KTM Duke 690 IV topic drei

wie o wie ???
ik ben 4 dagen naar duitsland geweest met mijn 690r
omdat de duitse politie nog wel eens vervelend kan doen over lawaai heb ik mijn db killer maar gemonteerd
na ongeveer 300 km ging motor storings lampje aan
contact uit .... hielp niet
weer terug bij de caravan , accu pool er af , lamp uit
50 km later weer lamp aan , weer accu er af , weer 50 km later , afgeslagen , gestart ,wel lamp aan
maar prima lopen
gewoon door gereden , niets aan te merken
laatste rondje heb ik gereden zonder killer en na 50km lamp uit !!!!
wie ziet hier logica in !!?
of heeft zoiets zelf gehad?
 
wie o wie ???
ik ben 4 dagen naar duitsland geweest met mijn 690r
omdat de duitse politie nog wel eens vervelend kan doen over lawaai heb ik mijn db killer maar gemonteerd
na ongeveer 300 km ging motor storings lampje aan
contact uit .... hielp niet
weer terug bij de caravan , accu pool er af , lamp uit
50 km later weer lamp aan , weer accu er af , weer 50 km later , afgeslagen , gestart ,wel lamp aan
maar prima lopen
gewoon door gereden , niets aan te merken
laatste rondje heb ik gereden zonder killer en na 50km lamp uit !!!!
wie ziet hier logica in !!?
of heeft zoiets zelf gehad?

Mogelijk melding van de lambda sonde ivm te rijk mengsel vanwege versmalde uitlaat?
 
dat er langzaam wat veranderd zou zomaar kunnen
als ik nu van het gas ga ploft ie weer lekker in de uitlaat
dat deed ie in het begin ook maar na een tijd rijden zonder db killer was dat grotendeels over
en nu wel weer
maar
dat zou de motor ecu toch zelf moeten regelen?
 
koud starten en dan 10 minuten stationair laten draaien,
nu zou de eco zich moeten aanpassen op de uitlaat
 
Hallo Allemaal,

Eerst even voorstellen, mijn naam is Stefan en was sinds eind april in het bezit van mijn eigen duke (na hier een jaar mee gelezen te hebben voor de 690 gekozen) en met de o.a. hier opgedane inspiratie hem nog mooier (toch?) gemaakt.

Hij was bijna klaar om hier getoond te worden maar helaas afgelopen weekend gestolen uit mijn alleen voor bewoners toegankelijke parkeergarage.

Wilde hem toch even laten zien en de meningen peilen :)

full
 
ja zeker een nette fiets
da's al de tweede duke die gestolen word in korte tijd !!!
ik dacht dat het geen fietsen waren die veel gestolen werden ... maar toch !!
ik had verwacht dat motoren werden gestolen die voor een breder publiek interessant zouden zijn
maar niet dus
balen !!!
 
Thanks emilduke.

Ja in West was dat.
Ik had ook niet verwacht dat ze mijn duke zouden stelen. In dezelfde parkeergarage staan een ducati monster, trans alp en een mooie harley. Allemaal alleen op stuurslot. Die van mij stond met 3 kettingen vast. Blijkbaar zijn ze toch interessant om te stelen.

3 weken geleden wel een gloednieuwe MT07 gestolen hier dus wellicht zijn ze meer op zoek naar 'nieuwe' motoren.
 
Als ik de valbaren wil verwijderen, kan ik dan de bout waar die aan het blok vast zit gewoon los draaien ? Blok blijft wel hangen zeker :P

full
 
Zoooo... Ik heb ook een Duke gekocht. Gelijk drie dagen mee naar de Eifel geweest.

Rijdt erg leuk en gaat hard zat. De snelweg heen en terug was wel om te huilen. Die vibraties zijn echt niet te doen B| Heeft iemand hier misschien al een oplossing voor gevonden om het (deels) op te lossen? Heb al wat rond gelezen op het internet maar ben eigenlijk alleen maar tot de conclusie gekomen dat ik een 2016+ model had moeten kopen :')

Anyway hier een plaatje:

PTXMxcJ.jpg

TRHn1Ln.jpg
 
Laatst bewerkt:
klopt zeer zeker
is geen lange afstands fiets (toch doen sommige dat)
maar de trillingen moet je toch kunnen tegen kunnen
ik heb er nooit problemen mee gehad
maar ik rij ook meestal max 2 uur
en een 2016 trilt inderdaad minder
maar ook voor sommige te veel
 
Sinds gisteren ook eigenaar van een Duke 690 r *D. Overjarig 2017 model gekocht die KTM nog ergens op voorraad had staan.

Kom af van een Duke 390 dus dit is een aangename upgrade. Wel meteen wat aan de looks gedaan:

- Velgen zwart laten spuiten
- Reflectoren voorvork er af gehaald
- Gros van de standaard stickers verwijderd

Begint aardig in de buurt te komen van de look die ik voor ogen heb. Nu nog een tail tidy + decat pijp, al ben ik daar nog niet helemaal over uit.

Voor een impressie zie de fotos hieronder:
QY1ZVz1.jpg

LHUvOyp.jpg

8ZrX8UC.jpg
 
Gefeliciteerd, dikke fiets!
Die oranje velgen had je hier vast wel kunnen ruilen tegen een setje zwarte O-) O-)

Veel plezier ervan, dat gaat wel goedkomen :]
 
Sinds gisteren ook eigenaar van een Duke 690 r *D. Overjarig 2017 model gekocht die KTM nog ergens op voorraad had staan.

Kom af van een Duke 390 dus dit is een aangename upgrade. Wel meteen wat aan de looks gedaan:

- Velgen zwart laten spuiten
- Reflectoren voorvork er af gehaald
- Gros van de standaard stickers verwijderd

Begint aardig in de buurt te komen van de look die ik voor ogen heb. Nu nog een tail tidy + decat pijp, al ben ik daar nog niet helemaal over uit.

Voor een impressie zie de fotos hieronder:
[foto]
[foto]
[foto]

Mooie fiets!

Heeft iemand hier een Fresco mid pipe? Ben benieuwd of geluid niet te hard wordt zonder cat.
 
Mooie fiets!

Heeft iemand hier een Fresco mid pipe? Ben benieuwd of geluid niet te hard wordt zonder cat.

Ja, gehad. geluid was prima met een akra demper met de db killer er nog in. met de db killer eruit was echt te hard.
 
ja ook gehad, mee eens: fresco + geen dbkiller = te hard.
terwijl ik toch van een beetje kabaal hou..........

heb nu full Akra - dbkiller = precies goed en doseerbaar hard.
 
Hier full Akra+db killer van 36mm(iets groter dan originele dbkiller) vind ik persoonlijk precies goed.

Paar weken terug af laten stellen op de testbank en dat maakt het toch echt wel helemaal af hoor 8-)
 
Bedoel je met afstellen op de bank met een powecommander of zoiets of gewoon de originele motor-management unit?

Waar doe je dit, en wat kost het?
 
Laatst bewerkt:
Gewoon via originele computer. Hij kreeg vooral onderin te weinig brandstof.

Heb dit laten doen bij mulders motoren in veendam.
Voor prijzen gewoon even bellen.
 
Ik heb die kev o2 mod liggen. Maar vond hem toen vooral meer verbruiken.
Onderin wel rijker, maar volgens mij te rijk.

Veendam is best ver weg. Iemand een ander goed adres in de buurt van rotterdam/dordrecht waar men de originele computer kan afregelen?
 
Misschien dat Ruud Frederiks / www.tovami.com in Goes je kan helpen. Ik heb daar mijn SMT laten doen en ben erg tevreden.

Mocht je die O2 mod niet meer gebruiken dan wil ik hem misschien wel van je overkopen. Ben benieuwd wat het resultaat is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan