Tuono Bastards Deel 21

Kan toch zijn dat je accu verrot is, heb mij laten adviseren toen voor een lithium accu en kreeg deze reactie terug van Carmo Electronics (die ook veel weten van Aprilia's):

Lithium accu’s zijn op zichzelf een prachtig product. Snel opladen, behouden heel lang hun lading en wegen praktisch niks. De keerzijde van dit alles, ze kunnen absoluut niet tegen overspanning en ook niet tegen een te lage spanning. Nu staat de RSV1000 er om bekent problemen te hebben met het laad circuit.

Zonder het laad circuit constant te controleren zou ik persoonlijk niet gaan voor een lithium accu.
 
Laatst bewerkt:
Bij een tuono twin sowieso geen overbodige luxe om het laadspanning probleem aan te pakken, bruine en witte stekker verwijderen (tweemaal bruin bij gen2) en evt extra kabels plaatsen. Geen gedoe meer.
 
Laatst bewerkt:
Flippie van de linkplates heeft gereageerd op mijn mailtje.

"SIX POSITIONS TO BUILT IN" is wat hij schreef.

Dus vandaag met goede moed maar eens de boel losgetrokken en alle zes de posities geprobeerd. -4, -6 -10 en wat er tussenin.

Ik denk dat ik ze zelf maar ga maken. Ik heb nu heel goed het idee hoe ze moeten. Alleen jammer dat er dan weer een halve dag naar de klote is.
 
Laatst bewerkt:
Hey mensen,

mijn eerste vraag hier in dit topic. Ik heb al redelijk wat threads gelezen over de wissel van het voortandwiel naar 15t bij een standaard Tuono V4 (2011). Eigenlijk voornamelijk positieve feedback. Iemand van jullie dit ook gedaan? En meningen? Zijn er ook nadelen (los van minder top - dat boeit me niet, of wellicht iets meer slijtage aan de ketting)?

Ben benieuwd.

Cheers, Jerd.
 
Hey mensen,

mijn eerste vraag hier in dit topic. Ik heb al redelijk wat threads gelezen over de wissel van het voortandwiel naar 15t bij een standaard Tuono V4 (2011). Eigenlijk voornamelijk positieve feedback. Iemand van jullie dit ook gedaan? En meningen? Zijn er ook nadelen (los van minder top - dat boeit me niet, of wellicht iets meer slijtage aan de ketting)?

Ben benieuwd.

Cheers, Jerd.


rij zelf met 15 42 helemaal top ook in de bergen
 
Tuono Gen 1 VS Gen 3 Tuono, hier was ik hem nog voor 😂😂
Mag in de OP.

200dwew.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedeavond,

Ik heb een vraag over het vervangen van de dempers van mijn volledig standaard tuono 2006.

Ik zou hier graag mivv suono dempers onder zetten maar kan ik dit zo uitwisselen of moet ik dan rekening houden met zaken als luchtinlaat mapping etc? Ik ben zelf helaas niet technisch onderbouwen dus vandaar dat in Het hier even vraag.

Verder heeft er iemand ervaring met de suono’s? Of misschien zelfs tweedehands te koop?

Mvg Dennis
 
Greetings all,

Ik heb de afgelopen pagina's doorgelezen en deze vraag niet terug gevonden maar kan me voorstellen dat het wel eens eerder gevraagd is. Ik ben aan het kijken voor een eerste generatie Tuono, deze vind ik erg mooi. Hoe zit het met de betrouwbaarheid, daar zit ik mee. Italiaanse motor van 14-15 jaar oud. Ik lees wat dingen over dat motorblok betrouwbaar is maar er zouden wat elektrische gremlins zijn? Wat is jullie ervaring, is dit iets om beducht voor te zijn bij een oudere Tuono? Of is het eigenlijk een betrouwbare motor, hoe vergelijkt het zich met Japanners of andere Italiaanse merken?

Vraag me verder af wat jullie de sterke en zwakke punten van de 1st Gen Tuono vinden.
 
Laatst bewerkt:
Greetings all,

Ik heb de afgelopen pagina's doorgelezen en deze vraag niet terug gevonden maar kan me voorstellen dat het wel eens eerder gevraagd is. Ik ben aan het kijken voor een eerste generatie Tuono, deze vind ik erg mooi. Hoe zit het met de betrouwbaarheid, daar zit ik mee. Italiaanse motor van 14-15 jaar oud. Ik lees wat dingen over dat motorblok betrouwbaar is maar er zouden wat elektrische gremlins zijn? Wat is jullie ervaring, is dit iets om beducht voor te zijn bij een oudere Tuono? Of is het eigenlijk een betrouwbare motor, hoe vergelijkt het zich met Japanners of andere Italiaanse merken?

Vraag me verder af wat jullie de sterke en zwakke punten van de 1st Gen Tuono vinden.

Sterkste punt: karakter
Zwakste punt: karakter :P

De startkoppeling kan een kwaal zijn, als de accu te zwak is en je blijft doorstarten.
Koplampglas kan gaan breken, is vooral cosmetisch.
Het startrelais kan wel eens haperen.
En de stekker vanuit de dynamo naar de regelaar kan doorbranden/corroderen.
 
Greetings all,

Ik heb de afgelopen pagina's doorgelezen en deze vraag niet terug gevonden maar kan me voorstellen dat het wel eens eerder gevraagd is. Ik ben aan het kijken voor een eerste generatie Tuono, deze vind ik erg mooi. Hoe zit het met de betrouwbaarheid, daar zit ik mee. Italiaanse motor van 14-15 jaar oud. Ik lees wat dingen over dat motorblok betrouwbaar is maar er zouden wat elektrische gremlins zijn? Wat is jullie ervaring, is dit iets om beducht voor te zijn bij een oudere Tuono? Of is het eigenlijk een betrouwbare motor, hoe vergelijkt het zich met Japanners of andere Italiaanse merken?

Vraag me verder af wat jullie de sterke en zwakke punten van de 1st Gen Tuono vinden.
Gekocht met 20.000km, nu bijna op 140.000km. Zonder noemenswaardig gezeik. Wel goed onderhouden, op tijd een frisse accu, 2 remlichtschakelaars, knipperlichtschakelaar, een paar modificaties en verder veel banden en benzine! 😜 Ik rijd ook circuitdagen en voor de rest allen maar funkilometers.
 
Greetings all,

Ik heb de afgelopen pagina's doorgelezen en deze vraag niet terug gevonden maar kan me voorstellen dat het wel eens eerder gevraagd is. Ik ben aan het kijken voor een eerste generatie Tuono, deze vind ik erg mooi. Hoe zit het met de betrouwbaarheid, daar zit ik mee. Italiaanse motor van 14-15 jaar oud. Ik lees wat dingen over dat motorblok betrouwbaar is maar er zouden wat elektrische gremlins zijn? Wat is jullie ervaring, is dit iets om beducht voor te zijn bij een oudere Tuono? Of is het eigenlijk een betrouwbare motor, hoe vergelijkt het zich met Japanners of andere Italiaanse merken?

Vraag me verder af wat jullie de sterke en zwakke punten van de 1st Gen Tuono vinden.

Het elektronische circuit is idd niet zn sterke punt, als je er op rijd vergeet je dat weer :P

Mijn gen 1 staat te koop, al zn zwakke punten zijn aangepakt dus als je intresse hebt stuur me ff een pb.
 
Heb een cbr standaard op mn gen 1 geplaatst en dat is eigenlijk wel ideaal, zeker met doorgestoken vorkpoten.

Heb nog een standaard korte en een verlengde jiffy liggen, iemand interesse?

Binnenkort met de airbox aan de slag :9
 
Gekocht met 20.000km, nu bijna op 140.000km. Zonder noemenswaardig gezeik. Wel goed onderhouden, op tijd een frisse accu, 2 remlichtschakelaars, knipperlichtschakelaar, een paar modificaties en verder veel banden en benzine! 😜 Ik rijd ook circuitdagen en voor de rest allen maar funkilometers.
:^

Belangrijkste is een goede accu, zolang dat in orde is, is het starten en rijden.
En inderdaad 1 remlicht schakelaar (voorzijde) nu.
 
Moet bij het overgaan van volledig standaard motor naar akra sp demperset de mapping naar 2 worden gezet?

En is het aan te raden een k&k filter erbij aan te schaffen of heeft dit weinig invloed?
 
:^

Belangrijkste is een goede accu, zolang dat in orde is, is het starten en rijden.
En inderdaad 1 remlicht schakelaar (voorzijde) nu.

Ben wel blij dit te horen. Ik hoopte te horen dat het een vrij probleemloze motor was, want sjonge jonge wat zijn ze mooi zeg.
 
Hey mensen,

mijn eerste vraag hier in dit topic. Ik heb al redelijk wat threads gelezen over de wissel van het voortandwiel naar 15t bij een standaard Tuono V4 (2011). Eigenlijk voornamelijk positieve feedback. Iemand van jullie dit ook gedaan? En meningen? Zijn er ook nadelen (los van minder top - dat boeit me niet, of wellicht iets meer slijtage aan de ketting)?

Ben benieuwd.

Cheers, Jerd.

Gewoon doen word die nog beter van. Top is dan nog dan nog steeds 266km/h en loopt die de begrenzer in.
Je dan meer uit de 1ste versnelling blijven!
 
Greetings all,

Ik heb de afgelopen pagina's doorgelezen en deze vraag niet terug gevonden maar kan me voorstellen dat het wel eens eerder gevraagd is. Ik ben aan het kijken voor een eerste generatie Tuono, deze vind ik erg mooi. Hoe zit het met de betrouwbaarheid, daar zit ik mee. Italiaanse motor van 14-15 jaar oud. Ik lees wat dingen over dat motorblok betrouwbaar is maar er zouden wat elektrische gremlins zijn? Wat is jullie ervaring, is dit iets om beducht voor te zijn bij een oudere Tuono? Of is het eigenlijk een betrouwbare motor, hoe vergelijkt het zich met Japanners of andere Italiaanse merken?

Vraag me verder af wat jullie de sterke en zwakke punten van de 1st Gen Tuono vinden.

Plus: Sturen als een malle voor een motor van die leeftijd, wel vering laten servicen als dat een lange tijd niet gedaan is.

Min: zijn al genoemd, maar pak je ze goed aan dan heb je nergens last van!
Ik leg mijn Tuono nooit aan de druppellader terwijl die in de winter toch 4 a 5 maanden stil staat!
 
Greetings all,

Ik heb de afgelopen pagina's doorgelezen en deze vraag niet terug gevonden maar kan me voorstellen dat het wel eens eerder gevraagd is. Ik ben aan het kijken voor een eerste generatie Tuono, deze vind ik erg mooi. Hoe zit het met de betrouwbaarheid, daar zit ik mee. Italiaanse motor van 14-15 jaar oud. Ik lees wat dingen over dat motorblok betrouwbaar is maar er zouden wat elektrische gremlins zijn? Wat is jullie ervaring, is dit iets om beducht voor te zijn bij een oudere Tuono? Of is het eigenlijk een betrouwbare motor, hoe vergelijkt het zich met Japanners of andere Italiaanse merken?

Vraag me verder af wat jullie de sterke en zwakke punten van de 1st Gen Tuono vinden.


Gen1 is gewoon een beer van een motor, betrouwbaarheid is al genoemd en het stuurt inderdaad geweldig en doet niet onder voor nieuwere motoren.
Het brute karakter en geluid van het blok werkt verslavend.

Brandstof verbruik is royaal, maar je koopt dit type motor niet om het zuinig aan te doen. :+
 
Gen1 is gewoon een beer van een motor, betrouwbaarheid is al genoemd en het stuurt inderdaad geweldig en doet niet onder voor nieuwere motoren.
Het brute karakter en geluid van het blok werkt verslavend.

Brandstof verbruik is royaal, maar je koopt dit type motor niet om het zuinig aan te doen. :+

Ja klopt dat koppel is echt nite normaal! En dan heb ik de Tuono 2gen en V4 gehad, maar 1 gen met full akra en gabro chip is echt even heel vet koppel, komt er af en toe lekker lomp in en dan verbaasd het me toch telkens weer.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal. Na jaren van afwezigheid, mbt posten, toch maar weer eens reageren😉.

Ooit besloten niet meer te posten maar door veel te lezen over de tuono, nu toch maar weer een reactie.
Ooit in een ver verleden het allereerste zx-6r topic gestart, waarna ik al snel een gen1 tuono aanschafte. Met de oer heb ik 7 fantastische motorjaren gehad. Ontzettend genoten van die dikke tweecilinder. Sinds vorig jaar de gelukkige eigenaar van een v4. Wederom een fantastische motor die ik nog veel te veel rijd als een tweecilinder. De gewenning duurt even zullen we maar zeggen😉.

Net als bij mijn oer, houd ik ervan om ook mij v4 te voorzien van een hoop ‘persoonlijke’ elementen: o.a. veel Carbon (wel in verhouding) andere velgen, kuipruit, remhendels, led knipperlichten, leo Vince demper (echt de mooiste op een v4😉) navi, stickers, rsv4 kont, (met carbon afdekkapje😉) etc etc etc..

Langs deze weg min introductie. Mijn intentie is het om nu weer wat actiever te gaan posten 👍🏻.

Groeten!


full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan