motorblok r1 2000

Reptielenfreak

Die hard MF'er
9 jan 2008
822
1
hallo allemaal.

ik heb een yamaha r1 uit 2000.
hiervan is het blok helaas overleden en inmiddels is er een nieuwe klaar om erin te gaan. echter bij de uitlaat poorten zitten bij het orginele blok een soort nozzels die naar een blokje aan de voorkant gaan.

bij het nieuwe blok zijn deze gaten afgedicht met een schroef die er met geen mogelijkheid uit gaan. (die nozzels bewegen wel maar krijg ik er ook niet zo snel uit.
mijn vraag is of ik dit nieuwe blok werkend kan krijgen als ik dat hele blokje weglaat?!

ter illustratie aangezien uploaden niet lukt..

Zoek resultaten voor Motorblok Yamaha R1 alle bouwjaren. | pagina 1 | Motorparts-online.com
er gaan diverse leidingen naar de uitlaatpoorten.
bij de nieuwe niet
full
 
Bij Triumph noemen ze dit SAI. Er komt dan verse lucht bij de uitlaat in om de aan de milieueisen te voldoen. Dit kan je gewoon weglaten.
 
Bij Triumph noemen ze dit SAI. Er komt dan verse lucht bij de uitlaat in om de aan de milieueisen te voldoen.
:Y
Dit kan je gewoon weglaten.

:N

Als er geen katalysator meer in het uitlaatsysteem zit kan je hem weglaten. Maar m’n glazen bol is vastgelopen bij de meest recente firmware-update dus ik doe het even zonder, en ik zie niet in waaruit je dat kunt afleiden. Dus indien er nog een katalysator in zit is dit nogal een slecht advies, die ram je namelijk vanzelf dicht op die manier.
 
het is nog de orginele uitlaat die eronder zit met inderdaad de nodige sensoren. en 2 kabels.

wat kan ik nu het beste doen, zover ik het even snel kan opmaken uit de reacties of een ander blok of een andere uitlaat systeen?
 
Als je het allemaal origineel wilt houden (waar wat voor te zeggen is) moet je toch die stopjes uit het nieuwe blok zien te schroeven, en daar de aansluitstukken (nozzles noemde jij ze) van het defecte blok op overzetten.

Kan zijn dat ze een borgmiddel gebruikt hebben... Dan is het mogelijk dat je de stopjes warm moet maken (gasbrander) voor ze fatsoenlijk los te draaien zijn.
 
nou orgineel hoeft opzich niet. als het mogelijk is om zonder problemen dat hele SAI gedeelte weg te laten zou dat natuurlijk het nodige extra werk en geklooi schelen! of zal de motor problemen gaan geven?
 
:Y:N

Als er geen katalysator meer in het uitlaatsysteem zit kan je hem weglaten. Maar m’n glazen bol is vastgelopen bij de meest recente firmware-update dus ik doe het even zonder, en ik zie niet in waaruit je dat kunt afleiden. Dus indien er nog een katalysator in zit is dit nogal een slecht advies, die ram je namelijk vanzelf dicht op die manier.

Excuus. Bij Triumph remap je m en vink je de optie SAI uit (kat was al leeg). Maar een R1 van 2000 heeft geen mapping en ook geen kat. Alleen de EXUP-klep. Tenzij hij een uitlaat heeft gemonteerd van een andere motor. Dit zie ik ook niet in mijn glazenbol, maar acht de kans klein.
 
Laatst bewerkt:
het is nog de orginele uitlaat die eronder zit met inderdaad de nodige sensoren. en 2 kabels.

wat kan ik nu het beste doen, zover ik het even snel kan opmaken uit de reacties of een ander blok of een andere uitlaat systeen?

Wat voor sensoren heb jij in je uitlaat dan? Die twee kabels komen vanaf de servomotor en bedienen je EXUP klep.

En aangezien je vorig jaar ook al eens een blok aan gort gereden hebt; doe eens wat voorzichtiger met je zooi _O-
 
Laatst bewerkt:
inderdaad oogt geheel orgineel.
maar wat ik me wel afvraag: als je een ander uitlaat systeem hebt kun je alles weglaten, maar zolang ik deze orginele heb moet alles erop blijven. wat is dan het verschil los van dat er een kat inzit?
 
Laatst bewerkt:
he jim bedankt voor je semi nuttige bijdrage.

ik zou het niet vrage als ik het antwoord zelf had geweten.
ik had fotos gemaakt en gelabeld behalve daarvan. dus ik kon zo 1 2 3 niks vinden. maar ik ben eruit!

alles draait en doet dus ik ben tevreden! bedankt voor de hulp
 
Terug
Bovenaan Onderaan