Welke GPS laptimer?

En de qstarz volgens mij ook.

Maar wat Turboooooo idd aangeeft, 2 apparaten die je kwijt moet raken. Zal allemaal best lukken maar ik vind het niet praktisch.
 
Ik ga bij de volgende trackday ook naar een mobiele telefoon + Racechrono :)
Voor 30 euro een wat oudere android telefoon (samsung s4 mini) gekocht en daar de app op gezet. Eerst eens kijken hoe deze het doet zonder externe GPS ontvanger. Datalogging interesseert me niet dus dit lijkt me afdoende.
 
S4 mini heeft hele slechte gps lock en niet genoeg rekenkracht om te intrapoleren is mijn ervaring. Ik gebruik nu een A5 2017 en die doet het veel beter.

Maar om eerlijk te zijn, voor puur laptimes werkt het prima genoeg.
 
Hoe zijn de ervaringen met de racechrono pro op een evt 5s I-Phone?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben inmiddels voorzien, er is een zacht geprijsde Qstarz6000 vanuitvde UK onderweg.
Goede keuze, ik heb hem al iets van zes jaar zeker, gebruik hem alleen zo weinig dat ik hem ook maar eens in de anderhalf jaar hoef te laden. _O-
Maar wel leuk dat alle data er nog instaat, en hij doet het echt altijd, niet te betrappen op zoeken naar een GPS fix of het missen van een ronde wat ik vroeger nog al eens had bij de telefoon en later het GPS horloge.
Op en top professioneel apparaat. :}

Dit jaar twee keer naar CPZ geweest en mag nog drie keer.
 
Goede keuze, ik heb hem al iets van zes jaar zeker, gebruik hem alleen zo weinig dat ik hem ook maar eens in de anderhalf jaar hoef te laden. _O-
Maar wel leuk dat alle data er nog instaat, en hij doet het echt altijd, niet te betrappen op zoeken naar een GPS fix of het missen van een ronde wat ik vroeger nog al eens had bij de telefoon en later het GPS horloge.
Op en top professioneel apparaat. :}

Dit jaar twee keer naar CPZ geweest en mag nog drie keer.

Goed om te horen.
Enige (op voorhand) minpuntje is dat hij geen voeding vanaf de motor gebruikt maar verwacht dat dat te overleven valt.
 
Gebruik zelf al een tijdje Racechrono pro icm een 5hz gps ontvanger. Klopt altijd vrij goed tov de transpondertijden en je kan er nog veel informatie uithalen.

Kijk zelf altijd achteraf wat ik kwa tijden heb gedaan, gezien ik de telefoon in me borstzakje heb zitten.

Plus je kan er erg leuke filmpjes mee maken !

 
Gebruik zelf al een tijdje Racechrono pro icm een 5hz gps ontvanger. Klopt altijd vrij goed tov de transpondertijden en je kan er nog veel informatie uithalen.

Kijk zelf altijd achteraf wat ik kwa tijden heb gedaan, gezien ik de telefoon in me borstzakje heb zitten.

Plus je kan er erg leuke filmpjes mee maken !


I.c.m. een Qstarz BT-Q818XT zie ik, gebruik je dan een Android of een iPhone telefoon?
 
Gebruik zelf al een tijdje Racechrono pro icm een 5hz gps ontvanger. Klopt altijd vrij goed tov de transpondertijden en je kan er nog veel informatie uithalen.

Kijk zelf altijd achteraf wat ik kwa tijden heb gedaan, gezien ik de telefoon in me borstzakje heb zitten.

Plus je kan er erg leuke filmpjes mee maken !


Ik verwacht dat zoiets met een laptimer ook wel kan?
 
Gebruik zelf al een tijdje Racechrono pro icm een 5hz gps ontvanger. Klopt altijd vrij goed tov de transpondertijden en je kan er nog veel informatie uithalen.

Kijk zelf altijd achteraf wat ik kwa tijden heb gedaan, gezien ik de telefoon in me borstzakje heb zitten.

Plus je kan er erg leuke filmpjes mee maken !


Ow dat is best wel gaaf :)
Ik heb ook nog een zakelijke iphone 5s, wellicht dat ik deze dan voorzie van de pro versie van Racechrono.
 
Goed om te horen.
Enige (op voorhand) minpuntje is dat hij geen voeding vanaf de motor gebruikt maar verwacht dat dat te overleven valt.
Het is geen energieslurper, de accu gaat wel een tijdje mee. :9
 
Qstarz heb ik geen ervaring behalve de GPS module.

De Solo kan dit ook en wil je meer (rpm, tps, etc etc) heb je de Solo DL nodig.
 
Jep!
Daarom heb ik de Start Next gehaald.
Die kan hetzelfde of meer als de Solo DL, maar kost aanzienlijk minder. Als je op die Qstarz ook sensoren kan aansluiten geldt daar hetzelfde voor. De Solo DL is een enorm prijzig apparaat als je het mij vraagt.

Ik vind die Aim apparaten, ondanks dat ze wel erg gaaf zijn, ook veel te duur.

Een maat van mij rijdt met een Mychron cockpit met de nodige sensoren. Heel gaaf spul wel. Zeker weten.
Maar wat een geld :)

En dan zal je maar de eerste dag dat je er mee rijdt jouw fiets in het zand parkeren waarna je dure timer meteen enorm beschadigd is. _O- |( :X


Ik begrijp de keuzes voor alternatieven wat dat betreft heel goed! :X
 
Laatst bewerkt:
I.c.m. een Qstarz BT-Q818XT zie ik, gebruik je dan een Android of een iPhone telefoon?

Dit is nog de Q818X 5Hz voorloper van de XT, maar de XT zou dus nog beter moeten zijn door de 10Hz.
Ik gebruik het op mijn Android telefoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan