Motor valt uit en hapert

Hugok1000

Rookie
22 mei 2018
11
0
Beste mede motorrijders,

Ik heb een Suzuki GSXR 600 2004. De motor valt de laatste tijd uit en hapert tijdens het rijden.
Het gebeurd voornamelijk bij het afremmen / gas dicht + koppeling in. Ik heb luchtfilter vervangen en het probleem was voor een rit weg. Maar is nu weer terug en lijkt heviger te worden.

Ik heb gekeken naar de spanningsregelaar maar volgens mij zit dat goed.

Iemand een idee waar dit probleem kan zitten?
 
Valt alle spanning weg?
Hoe lang was de rit zonder probleem?
Was je rit korter en bedeesder als normaal?
Krijgt hij wel genoeg brandstof?
Je zal de eerste niet zijn met een beluchtingsprobleem waardoor je even zonder brandstoftoevoer zit.
 
Ja, de spanning valt even helemaal weg. De brandstofpomp start opnieuw, (de toerenteller maakt een volledig rondje zoals hij doet bij het aanzetten van het contact). De rit zonder problemen was zo'n 70 km en niet anders dan ik normaal zou rijden.

Een beluchtingsprobleem zeg je? Hoe kan zoiets ontstaan? Kan dit komen door een verstopt luchtfilter? Hoe los je het op?
 
Mijn SP1 heeft een soort hoofdzekering op de accu bak zitten, die doet hetzelfde als de killswitch uitzetten.
Bij mij was deze zekering doorgescheurt, bijna niet te zien, de symptomen die jij omschrijft lijken op de mijne.
Ook de pomp en de toerenteller deden hun normale riedeltje, zoals je het contact aanzet.
 
je kunt het ook even checken, volgens mij kleine moeite.
aangezien je spanning volledig wegvalt kun je spreken van een elektrisch probleem. Losse contacten zijn dan de eerste verdachte.
Zit je luchtfilter toevallig in de buurt van de accu?
 
Beste mede motorrijders,

Ik heb een Suzuki GSXR 600 2004. De motor valt de laatste tijd uit en hapert tijdens het rijden.
Het gebeurd voornamelijk bij het afremmen / gas dicht + koppeling in. Ik heb luchtfilter vervangen en het probleem was voor een rit weg. Maar is nu weer terug en lijkt heviger te worden.

Ik heb gekeken naar de spanningsregelaar maar volgens mij zit dat goed.
Die zit idd goed verstopt onder je kont en die zit goed vast. :+ Heb je hem doorgemeten op weerstand ?
Iemand een idee waar dit probleem kan zitten?


Luchtfilter vervangen waarom ?

Jij bent typisch iemand die honderden euro's uitgeeft aan onderdelen terwijl je absoluut niet weet waar je het moet zoeken? Je vervangt botweg van alles en nog wat terwijl je hoopt op die ene gelukstreffer.

Terwijl een kundig motorzaakje het zo voor je gevonden heeft.
 
Laatst bewerkt:
Oke, ik betwijfel het, aangezien het bij vrije specifieke situaties gebeurd, zoals op lage snelheid, afremmen en de koppeling indrukken.
Je zegt zelf dat je toerentellernaald zo'n zwieper maakt net zoals bij het opstarten en dat is alleen mogelijk wanneer het electrische circuit kort onderbroken word. Een wankel contact is dan meestal de oorzaak en juist dat kan gebeuren bij veranderende krachten op je motor zoals afremmen of optrekken.
Je hebt je tank verwijderd en de airbox geopend om het filter te vervangen, dan heb je ook kabels en stekkers gezien. Het zadel is er ook af geweest dus de accu heb je ook gezien. Loop als eerste je accupolen na of die nog deugdelijk vast zitten en loop ook stekkertjes even na. Je contactslot kan het ook zijn..
 
Die zit idd goed verstopt onder je kont en die zit goed vast. :+ Heb je hem doorgemeten op weerstand ?Luchtfilter vervangen waarom ?

Jij bent typisch iemand die honderden euro's uitgeeft aan onderdelen terwijl je absoluut niet weet waar je het moet zoeken? Je vervangt botweg van alles en nog wat terwijl je hoopt op die ene gelukstreffer.

Terwijl een kundig motorzaakje het zo voor je gevonden heeft.

En jij bent typisch iemand die mensen veroordeeld zonder dat je weet van de situatie hebt.
Het luchtfilter was aan vervanging toe. Bedankt voor je bijdrage.
 
En jij bent typisch iemand die mensen veroordeeld zonder dat je weet van de situatie hebt.
Het luchtfilter was aan vervanging toe. Bedankt voor je bijdrage.


Nee hoor ik lees slechts wat je zelf ( in wartaal zonder het woordje HET ) opschreef.Dat domweg een luchtfilter vervangen nooit de oplossing zou kunnen zijn. ;)

Veel succes in je zoektocht gewenst tot zo ver mijn bijdrage . :W

Ik heb HET luchtfilter vervangen en het probleem was voor een rit weg. Maar is nu weer terug en HET lijkt heviger te worden.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor ik lees slechts wat je zelf ( in wartaal zonder het woordje HET ) opschreef.Dat domweg een luchtfilter vervangen nooit de oplossing zou kunnen zijn. ;)

Veel succes in je zoektocht gewenst tot zo ver mijn bijdrage . :W

Ik heb HET luchtfilter vervangen en het probleem was voor een rit weg. Maar is nu weer terug en HET lijkt heviger te worden.
Dit leest anders ook niet lekker weg Willem.
Je hem wel een kans geven met slechts 3 postings op MF en hem niet meteen als eigenwijs bestempelen ;) :+


Maar dit is de 3e keer in een paar dagen dat je iemand afzeikt.
Gaat het verder wel goed met je?
 
Terug
Bovenaan Onderaan