Geen remdruk meer na vervangen blokjes

jeroendv

Rookie
20 mei 2018
9
0
Borsbeke
Hallo,

Ik heb op mijn motorfiets nieuwe remblokjes geplaatst en nu heb ik geen druk meer op mijn remhendel...

Ik heb de oude blokjes verwijderd en dan de zuigers terug geduwd met de hand, daarna de nieuwe blokjes geplaatst en een paar keer gepompt met de remhendel.

Als ik de rem indruk voel je een zeer klein beetje druk maar ik kan de hendel tot het einde indrukken, heb ik iets fout gedaan waardoor er lucht in de leiding is gekomen ofzo?
Nogtans is het reservoir nooit open/leeg geweest.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
ik heb het nu ook. zuigers gingen makkelijk terug maar bij remmen blijven ze niet uit maar gaan terug na loslaten en dus geen remdruk.

oplossing kleine revisie vd zuigers en keerringen bende
 
Je geeft aan dat het remvloeistofreservoir (scrabble :)) nog nooit open is geweest.
Potje openschroeven en even naar de kleur kijken.
Als het niet helder is maar echt geel zou ik beginnen met verversen.
Als je motor al wat ouder is en er nog rubber remleidingen zijn gemonteerd zou ik die ook meteen vervangen door staalomvlochten leidingen van bijv. Goodridge. Oude remleidingen van rubber kunnen ook zorgen voor een sponzig gevoel...
 
Volgende keer misschien toch een paar tientjes aan je lokale middenstander uitgeven die er meer verstand van heeft.... :?
Hij weer een plakje kaas op de boterham en jij met een veilig gevoel de weg op :t

Remblokjes vervangen kun je makkelijk zelf, daar is de lokale motorzaak niet voor nodig. Dit probleem heeft niet iedereen en is van tevoren niet te voorspellen.
 
Ja ze gaan bij mij inderdaad ook terug na het loslaten van de hendel.
Verder zie ik wel nergens een lek of wat dan ook aan het remsysteem.

Best eerst nog eens proberen ontluchten dan?

Als je dat al vaker hebt gedaan, gelijk verversen.
En nogmaals check of blokjes er goed in zitten. Mss scheef of antitrilplaatjes niet correct gemonteerd?
Google is hierin je grote vriend!

Zou bijna zeggen, kom even langs, echter met niet werkende remmen is dat wel een uitdaging. :+
 
Hallo,

Ik heb op mijn motorfiets nieuwe remblokjes geplaatst en nu heb ik geen druk meer op mijn remhendel...

Ik heb de oude blokjes verwijderd en dan de zuigers terug geduwd met de hand, daarna de nieuwe blokjes geplaatst en een paar keer gepompt met de remhendel.

Als ik de rem indruk voel je een zeer klein beetje druk maar ik kan de hendel tot het einde indrukken, heb ik iets fout gedaan waardoor er lucht in de leiding is gekomen ofzo?
Nogtans is het reservoir nooit open/leeg geweest.

Alvast bedankt
ik ging naar je website en schrok heel erg :(
 
ik ging naar je website en schrok heel erg :(
Heu ... ja ... ik snap het ook effe niet :N

Nu hebben we verder niet veel info over TS, dus ...
Werkt hij daar? En zo ja, wat werk doet hij daar? Administratief? In dat laatste geval snap ik wel dat hij niet goed weet hoe het moet. Maar ook al doen ze daar (nog geen) motoren, als daar mechaniekers zitten die goed zijn in remmen, kan hij daar ook wel terecht met zijn motorremmen. Zeker als hij daar werkt, en het zou hem dan ook minder kosten dan bij een eigenlijke klant.

@TS: geef eens wat meer informatie aub! ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heu ... ja ... ik snap het ook effe niet :N

Nu hebben we verder niet veel info over TS, dus ...
Werkt hij daar? En zo ja, wat werk doet hij daar? Administratief? In dat laatste geval snap ik wel dat hij niet goed weet hoe het moet. Maar ook al doen ze daar (nog geen) motoren, als daar mechaniekers zitten die goed zijn in remmen, kan hij daar ook wel terecht met zijn motorremmen. Zeker als hij daar werkt, en het zou hem dan ook minder kosten dan bij een eigenlijke klant.

@TS: geef eens wat meer informatie aub! ;)


B|
 
Laatst bewerkt:
Hier is toch ook ergens een how-to over??

Met tips zoals: Maak die gore remstof bende ff schoon voor je de zuigers terug duwt.,
EN
Als het naar pis ruikt en en er ook zo uitziet, remvloeistof vervangen.

En zo..
 
Terug
Bovenaan Onderaan