Te grote tent voor 1 persoon?

ernst33

PCX 150 - 2013 ; NC750X - 2017
12 jul 2013
209
73
Sappemeer
Ik heb onlangs de Spruce 3 (wil rechtop kunnen staan) gekocht bij de Vrijbuiter met een vrijbuiter SI matje van 10 cm dik om in juni een dikke week voor het eerst met de motor(scooter) op pad te gaan. Ook nog een Helinox stoeltje erbij. Ik moet alleen nog eens bekijken hoe ik alles vast ga zetten. Moet op een Honda PCX 150! Heb er wel al een tunneltas bij voor de belangrijke spullen.

Suggesties voor campings in Luxemburg en de Vogezen of Elzas?

Groet, Ernst.

full
 
Ben ook benieuwd hoe je alles vadtmaakt en hoe dat eruit ziet op de relatief kleine motor.
De tent is 65 x 34 x 28 cm, ga je die in de breedte erop doen? De achterkant is ongeveer 45 cm breed dus je tent steekt dan 10cm uit naar elke kant. In de lengte zou betekenen dat hij 15cm uitsteekt achter.

Wat heb je verder aan bagage mee, moet er nog meer op de motor vastgebonden worden of past alles onder het zadel of in een eventuele koffer?
 
Best een hele flinke tent om mee te nemen op een scooter. Als ik de jouwe zo eens bekijk dan kun je er net zoals bij een "normale" motorfiets gewoon ook zijtassen aan hangen en ik vermoed dat je onder je zadel ook ruimte hebt voor een helm? Deze kun je ook voor je bagage gebruiken als je de helm toch op hebt. Gooi op je duozit een bagagerol en klaar ben je. Wel even je achterveer wat strakker zetten (als dat kan en anders een andere monteren waarbij dit mogelijk is).

Een mooie camping in Luxemburg vind ik zelf is Le Moulin nabij Esche sur Sûre.

Ik kreeg ook voor 3 weken camperen alle smee op mijn P200e

CwwO0we.jpg
 
Voor bagage lijkt me de Vespa een stuk bruikbaarder dan de PCX.
Oke,de Honda heeft wel een helm-bak. Maar giga-groot lijkt die ook niet.

Er is wel een bagage-rek leverbaar voor een dikke GIVI-koffer op de PCX.
Ik ben ook benieuwd hoe je alles erop gaat krijgen. Een leuke foto net voor vertrek.....?

Edit:
Oei, de tent is in eerste aanblik niet verkeerd, maar bij lezen specs toch wel MEGA!
Pakmaat 65cm x grofweg Ø30cm met daarbij 9.2kg.........pffff HEAVY!!

Mijn tent is ongeveer net zo ruim, maar helft van gewicht en pakvolume.
(Dat is geen expeditie-tent. Die zijn nog eens de helft. Wel dan met heftig prijskaartje)
Een tent met iets extra ruimte, weet ik uit ervaring, is altijd wel lekker.
 
Laatst bewerkt:
Voor bagage lijkt me de Vespa een stuk bruikbaarder dan de PCX.
Oke,de Honda heeft wel een helm-bak. Maar giga-groot lijkt die ook niet.

Er is wel een bagage-rek leverbaar voor een dikke GIVI-koffer op de PCX.
Ik ben ook benieuwd hoe je alles erop gaat krijgen. Een leuke foto net voor vertrek.....?

Edit:
Oei, de tent is in eerste aanblik niet verkeerd, maar bij lezen specs toch wel MEGA!
Pakmaat 65cm x grofweg Ø30cm met daarbij 9.2kg.........pffff HEAVY!!

Mijn tent is ongeveer net zo ruim, maar helft van gewicht en pakvolume.
(Dat is geen expeditie-tent. Die zijn nog eens de helft. Wel dan met heftig prijskaartje)
Een tent met iets extra ruimte, weet ik uit ervaring, is altijd wel lekker.
Juist het gewicht zit ik niet over in. Hij is tenslotte ook geschikt om met 2 personen op te rijden. Ik denk dat hij de 40kg bagage niet gaat halen, dat is dan een halve persoon.

Ik heb eens op mijn trophy gereden met
2 volle koffers
100 liter weekendtas over het zadel/de koffers
80 liter rugtas op de rug
25 liter tas achter/op de weekendtas
40 liter op de weekendtas.
Qua gewicht kwam ik de 40kg echt wel voorbij, de rugtas was al 20 kg :o

Nu is een trophy geen scooter natuurlijk. Waar ik vooral mijn vraagtekens bij heb nu, hoe sjor je alles vast op een pcx :?
 
Bij de Vespa kun je er door de billen geen zijtassen aan hangen dan kan bij de pcx weer wel. Maar die tent... lekker thuislaten, wat een onding!
 
Juist het gewicht zit ik niet over in. Hij is tenslotte ook geschikt om met 2 personen op te rijden. Ik denk dat hij de 40kg bagage niet gaat halen, dat is dan een halve persoon.

Ik heb eens op mijn trophy gereden met
2 volle koffers
100 liter weekendtas over het zadel/de koffers
80 liter rugtas op de rug
25 liter tas achter/op de weekendtas
40 liter op de weekendtas.
Qua gewicht kwam ik de 40kg echt wel voorbij, de rugtas was al 20 kg :o

Nu is een trophy geen scooter natuurlijk. Waar ik vooral mijn vraagtekens bij heb nu, hoe sjor je alles vast op een pcx :?

Ging je verhuizen?
 
Juist het gewicht zit ik niet over in. Hij is tenslotte ook geschikt om met 2 personen op te rijden. Ik denk dat hij de 40kg bagage niet gaat halen, dat is dan een halve persoon.
Als ik een langere vakantie maak, dan heb ik ca 50kg bij me.2x rolbag, 1x tanktas en 1x topkoffer.
Met rijden door een dieper gat komt het eindpunt van de vering toch vaak genoeg aan bod.
Oke, weeg zelf ook ruim boven de 100.
Er zit nu een nieuwe shock onder met ook betere demping. Wrs nu beter!

Vwb volume was steeds het inpakken zoals ik het zie niet al te gemakkelijk.
Daarom heb ik nu 2 zijkoffers eraan gemaakt.
Niks meer stouwen. Alles krijgt nu makkelijk een plek! (hoop ik)

Wellicht nu nog maar 1 rolbag nodig.
Die kan op de buddy en tevens op bovenzijde van de zijkoffers.
Spoedig maar een keer uittesten in de praktijk!
 
Als je die scooter samen met alle bagage achter in de auto legt ben je van alle problemen af. :+
 
Bedankt voor de reacties.
Het gewicht maak ik me niet zo zorgen over. Meer over de manier van vastbinden. Ik heb twee zijtassen die redelijk groot gemaakt kunnen worden. Iets van 20 ltr per stuk. Daar wil ik dwars bovenop de tent en een grote waterdichte plunjezak leggen. Verder de bak onder het zadel en een tunneltas van Givi met 15 ltr inhoud.
Navigatie op de android telefoon op het stuur en gaan maar.

Ik zal binnenkort alles er eens op leggen en dan kijken hoe het er uitziet......
 
Ik heb alles op de scooter gelegd en dat eens op de foto gezet. De zijtassen zijn leeg dus dat ziet er wat klein uit. Ook zit het nog niet goed vast. Er moeten nog sjorbanden omheen. Al is dat wat lastig vast te zetten want ik heb geen haken o.i.d.. Misschien onder het zadel ergens aan vast maken.
Ik moet nu proberen om de foto erbij te krijgen. Dat wordt dan hoop ik het volgende bericht.
 
Laatst bewerkt:
Flink veel opgeladen!
Weet niet of je na meerdere keren af en opladen nog blij gaat zijn!
Benieuwd straks naar je ervaringen.............. :?

Die grote rolbag zit alleen vast met elastiek. Blijft dat goed zitten? Elastiek zit vast, maar eigenlijk ook niet. Hiervoor neem ik spanbanden om alles vast te sjorren. Heb je daarna geen omkijken meer naar! Blijft onder alle omstandigheden gewoon zitten. Vervelend om onderweg steeds te moeten corrigeren.

Een goede proefrit geeft wel het antwoord!
 
ik zie zien je knippers niet
en dat al met lege tassen
met volle tassen wordt 't nog erger
 
Bij de Vespa kun je er door de billen geen zijtassen aan hangen dan kan bij de pcx weer wel. Maar die tent... lekker thuislaten, wat een onding!



David op een vespa kan je wel zijtassen hangen , mijn buurman is een vespa freak en die heeft dat , vorige zomer heeft ie mee het europese vespa treffen georganiseerd in tessenderlo (belgie) en daar waren er ook verschillende met zijtassen
 
@Ernst: Ik zou eerst eens een proefrondje gaan rijden met volle bepakking, kijken wat je er van vindt als je eenmaal alles bij hebt.
Het hele machien ziet er wel erg overbeladen uit zo. Het gewicht maak je je geen zorgen over want je kan er ook met twee op, maar een levend persoon is anders dan dood gewicht. Het hangt niet mee in de bocht enzo.

Weet niet hoe lang je weg gaat, maar ik zou een kleiner tentje meenemen als het maar voor een paar weken is. Je kan voor een paar tientjes een festivaltentje kopen, dan heb je denk ik onderweg meer plezier.
 
Ik ben nieuwsgierig naar je trip en vooral de route,Ik wil van de zomer een weekje op pad met mijn honda dylan.
Het lijkt wel heel veel bagage voor een scooter
 
Laatst bewerkt:
Flink veel opgeladen!

Die grote rolbag zit alleen vast met elastiek. Blijft dat goed zitten? Elastiek zit vast, maar eigenlijk ook niet. Hiervoor neem ik spanbanden om alles vast te sjorren. Heb je daarna geen omkijken meer naar! Blijft onder alle omstandigheden gewoon zitten. Vervelend om onderweg steeds te moeten corrigeren.

Een goede proefrit geeft wel het antwoord!

Dat elastiek was om het even vast te zetten om een idee te krijgen hoe het er uit zag en of ik er zelf nog bij kon. Als ik ga rijden dan komen er zeker spanbanden bij.

En inderdaad. De proefrit moet aantonen of het te doen is.
 
Waarom neem je zoveel mee? Met hoeveel mensen ga je?

Ik was niet van plan om veel mee te nemen. Maar ik heb dus wel een grote tent (kan misschien de scooter wel in de voortent parkeren :} ) en ook een SI matje van 10 cm dik. Ik wil goed liggen en rechtop in de tent kunnen staan. Verder maakt het me niet zoveel uit. :]
 
Ik was niet van plan om veel mee te nemen. Maar ik heb dus wel een grote tent (kan misschien de scooter wel in de voortent parkeren :} ) en ook een SI matje van 10 cm dik. Ik wil goed liggen en rechtop in de tent kunnen staan. Verder maakt het me niet zoveel uit. :]
Ik steek er de draak maar mee maar ik bedoel dat het formaat van jouw bagage en dat van jouw motor niet in overeenstemming zijn. :o
 
Ik was niet van plan om veel mee te nemen. Maar ik heb dus wel een grote tent (kan misschien de scooter wel in de voortent parkeren :} ) en ook een SI matje van 10 cm dik. Ik wil goed liggen en rechtop in de tent kunnen staan. Verder maakt het me niet zoveel uit. :]


Daar zijn toch veel betere alternatieven voor? Ik ga af en toe met mijn dochter kamperen en heb alleen zadeltassen en een rol mee. Waarom een 10cm dikke mat mee als er ook geisoleerde luchtmatrasjes zijn zo groot als een halve liter waterfles?
 
.... Maar ik heb dus wel een grote tent kan misschien de scooter wel in de voortent parkeren
Ga je niet menen!
Blijf het altijd een beetje zielig vinden om de motor IN de tent te parkeren.
Ben je dan bang voor STRAMME veerpoten ......... :?

Mijn brommerd overnacht gewoon buiten. :z Hij moet wel zijn plek weten :t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan