KTM Duke 690 IV topic drei

1. zolang je de onderhouds intervallen van 7500km aanhoud en uit laat voeren door een KTM dealer heb je er in de regel geen extra onderhoud aan. Los daarvan dien je altijd je oliepeil/koelvloeistofpeil/kettingspanning en smering in de gaten te houden. Standaard zit er 2 jaar fabrieksgarantie op een KTM, alles wat in die periode stuk gaat buiten de normale slijtage onderdelen om en mits KTM dealer onderhouden valt onder garantie. Gezien je >2016 wil kopen, zou ik proberen een 690 te kopen die nog in fabrieksgarantie valt. Zo lang de motor KTM dealer onderhouden is en minder dan 60k (zoiets dacht ik, staat in de voorwaarden) gelopen heeft kun je de garantie bijkopen a ~200 euro per jaar. Het overwegen waard m.i.
2. prima beginners motor, mijn vriendin is er ook op begonnen. Een set valbeugels/handkappen is te overwegen..
3. kan, ik heb al diverse motoren uit belgie/duitsland geimporteerd. Let wel op dat de motor minimaal 6 maanden oud is EN minimaal 6000km op de teller heeft staan anders dien je ook BTW te betalen en is het meestal niet meer interessant.
4. ja hoor.. je kunt er rustig meer rijden en je kunt er flink mee vegen, het nodigt uit tot een actieve rijstijl. Enige tekortkoming vind ik is het topvermorgen, een paar uur snelweg is minder leuk. De 790 vangt die tekortkoming op maar is buiten je budget zie ik.

Door de komst van de 790 en de prijscorrectie van de 690 afgelopen jaar zijn er legio 690's tegen aantrekkelijke prijzen te koop momenteel. Succes met zoeken!


Ben ook naar een Duke 690 aan t kijken (nieuw model) en dit is wel interessante info. Kan je die garantie ook bijkopen als je de motor particulier hebt gekocht?
En hoeveel rekent de dealer ongeveer voor een grote / kleine beurt?
 
Ben ook naar een Duke 690 aan t kijken (nieuw model) en dit is wel interessante info. Kan je die garantie ook bijkopen als je de motor particulier hebt gekocht?
Ja, zolang de motor nog onder fabrieksgarantie valt en dealer onderhouden is volgens het voorgeschreven onderhoudsschema. Zelfs geen probleem bij geimporteerde motoren, de garantie/onderhouds registratie is europees-wijd.

Meer info over KTM Warranty: Warranty

Daarbij heb je tegenwoordig ook nog eens KTM Mobility service, die je standaard hebt zolang de motor dealer onderhouden is, meer info: KTM LIFETIME. Keeping you on the road!

En hoeveel rekent de dealer ongeveer voor een grote / kleine beurt?
kleine beurt tussen de 150-250, grote beurt tussen de 300-500, hangt er allemaal beetje vanaf wat er extra moet gebeuren zoals banden/ketting&tandwielen/remmen/etc
 
Laatst bewerkt:
Ja, zolang de motor nog onder fabrieksgarantie valt en dealer onderhouden is volgens het voorgeschreven onderhoudsschema. Zelfs geen probleem bij geimporteerde motoren, de garantie/onderhouds registratie is europees-wijd.

Meer info over KTM Warranty: Warranty

Daarbij heb je tegenwoordig ook nog eens KTM Mobility service, die je standaard hebt zolang de motor dealer onderhouden is, meer info: https://www.ktm.com/nl/service/mobility/kleine beurt tussen de 150-250, grote beurt tussen de 300-500, hangt er allemaal beetje vanaf wat er extra moet gebeuren zoals banden/ketting&tandwielen/remmen/etc

Dank voor de info. Dit exemplaar is door de eigenaar zelf onderhouden dus niks bij KTM. Hoeft geen probleem te zijn, hij heeft een redelijk gedetailleerde lijst van wat er gedaan is. Hoe vaak moeten de kleppen gecontroleerd worden en hoe groot is de kans op stellen? Mijn 990 stond bij elke check wel goed.
 
Dank voor de info. Dit exemplaar is door de eigenaar zelf onderhouden dus niks bij KTM. Hoeft geen probleem te zijn, hij heeft een redelijk gedetailleerde lijst van wat er gedaan is. Hoe vaak moeten de kleppen gecontroleerd worden en hoe groot is de kans op stellen? Mijn 990 stond bij elke check wel goed.

Ok, dan vervalt de mogelijkheid de fabrieksgarantie te verlengen iig..
Maar als t onderhoud goed is uitgevoerd hoeft t allemaal geen probleem te zijn. Hebben de onze nu 15k km gereden, probleemloos. Lust bij stevig kranen wel een klein slokje olie af en toe, maar ook dat hebben ze niet allemaal. Kleppen zijn tot nu toe enkel gecontroleerd, alles was binnen de marge dus verder niet gesteld..
 
Kan je bij de 690 (model 2016) het stationair toerental regelen ? In de handleiding kan ik hier niks van terug vinden.

voor zover ik weet niet, is elektronisch afgeregeld. De dealer kan het via hun KTM diagnose apparatuur wel bijstellen indien nodig.. maar als hij niet zelf mooi stationair loopt is er vaak wat anders aan de hand.
 
Als je rijd en laat het gas los heb ik de indruk dat ie wat door loopt omdat het stationair toerental wat hoog is. had wat meer motorrem verwacht bij het sluiten van het gas.
 
in de begin jaren hadden de 690's nog wel eens last van olie verbruik
mijn vorige was een 2013 met 42.000 gelopen
misschien 1 ltr per 10.000km er bij
mijn 690r van 2018 (model 2017) doet het tot nu ook goed 0.2 ltr nu bij 3000km
hoe gaat het met de laatste modellen 690 ??
zijn er hier nog wel duke's met olie verbruik??
 
Ook ik mag me nu aanmelden als 690 Duke eigenaar, een 2016 model :-)

Ik ga alle vloeistoffen vervangen waaronder die van mn koppeling, moet daar 4 of 5.1 in? Op mn voorgaande KTMs werd steevast mineraal olie voorgeschreven.
 
Er zit standaard 4 in maar 5.1 mag ook

:t

Inmiddels ook op de uitkijk voor een nieuwe uitlaat, klopt het dat uitlaten voor de '12-'15 modellen vanaf de voorbocht ook op de '16+ modellen passen? Dus decat / linkpijp / demper.
 
Kom hier weer even langs na een hele tijd want weer een nieuw uniek Duke IV (2012) probleempje ;):

M'n buddy krijg ik niet open met de sleutel, hij wil niet ontgrendelen zeg maar. Iemand enig idee voor een work around? Zit er al een uur op te stunten haha..
 
Terug
Bovenaan Onderaan