Project: Streetfighter ZXR 750L (1993)

Goed bezig kerel!. Wordt leuk zo.
Even over die benzine kraan......daar zou ik wel even goed naar kijken....als je de on en reserve stand per ongeluk hebt omgewisseld kom je binnenkort voor een nare verrassing te staan....denken dat je hem wel op reserve kunt zetten maar dat dus al stiekum staat...
Als je geen wpl handboek hebt: aansluitingen zitten onder in je tank.
Die eruit draaien: waar je de slang op zet die naar on gaat zit onderin de aansluiting waar je de slang op een drukt geen gaas zodat niet het laatste beetje uit je tank zou kunnen.
Op de reserve stand zul je zien dat het gaas helemaal tot beneden aan toe loopt.
Dat is hetgeen wat ze reserve hebben tov de gewone on stand.

Succes

Hoi Jelle,

Ja begint nu al ergens op te lijken :)
Nee geen handboek :P enkel Google en het forum
Bedankt voor de tip, de tank moet er toch nog een x af dus dan nemen we dit gelijk mee.

Topper!!!!
 
Laatst bewerkt:
KOSO teller op stuur monteren en aansluiten
KM en toerenteller werkt nog niet, dit staat voor aankomend weekend op de planning. Ik heb de “actieve” sensor op de voorvork gemonteerd, maar hoe ik deze nu moet instellen, geen idee! Dit moeten we nog even uitzoeken. De toerenteller aangesloten maar deze werkt ook nog niet. Niet gebruik gemaakt van de bijgeleverde bekabeling maar aangezien ik een toerenteller had de kabel direct aangesloten op de teller. Geen idee of dit kan werken, misschien niet 😉 ook nog even uitzoeken. Ik moet de maat van de band nog ingeven in de teller en RMP instellen dus wellicht gaat er na het ingeven van deze gegevens wat gebeuren.

De toerenteller nog werkende gekregen?
Lukt dat om hem rechtstreeks aan te sluiten?
 
Kilometer teller ook, 2as het al met al lasrig aan te sluiten of wel te doen. Denk zelf ook aan zo'n tellertje.

Hallo, tellertje is super makkelijk aan te sluiten. schema van de bedrading van je motor heb je nodig en dan gewoon de juiste kleurtjes aan elkaar verbinden 😉

Wat wel een drama is, is de km teller. Ik heb er geen magneetjes bij gekregen maar een actieve speedsensor en hoe dat ding werkend te krijgen is een raadsel. Er is niet heel veel over te vinden op het web maar je moet maar eens lezen hoe het zou moeten werken. Ik ben er wel bijna klaar mee en ga een analoog naar digitaal converter tussen mijn gewone km kabel en de teller plaatsen. Lijkt mij de meest snelle en beste optie, maar we gaan het zien.
Ik weet dat hij het doet want als ik er een sleutel snel langshaal dan geeft hij wel wat aan, zodra ik hem monteer 1/2/3 mm van mijn remschijf doet hij niets meer. Verschillende meetpunten ingegeven maar doet gewoon niets.

Mijn advies is om er zeker van te zijn dat je geen gestripped pakket koopt zoals ik helaas heb gedaan en dus zonder magneetjes en kabelverbinddoosjes etc. Ik ben gevallen voor de voordeligste prijs zonder door te hebben dat het een andere inhoud bevat 😁
Dan kun je gewoon magneetjes plaatsen en dit zou ook goed moeten werken. Wat wel een nadeel is van magneetjes is dat je de sensor bij je remschijf moet bevestigen en in mijn geval ging dat niet en heb ik een gat moeten boren wat ook maar net ging. Met een coverter is dat dus allemaal niet nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan