Project: Streetfighter ZXR 750L (1993)

Digitale KOSO teller besteld bij: CafeRacerOnderdelen.nl | Zelfbouw, Universeel, Kleding & Tools
full
 
Moet allemaal voor het weekend binnen zijn dus dat wordt lekker sleutelen :)
Foto's volgen binnenkort ;)
 
Op de planning voor aankomend weekend:

Kroonplaat loshalen en alle bekabeling voorlangs leggen i.v.m. het knellen van de kabels wanneer we het stuur omdraaien.

Benzineslangen vervangen i.v.m. lekkende benzineleiding.

Reservoirs op stuur monteren, slangetjes inkorten en beugeltjes voor maken.

KOSO teller op stuur monteren en aansluiten

Verlichting in masker plaatsen en bevestiging maken maskertje

Rem en koppeling ontluchten
 
Laatst bewerkt:
Kroonplaat loshalen en alle bekabeling voorlangs leggen i.v.m. het knellen van de kabels wanneer we het stuur omdraaien
Kan nu het stuur volledig draaien zonder dat de bekabeling knelt.

Benzineslangen vervangen i.v.m. lekkende benzineleiding
Slangen vervangen en lekken niet meer. Geen idee of ik de slangen goed heb aangesloten. Als iemand kan vertellen welke slang waar moet graag 😊. Ik heb de linker aansluiting op de tank aan de linkerkant op mijn benzinekraan aangesloten, de rechteraansluiting op de tank aan de rechterkant op de benzinekraan (kijkend naar de leidingen leek dit de enige logische manier van aansluiten zonder de leidingen over elkaar heen te leggen). Klein beetje benzine erin en benzinekraan open gedraaid. Motor starten vrijwel direct dus volgens mij prima zo :P

Reservoirs op stuur monteren, slangetjes inkorten en beugeltjes voor maken
Reservoirs zo hoog mogelijk op stuur geplaats. Slangetjes uiteindelijk niet hoeven inkorten. Beugeltjes nog even afwerken en zwart spuiten

KOSO teller op stuur monteren en aansluiten
KM en toerenteller werkt nog niet, dit staat voor aankomend weekend op de planning. Ik heb de “actieve” sensor op de voorvork gemonteerd, maar hoe ik deze nu moet instellen, geen idee! Dit moeten we nog even uitzoeken. De toerenteller aangesloten maar deze werkt ook nog niet. Niet gebruik gemaakt van de bijgeleverde bekabeling maar aangezien ik een toerenteller had de kabel direct aangesloten op de teller. Geen idee of dit kan werken, misschien niet 😉 ook nog even uitzoeken. Ik moet de maat van de band nog ingeven in de teller en RMP instellen dus wellicht gaat er na het ingeven van deze gegevens wat gebeuren.

Verlichting in masker plaatsen en bevestiging maken maskertje
2 beugeltjes gehaald voor aan mijn voorvork (51mm). Was nog een beetje een uitdaging om deze te vinden voor een 51mm voorvork. Voorvork zit er ook op zijn kop in (USD) :P dus niet echt de gangbare maat. Even gekeken en gepast maar hier gaan we aankomend weekend weer mee verder. Door tijdgebrek niet meer aan toegekomen.

Rem en koppeling ontluchten
Enkel de rem moet nog ontlucht worden maar wil nog niet lukken. Er komt nog geen druk op. Zowel bij de rem (boven) als bij het voorwiel (beneden) lucht laten ontsnappen, maar de druk komt nog niet terug. Zaterdag weer even verder kijken waarom dit nog niet wil lukken.

De test run ging prima 😊 De motor starten vrijwel direct en ik liet deze even draaien, vrijwel na 1 min rook ik iets verbrands ugh. Motor uitgezet en aankomen weekend de tank er weer af om te kijken of ik kan zien of er iets aan het verbranden of doorsmelten is. Kan zo snel niet verzinnen wat het zou kunnen zijn behalve de kabelboom die wellicht toch ergens tegenaan komt. Maar de motor was nog niet eens warm toen ik het al begon te ruiken dus wellicht toch iets in de bekabeling niet goed aangesloten. Vreemde is dat dit pas gebeurt als ik de motor start want de teller heb ik al enige tijd aangehad dus dit zou het toch niet kunnen zijn. Ah ja, blijft gissen, van het weekend even kijken of we erachter kunnen komen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer een beetje gesleuteld. Rem ontlucht en beugeltjes voor de reservoirs gemaakt
 
En hij doet het ook nog 😂 wordt wel lekker warm trouwens die lamp. Mocht je binnenkort iemand zien rijden met een brandende koplamp....ff zwaaien 🙋 dan ben ik het 😀
full
 
Goed bezig kerel!. Wordt leuk zo.
Even over die benzine kraan......daar zou ik wel even goed naar kijken....als je de on en reserve stand per ongeluk hebt omgewisseld kom je binnenkort voor een nare verrassing te staan....denken dat je hem wel op reserve kunt zetten maar dat dus al stiekum staat...
Als je geen wpl handboek hebt: aansluitingen zitten onder in je tank.
Die eruit draaien: waar je de slang op zet die naar on gaat zit onderin de aansluiting waar je de slang op een drukt geen gaas zodat niet het laatste beetje uit je tank zou kunnen.
Op de reserve stand zul je zien dat het gaas helemaal tot beneden aan toe loopt.
Dat is hetgeen wat ze reserve hebben tov de gewone on stand.

Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan