Te grote tent voor 1 persoon?

Ga je niet menen!
Blijf het altijd een beetje zielig vinden om de motor IN de tent te parkeren.
Ben je dan bang voor STRAMME veerpoten ......... :?

Mijn brommerd overnacht gewoon buiten. :z Hij moet wel zijn plek weten :t
Ik snap het wel.

Ik heb nu ook maar 1 tent (ok, twee tentjes, maar die halve vd lidl tel ik niet me). Mega groot.
Kunnen wel twee motoren in de voortent.

Maar daar heb ik het niet voor. Ik wil kunnen staan. Ik ben dat gekruip en gekloot helemaal beu.

En ik heb ruimte. Pak kan liggen, hangen, wat dan ook. Zonder dat het in de weg zit.

Ik kan zitten, tafeltje, bagage aan de kant, plek zat.

Grote pakmaat? Ja. Maar daar houd ik rekening mee. Ik heb een grote rol van SI matje weggedaan, en een kleine SI mat voor teruggekocht. Daarmee is de tent nu het grootste ding om mee te nemen, en de basis vd bepakking. Het anker :')

Ik vind dat TS lekker bezig is. Gewoon vooraf wat proberen en testen. Goed idee :Y
 
Helemaal met je eens.
Fiks veel ruimte en hoogte om (in een stoeltje) te kunnen zitten!
Maar de motor moet niet zeuren. Die blijft in de regen!

Mijn koepeltje is 3p tent. Nou ja, als je bijzonder veel van elkaar houdt.
Waar dan de bagage zou moeten daar hebben ze het dan effe niet over.
Dus deze 3p tent is eigenlijk 1p. En dan nog alleen voor korte vakantie of bij mooi weer.
Fijn is dan wel dat ingepakt is heel klein en weegt weinig.

Mijn Vango Omega 350 is ook 3p heeft flink wat ruimte. Ook in het voorportaal.
Oke, hiermee zou je met 2p goed in kunnen. Voor alleen is er ruimte genoeg!
 
ik zie zien je knippers niet
Dat was me nog niet opgevallen |( . Ik heb nu de zijtassen naar voren geschoven waardoor de knipperlichten wel goed zichtbaar zijn.

De grote tent gaat zeker mee. Zoals anderen al gezegd hebben: ik wil een beetje ruimte hebben. Rechtop kunnen staan en wat spullen kunnen neerleggen zonder dat het direct in de weg ligt. Van de tent ga ik nog kijken of ik die opsplits. De stokken en buitentent in de roltas en de rest verdelen over de zijtassen. Dan houd ik dus één rol over. Moet nog wel puzzelen hoe ik alles vastzet. Misschien kan ik ergens wat gaatjes boren in het staalwerk om wat beugels op te zetten. Dan heb ik een vaste verbinding voor de spanbanden.

De verhouding van veel bagage op een kleine motorscooter maakt me niet zoveel uit. Die verhouding is toch al weg als ik met mijn 193 cm en 100 kg er op zit :] .
 
Laatst bewerkt:
Dat was me nog niet opgevallen |( . Ik heb nu de zijtassen naar voren geschoven waardoor de knipperlichten wel goed zichtbaar zijn.

De grote tent gaat zeker mee. Zoals anderen al gezegd hebben: ik wil een beetje ruimte hebben. Rechtop kunnen staan en wat spullen kunnen neerleggen zonder dat het direct in de weg ligt. Van de tent ga ik nog kijken of ik die opsplits. De stokken en buitentent in de roltas en de rest verdelen over de zijtassen. Dan houd ik dus één rol over. Moet nog wel puzzelen hoe ik alles vastzet. Misschien kan ik ergens wat gaatjes boren in het staalwerk om wat beugels op te zetten. Dan heb ik een vaste verbinding voor de spanbanden.

De verhouding van veel bagage op een kleine motorscooter maakt me niet zoveel uit. Die verhouding is toch al weg als ik met mijn 193 cm en 100 kg er op zit :] .
Grappig. Ik heb mijn pcx net een week en daar heb ik ook al over na zitten denken. Je kunt nog proberen of een spanband met haken niet al genoeg grip hebben. Zo'n ding als deze
Vwb gaten heb ik hem nog niet uit elkaar gehad, geen idee of de constructie van het ding dat toelaat
 
Als je de gelegenheid hebt zou ik een weekendje gaan proefkamperen, en dan het liefst elke dag naar een andere camping rijden. Hoeft niet ver weg te zijn, gaat om het gevoel. Dan merk je vanzelf of het haalbaar is. Die scooter trekt het wel, daar zou ik me geen zorgen over maken, maar de vraag is of je het na een paar dagen zelf nog leuk vind om te klooien met bagage en spanbanden die je niet lekker vast kan zetten. Als dat geen probleem is, dan gewoon gaan!
 
Bij de aanhechting van de stepjes heb ik touw lusjes gemaakt waardoor ik riempjes aan de plunjebaal vastmaak. Hierdoor kan de baal niet naar achteren schuiven en dient de baal ook als heerlijke rugsteun. De riem van de baal gaat om het achterlicht, zodat ik e.e.a. behoorlijk vast kan zetten. De zijtassen liggen los over de buddy onder de baal.
E.e.a. heeft bewezen goed vast te blijven zitten.
 
Geen foto's? Is denk ik best leuk om te zien, zo'n iel scootertje met veel bagage.

Ik bedoel het zeker niet verkeerd, heb zelf ook een pcx maar het is nu eenmaal geen grote toerbuffel.
 
1526804193-600-x-450px-IMG_20180519_090714.jpg


Zonder zadeltassen, wel met een topkoffer.
Voordeel van de Vespa is dat er onder aan de zijkant van het zadel beugels zitten waar sjorbanden door heen kunnen.
Nadeel is wel dat je onder het zadel moet zijn om te tanken. Is dat bij jou ook zo?
Om het mezelf dan makkelijk te maken is het pakket achterop het zadel als 1 geheel gemaakt met een paar elastieken.
Dat kan er dus zo in 1 keer samen op en af.

Onder het zadel de zware dingen: brander, pannen, wat gereedschap, enz.
Koffer is ver naar achter dus lichte dingen: kleding
Op het zadel: de tent, matje, slaapzak en visserskrukje
In de rugzak tussen mijn benen: wat te eten en drinken, beurs, laad snoertjes en dergelijke.

Overigens heb ik wel aangepaste/zwaardere vering zowel voor als achter.
Met bagage kom ik niet op de eindstoppen.
 
Laatst bewerkt:
Ah joh als de reis richting Azië gaat val je helemaal niet op in het verkeer :z

Ik heb afgelopen weekend proefgekampeerd/geproefkampeerd/kampeergeproefd maar je hebt helemaal gelijk. Met m'n vriendinnetje in een tweepersoonstent en een klein tentje mee voor de spullen. Ik ben heel erg gek op d'r maar man man man wat is dat behelpen. Er komt per direct een grotere, veel grotere tent voor onze aanstaande motorvakantie!!
 
..... Met m'n vriendinnetje in een tweepersoonstent en een klein tentje mee voor de spullen...........
Het is toch al lang bekend dat je een grote tent moet hebben.
Minimaal een tent voor 1 persoon meer als waar je mee op reis gaat.
Voor jullie met z'n 2 minimaal een 3p-tent. Liefst nog groter.

Ikzelf heb nu een 3p-tent voor mezelf. Heerlijk veel ruimte en nauwelijks meer gewicht.
Zeker bij slecht weer is (veel) binnenruimte een MUST!
Ook de hoogte is voldoende dat ik op mijn STOEL in de tent kan zitten. :t
 
Het is toch al lang bekend dat je een grote tent moet hebben.
Minimaal een tent voor 1 persoon meer als waar je mee op reis gaat.
Voor jullie met z'n 2 minimaal een 3p-tent. Liefst nog groter.

Ikzelf heb nu een 3p-tent voor mezelf. Heerlijk veel ruimte en nauwelijks meer gewicht.
Zeker bij slecht weer is (veel) binnenruimte een MUST!
Ook de hoogte is voldoende dat ik op mijn STOEL in de tent kan zitten. :t
Dat kan zo zijn, maarja er lag er nog eentje op zolder :+ Verkeerde zuinigheid. Ik kijk nu naar de Quecha Arpenaz 4.1, dat gewicht van 9,5 kilo is het enige dat me tegenstaat maar daar pas ik e.e.a. wel weer op aan. De tent die TS in de OP noemt lijkt me ook een goede optie. Ik rijd gelukkig geen PCX om hem te hoeven vervoeren ;)
 
Op een Vespa kan best veel mee inderdaad. Hier twee Vespa's opgepakt en ingepakt voor een week kamperen in Duitsland.
Wij hebben ook een Vango omega 350 en die ligt op de buddy van de rechter Vespa op de foto. Mooi klein pak formaat en voldoende ruimte.
Maar inderdaad...De tent moet er af wil je tanken. Dat gaat best snel.

Je kunt ook zijtassen op een Vespa doen zoals eerder gezegt hier. Alleen zonder speciale beugels kunnen je billen dan bekrast raken. Er zijn zowaar speciale beugels voor te koop.


full
 
Dat kan zo zijn, maarja er lag er nog eentje op zolder :+ Verkeerde zuinigheid. Ik kijk nu naar de Quecha Arpenaz 4.1, dat gewicht van 9,5 kilo is het enige dat me tegenstaat maar daar pas ik e.e.a. wel weer op aan. De tent die TS in de OP noemt lijkt me ook een goede optie. Ik rijd gelukkig geen PCX om hem te hoeven vervoeren ;)
Ik denk dat die Arpenaz zeker veel ruimte gaat bieden.
Idd 9.8kg (Oef!) maar ook een heel beste pakmaat 60x24x24cm

Toch beter dan tent uit de OP: Spruce3 even zwaar maar pakmaat nog groter 65x34x28cm
(dat is bijna de maat voor een bungalow-tent)

In mijn bagage roltas past nu naast mijn tent, alle slaapbenodigdheden en schoenen.
Mijn Vango Omega 350 is wel lager maar doet 't met 5.1kg en 48x20x20cm.
Kwestie van kiezen tussen veel en hoge(re) leefruimte, gewicht en pakmaat................

Toch is alles relatief!
Afgelopen week had ik op mijn pinkster-trip een paar bierblikken bij me.
Dan ben je ook rap die 4kg gewichtsverschil verder..... :9
Maarreh, bij terugkomst in je stoel zitten met een flinke pint is ook wel iets waard :t
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vanmiddag de tent van de eerste foto van deze post eens opgezet. Toch maar even proberen voor ik op pad ga. In krap een half uurtje stond hij met binnentent en matje erin. Hij is inderdaad groot maar dat geeft in ieder geval lekker ruimte. En na de servicebeurt van mijn PCX van afgelopen week heb ik weer 10 km/uur extra topsnelheid :] dus hij gaat gewoon mee. Vertrek staat gepland voor 14 juni.

Ik maak nog wel foto's als alles er op zit.

Ik heb voor koken een Robens setje met een spiritusbrander. Heb ik in de tuin het eerste kopje koffie en de eerste uitsmijter al mee gemaakt. Geen last van dat ik te weinig vermogen heb. De spekjes lagen al snel lekker te pruttelen. Het pannetje werd alleen wel wat zwart van de brander. Heb Action bio-ethanol gebruikt die op het forum wordt aanbevolen. Misschien nog maar eens wat anders proberen.


Voor de navigatie ga ik TT go op een android telefoon gebruiken. Hoesje met een klem op het stuur. Voeding met usb aansluiting uit het handschoenenkastje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan