Motor valt uit en hapert

Hugok1000

Rookie
22 mei 2018
11
0
Beste mede motorrijders,

Ik heb een Suzuki GSXR 600 2004. De motor valt de laatste tijd uit en hapert tijdens het rijden.
Het gebeurd voornamelijk bij het afremmen / gas dicht + koppeling in. Ik heb luchtfilter vervangen en het probleem was voor een rit weg. Maar is nu weer terug en lijkt heviger te worden.

Ik heb gekeken naar de spanningsregelaar maar volgens mij zit dat goed.

Iemand een idee waar dit probleem kan zitten?
 
Ik heb bij het checken van de spanningregelaar en accu al een aantal checks gedaan met de multimeter. Ik heb voltage gechecked van de accu op beide polen en dit was in orde. De polen zaten ook nog vast naar mijn weten.
 
Ik heb bij het checken van de spanningregelaar en accu al een aantal checks gedaan met de multimeter. Ik heb voltage gechecked van de accu op beide polen en dit was in orde. De polen zaten ook nog vast naar mijn weten.

Met alle respect kerel en ik weet dat je mij haat *D

Dit is een stukje zinloze info waar niemand iets mee kan ? Had je nu de meetresultaten erbij gezet dan ................

Ook leg je niet goed uit hoe je het voltage controleerd hebt ;) Bij hoeveel RPM en opbouwende voltages etc etc.


Als voorbeeld .




Als de motor loopt ( stationair) ,leg dan eens je hand op de regulator zonder dat dat jij je fikken verbrand ?
 
Laatst bewerkt:
Ik ken iemand dat had soortgelijk probleem. Wonderbaarlijk genoeg bleek de accu te kloten terwijl met meten toch juiste waardes werden gemeten (multimeter). Misschien even wisselen met iemand? Om het toch uit te sluiten
 
Aangezien je toerenteller een rondje maakt, weet je wel bijna zeker dat het een elektrisch probleem is.
Het wegvallen van spanning kan veroorzaakt worden door een draadbreuk of een los/vervuild contact, of door een kortsluiting. Bij een kortsluiting zou er een zekering moeten doorbranden. (Behalve bij de startmotor).
Ik zou beginnen met het checken van het noodstopcircuit.
Tijdens het rijden even de noodstop in en uit. Geeft dit het zelfde effect? Schakelaar schoonmaken.
Als dit niet helpt zou ik verdergaan met het loshalen van de accu, schoonmaken van de polen en opnieuw monteren.
Als dit niet helpt, hetzelfde met de hoofdzekering.
Als dit niet helpt, hetzelfde met de overige zekeringen.
Niet alles tegelijk, want dan weet je niet wat de oorzaak was.
Makkelijk klusje, kost geen materiaal.
Als het niet geholpen heeft zou ik de accu ruilen. Dat is iets lastiger want je moet een accu aan iemand lenen.
Als dat niet helpt zou ik het contactslot schoonmaken.
Wellicht zit die volgekliederd met WD40. Een kutklusje, maar kost nog steeds niks.
Als het nog steeds niet geholpen heeft zou ik de draadboom bekijken, buigen. Zit er ergens een slijtplek? Wat gebeurt er als je de draadboom buigt?
Succes.
 
Laatst bewerkt:
En de winnaars zijn

1e verdachte is een losse accupool
Dat van die toerenteller lijkt erop te wijzen dat je contact wegvalt, een electrisch probleem dus. Al zou je even geen brandstof krijgen door een vacuüm dan zou niet je contact mogen wegvallen.

Het was inderdaad een losse accu pool. Bedankt voor het meedenken!
Ik ben erg blij dat het iets onbenulligs is. :)
 
Het is mij al twee maal overkomen dat mijn 2 takt vespa lx50 scooter tijdens vol gas rijden plotseling uitvalt. Het geluid dat je hoort lijkt op een snaar dat vastloopt. Het gaat snel allemaal, maar het achterwiel blokkeert niet. De scooter doet niets meer, maar na een minuutje wachten is het starten en rijden maar!! Alsof er niets is gebeurd. Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is.
 
Het is mij al twee maal overkomen dat mijn 2 takt vespa lx50 scooter tijdens vol gas rijden plotseling uitvalt. Het geluid dat je hoort lijkt op een snaar dat vastloopt. Het gaat snel allemaal, maar het achterwiel blokkeert niet. De scooter doet niets meer, maar na een minuutje wachten is het starten en rijden maar!! Alsof er niets is gebeurd. Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is.

Warmloper.
Oliepomp kapot.
Sluit je olie pomp af en mix zelf je brandstof/olie.

Ps

Maak je eigen topic
 
Het is mij al twee maal overkomen dat mijn 2 takt vespa lx50 scooter tijdens vol gas rijden plotseling uitvalt. Het geluid dat je hoort lijkt op een snaar dat vastloopt. Het gaat snel allemaal, maar het achterwiel blokkeert niet. De scooter doet niets meer, maar na een minuutje wachten is het starten en rijden maar!! Alsof er niets is gebeurd. Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is.


Dit is een motor forum en geen brommer/scoot forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan