Geen vermogen

Fastatje

Die hard MF'er
15 apr 2004
314
42
amsterdam
Ik heb afgelopen weekend mijn eerste snelweg kilometers gemaakt. voor de duidelijkheid, ik heb de bike gekocht in november vorig jaar, en daarna enkele ritjes op 80km wegen.
Het betreft een eigenbouw HD met een S&S Super stock blok. Het probleem wat ik heb is dat ik te weinig vermogen heb, als ik wil inhalen met p/m 120km/u dan moet ik terug schakelen als het een beetje vlot moet, tevens heb ik volgens mij een probleem met de carter ontluchting (olie in luchtfilter ) maar dat zou bij een S&S blok eigenlijk niet normaal zijn. (bij de HD 1340 EVO wel)

iemand suggesties? , ik ga wellicht nog langs Laseur in Almere, maar zou graag op voorhand zelf nog e.e.a. checken.
 
Met een goed afgesteld S&S blok moet je eerder gas terug draaien vanwege de trillingen dan te weinig vermogen hebben.

Maaaaaar, eigenbouw big twins per definitie niet standaard opgebouwd. Zondet te weten wat voor tandwielen erop zitten kan ik ook niet weten of er iets niet klopt. Voor hetzelfde geld draait dat ding 1800 toeren bij 110 km/h (want dat klinkt zo lekker en anders trilt tie zo hard) en dan vind ik het niet gek als er geen vaart in zit.

PS: mijn maatje rijdt een 1500 cc Shovel SS blok dus ik spreek uit ervaring. En Laseur is gewoon een zaak met ervaring, dus die kan je ook helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan