Opbouwen van cb 750 k7 motorblok

patvdv

Rookie
14 mei 2014
20
0
antwerpen
Tien jaar geleden gestart aan klassieke cafe racer nu eindelijk een beetje tijd. Het motorblok is volledig uit elkaar en ga hem nu terug monteren.
Alle tips zijn welkom.... kan ik bijvoorbeeld de rekbouten van de drijfstangen hergebruiken of zit er maar één keer een in.
Alvast bedankt.
 
Nu snap ik het van die oma 😁
Ja is idd lang geleden maar ik ben ook aan t verbouwen.
Merci voor de reacties, ik vroeg me nog af best montage olie gebruiken of is motorolie voldoende.
Thanx
 
Ik effe moeten wachten op stukken de rekbouten voor de drijfstangen zijn eindelijk binnen...
Vraagje op de drijfstangen staan markeringen de een voor gewichtsklasse en de andere voor de tolerantie.
Bij montage op de krukas Welke markering moet naar de voorkant motorblok worden gericht of is dat gelijk?
 
Dat soort informatie zou zeker in een RTFM staan. Echter, heeft TS die wel of gaat hij de boel op basis van common sense in elkaar zetten?

Wat ik erg gek vind is dat het wel bekend is dat de drijfstangen vast worden gezet met rekbouten (nuttige informatie), maar dat het dan toch nodig is te vragen of je ze niet gewoon kunt hergebruiken :+


Zorg voor een werkplaatshandboek, volg die. Klaaar :)
 
Dat soort informatie zou zeker in een RTFM staan. Echter, heeft TS die wel of gaat hij de boel op basis van common sense in elkaar zetten?

Wat ik erg gek vind is dat het wel bekend is dat de drijfstangen vast worden gezet met rekbouten (nuttige informatie), maar dat het dan toch nodig is te vragen of je ze niet gewoon kunt hergebruiken :+


Zorg voor een werkplaatshandboek, volg die. Klaaar :)

Dat staat niet in de RTFM anders zou ik het niet vragen.🤔
Ik wou gewoon effe de mening van gelijkgezinde 😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan