Honda NTV650 1997 RC33 valt uit op steeds zelfde plek

Melvis

Rookie
11 mei 2018
1
0
Groningen
Hoi medemotorliefhebbers,

Ik heb een Honda NTV650. Erg wijs mee, lekker degelijk ding :)

Nu heb ik een vreemd probleem. Ik heb hem 2 maanden geleden gekocht. Heb er al lekker wat op getourd, zonder problemen. vorige week ging ik even een blokje op en viel de motor ineens uit na ca 500m. Pas na een stuk wandelen startte hij weer, beetje stotterend. En alleen starten met choke. Ik dacht misschien vacuum in de tank, dodemansknop, jiffybeveiliging.. niets....

Twee dagen later, op exact de zelfde plek. Weer... motor uit... iets makkelijker starten, maar alleen met choke. Tankdkop eraf, superschoon gemaakt. Kan m.i. geen vacuum meer trekken.

Vandaag weer gereden. Andere kant op, na 2km even pauze. Toen weer 3 km gereden en op het zelfde plekje als de eerste twee keer valt hij WEER UIT!

Griezelig toeval??

De motor was heel warm, maar hij wilde alleen weer starten met choke.

Daarna nog weer 7 km gereden zonder problemen....

Ik ben erg benieuwd wat jullie hier van denken... Ik wil er weer een eind mee rijden dinsdag (Van Haren naar Meppel) maar ik vertrouw het nu niet helemaal.

De motor heeft bij de motorzaak wel een tijdje stil gestaan, geen onderhoud. Verder alles prima.

Elke input is welkom. Dank!

Melvin
 
Toevallig bij een spoorweg overgang ? Daar vallen nogal eens auto's uit. Bovenleiding geeft emc af. Dat stoort electronica.
 
Laatst bewerkt:
Een vriend van me had een soortgelijk probleem, ging om een luchtslangetje van de carbs (de fijne details weet ik niet) elke keer bij een specifieke bocht ging de motor inhouden en stotteren, omdat de wind dusdanig was dat er een turbulentie ontstond die voor het probleem zorgde. Slangetje beter wegwerken en het probleem was voorbij.
 
dat lijkt me erg sterk...
magnetisch veld zonder belasting op 1500 volt zal erg laag zijn.
anders komt de beveiliging, die zit in t spoor, in de problemen!!
:+


Er vallen regelmatig auto's stil op het spoor, die dan niet te starten zijn op dat moment. Ik heb zelf gehad, dat in een bepaalde straat de afstandsbediening niet werkte. Contactloze sleutels kunnen worden verstoord. De Anwb wijdt er zelfs een item aan op haar website, waain e.e.a. wordt uitgelegd. Vlak bij spoorwegovergangen staan vaak schakelkasten, die storing kunnen afgeven, vooral bij een defect. Er staan trafo's langs het spoor, meestal vlak bij overgangen, vanwege de bereikbaarheid voor monteurs. Hoospanningsleidingen kunnen storen en een deel van het spoor is overgeschakeld op 25000 wisselspanning, vanwege zware goederentreinen en de HSL.
 
Je moet even systematisch dingen gaan uitsluiten. Heeft het met de afstand te maken? Zet hem eens op reserve en rij dan eenzelfde rondje als waar je eerder storing kreeg. Met volle tank en half lege tank verschil? Als je dat eerste stuk helemaal met choke uit rijdt, zelfde probleem? Blijft die chokekabel hangen? Haal de bougies er eens uit en kijk naar het bougiebeeld. Etc. Zit niks anders op dan experimenteren en proberen. Probeer 1 variabele per keer te wijzigen. Niet 5 dingen tegelijk, want dan weet je nog niet waaraan het ligt.
 
Volgens mij heeft de NTV650, net als de NT650V(Deauville) een benzinepomp. En die willen nog wel eens de geest geven.

Dat klopt maar meestal werkt die dan helemaal niet meer... oplossing is dan (tank volledig afvullen) en zonder pomp aansluiten. Levensduur van de pomp is overigens eenvoudig te verlengen door even een diode ertussen te solderen klik (voor de deauville maar is gelijk aan de NTV)
 
heb je een alarm of startblokkering?
Misschien dat een GSM mast de oorzaak is.
Zie je nog wel eens bij tankststions in Frankrijk. Staat een dikke GSM mast vlakbij.
Na het tanken start je motor niet. Hulpdienst erbij... die kende het euvel. 400 meter duwen en voila...hij doet het ineens weer.
 
Verschillende afstanden rijden en op exact dezelfde locatie telkens uitvallen is geen carburatie probleem.


Ik weet niet of je bij die dingen makkelijk bij de carburateurs kan komen, maar ik zou zeker de doorstroming eens controleren. Slangetje aan de aftap, aftap open draaien en benzine pomp aan. Benzine opvangen in een schone fles. (ik bewaar zelf altijd de lege wasbenzine flessen voor dit doel).

Wat locatie betreft : moderne auto's en motoren kunnen zeker last hebben van straling van hoogspanning, trafo's langs het spoor etc.
Maar of dat voor een NTV ook geldt betwijfel ik. Zo modern is een NTV nou ook weer niet.
 
Ik gok er nog steeds op dat de benzinepomp de boosdoener is. Even de pomp ertussen uit (vergeet het stekkertje ook niet los te halen) en je weet het.. Die pomp zit er natuurlijk niet voor niets. Testen met een volle tank en niet heel veel kilometers maken, na een halve tank zal het wel problematisch gaan worden om thuis te komen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan