet 25 sec aan tijdverschil moet hebben in de snelste groep.
 
ach zo agressief werd er niet gereden in de licentie groep, wij schrikken niet zo snel als er iemand nog even onderdoor komt , heb zelf in ruskenhoek uit even gezellig bij mariska aangeklopt :-) , en dave die onderdoor kwam in stekkenwal is ook geen probleem. het heet niet voor niks de licentie groep !!! maar ben het wel eens dat je niet 25 sec aan tijdverschil moet hebben in de snelste groep.

Ik heb 3 sessies op film voor en achter, als iemand hier belangstelling voor heeft gooi ik het online
 
Ik heb maandag meegereden met een daglicentie. Wat mij verbaasde is dat je met een daglicentie ook punten in het kampioenschap pakt. Voor mij was het een trainingsdag, maar als je mee kunt komen in de top 5, snoep je toch wel wat punten weg voor rijders die wel voor het kampioenschap strijden. Vind het bijzonder, helemaal als je 1 a 2 keer mee rijd, dan zijn die punten helemaal niet interessant.
 
ach zo agressief werd er niet gereden in de licentie groep, wij schrikken niet zo snel als er iemand nog even onderdoor komt , heb zelf in ruskenhoek uit even gezellig bij mariska aangeklopt :-) , en dave die onderdoor kwam in stekkenwal is ook geen probleem. het heet niet voor niks de licentie groep !!! maar ben het wel eens dat je niet 25 sec aan tijdverschil moet hebben in de snelste groep.
De meeste mensen die hier reageren zijn volgens mij licentierijders. Ik begrijp dat het voor hun fijn is als er een verdeling op basis van snelheid wordt gemaakt. Ik wil alleen mijn mening geven vanuit een vrijrijden perspectief en wat ik zelf heb gezien in de noordlus. Inhalen hoort bij vrij rijden, dat is duidelijk. Maar er zit natuurlijk een verschil in even een bocht wachten en iemand daarna passeren of hem er koste wat het kost direct tussen te prikken.

Deel je mening dat 25s verschil te veel is, zeker als de sessie bomvol zit. Daarom denk ik dat het verdelen van alleen de rookies over vrij rijden een beter compromis is dan het idee achter de licentiegroep geheel overboord te gooien. Snelheidsverschillen worden minder, de rookies kunnen ervaring opbouwen in een iets rustigere omgeving en in de licentiegroep kan er gewoon lekker doorgereden worden en erop vertrouwen dat de anderen over een redelijke hoeveelheid ervaring beschikt en dus niet zo snel schrikken.
 
Ik heb maandag meegereden met een daglicentie. Wat mij verbaasde is dat je met een daglicentie ook punten in het kampioenschap pakt. Voor mij was het een trainingsdag, maar als je mee kunt komen in de top 5, snoep je toch wel wat punten weg voor rijders die wel voor het kampioenschap strijden. Vind het bijzonder, helemaal als je 1 a 2 keer mee rijd, dan zijn die punten helemaal niet interessant.

Klopt. RSZ ziet gewoon iedereen die mee rijd als deelnemer en niet als gastrijder.
Wel kan je altijd nog zelf je laten schrappen of een ronde voor de finish eraf gaan.
 
Waar moet ik opletten? Kan ik ff kijken dat ik dat erin laat, ik kort ze tegenwoordig altijd op een paar minuten in en zet de link in het verslag.
 
Klopt. RSZ ziet gewoon iedereen die mee rijd als deelnemer en niet als gastrijder.
Wel kan je altijd nog zelf je laten schrappen of een ronde voor de finish eraf gaan.

Oke, zal Christiane ff een mailtje sturen.
 
F1 600 Race 1:


F1 600 Race 2:


Gefilmd door Jurgen Slootjes.
 
Laatst bewerkt:
Oke, zal Christiane ff een mailtje sturen.


Laat maar staan joh :+ ik eindigde voor jou dus alleen maar goed haha

Nee zonder gein.. vond het tof van je dat je je niet wilde bemoeien met het kampioenschap mocht het zover komen. Zoieso is mijn waardering groot voor alle rijders die zich naar de organisatie hebben geuit over het code 60 verhaal in race 1! Ontzettend sportief!!
 
Rick ging als eerste van het gas omdat hij code 60 zag. Ik en de rest van het groepje achter hem zagen het niet. Hij stak zijn hand op en ging links rijden op de veenslang. Ik dacht dat hij panne had en zag ook geen vlaggen gezwaaid worden bij de volgende posten. Dus de rest van het groepje gingen op het gas en kreeg pas bij Stekenwal de code 60 vlag te zien. Je kunt het ook wel zien op het filmpje hierboven. Maar toen was Rick al een aantal plaatsten kwijt. Ben na de race even naar voren gelopen en dit ook aangegeven bij oa Rick. Maar het is allemaal goed gekomen.

Finishen onder code 60 nog niet eerder meegemaakt.
 
Nee zonder gein.. vond het tof van je dat je je niet wilde bemoeien met het kampioenschap mocht het zover komen. Zoieso is mijn waardering groot voor alle rijders die zich naar de organisatie hebben geuit over het code 60 verhaal in race 1! Ontzettend sportief!!

Iets te makkelijk 'scoren' anders Rick 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan