Tuono Bastards Deel 21

Hoe kan ik zien dan zien of alle modificaties uitgevoerd zijn? De motor waar ik na ga kijken, is onlangs ingevoerd uit Duitsland, er zijn wel boekjes van maar deze zijn maar ingevuld tot 2014 dacht ik.
De motor heeft 21000K gelopen, dus ik ga er dan vanuit dat de kleppen al wel gesteld zijn. Maar dat vraag ik nog even na natuurlijk.
De motor heeft nog de originele uitlaat er onder zitten, dus van een race map zal geen sprake zijn.

Het liefst wil ik natuurlijk wel voor een 2014 model gaan, maar dat laten de financiën helaas niet toe op dit moment :)

Volgens mijn kun je dat bij een Aprilia dealer laten nakijken!
Ik bracht de mijne toen voor de versnellingsbak problemen en om de kleppen te stellen en toen kwamen ze zelf allemaal met de modificatie die de motor nog niet gekregen had.
Koop je hem particulier in Duitsland? Dan even vragen hij de rekening heeft van het kleppenstellen, want de motor moet bij de 20dkm zijn eerste grote beurt hebben incl de kleppen controleren/stellen. Dus grote kans dat die beurt niet gedaan is! Als die niet gedaan is staat er een steeksleutel in het display, maar ook kun je die makkelijk wissen!
Wil niet vervelend zijn over je aankoop maar als er iets stuk gaat aan de V4 dan kan dat een hoop geld kosten.
Maar geloof me de rekening vergeet je heel snel als je op een van de beste naked rijdt van het moment met veruit het mooiste geluid :9~
 
Hoi allemaal!

Ik zal me ff voorstellen:
Ben Seye en woon/werk in Groningen. Ik heb een aantal weken geleden een Tuono V4 APRC uit '12 gekocht. Kom van een Yamaha naked bike en wilde na jaren wat anders.
Mijn hart ligt eigg bij een supersport, maar in Nederland vind ik dat moeilijk te rijmen met de snelheidscontroles. Het is daardoor niet echt relaxed rijden voor me.

Hehe dus dan als goed alternatief voor een andere sterke naked bike gekozen.

Maar wat een beest is de Tuono! Waar ik mn vorige Yamaha best clean vond qua krachtafgifte, is een Tuono veel meer beleving!

Wat ik me afvroeg: heeft iemand ervaring met dit bedrijf?: Designer Motorcycle Seat Covers and More

Ik vind de bike super, alleen het zitje kan beter! :P
Toevallig zit ik met hetzelfde probleem. Zit momenteel op vakantie in Calandsoog en liep toevallig eens binnen bij een zaak met de naam ' Robs accessoires' Die heeft ook ' Bagsterstore.nl ' onder zich.
Je kunt daar je zadel op bestelling in het gewenste design laten maken. Uiteraard ook in comfortuitvoering. Prijsindicatie was €225. Weet niet of je daar elk gewenst design voor krijgt...Wat er lag uitgestald zag er erg goed uit. Leuke zaak. Best de moeite waard om eens binnen te lopen als je in de buurt bent.
Er zijn vast wel mensen hier die hier al ervaring hebben opgedaan.
 
Volgens mijn kun je dat bij een Aprilia dealer laten nakijken!
Ik bracht de mijne toen voor de versnellingsbak problemen en om de kleppen te stellen en toen kwamen ze zelf allemaal met de modificatie die de motor nog niet gekregen had.
Koop je hem particulier in Duitsland? Dan even vragen hij de rekening heeft van het kleppenstellen, want de motor moet bij de 20dkm zijn eerste grote beurt hebben incl de kleppen controleren/stellen. Dus grote kans dat die beurt niet gedaan is! Als die niet gedaan is staat er een steeksleutel in het display, maar ook kun je die makkelijk wissen!
Wil niet vervelend zijn over je aankoop maar als er iets stuk gaat aan de V4 dan kan dat een hoop geld kosten.
Maar geloof me de rekening vergeet je heel snel als je op een van de beste naked rijdt van het moment met veruit het mooiste geluid :9~~

Hoi,

Volgende week haal ik mijn Tuono V4 2011 op. Zal dan ook een Fotootje posten. Deze Tuono heeft ook zijn 20k beurt gehad, alleen modificaties weet ik niet. Zoals ik lees kan je dat dus laten checken bij een dealer.
Als ze niet gedaan zijn, komt dat dan voor eigen rekening (en wat exact zijn de mods, oliedrukpomp en?)?

Cheers, J.
 
Was er hier nu iemand die zn akra's verkocht voor de oer tuono? Zo ja, pm mij even aub...
 
Laatst bewerkt:
Toevallig zit ik met hetzelfde probleem. Zit momenteel op vakantie in Calandsoog en liep toevallig eens binnen bij een zaak met de naam ' Robs accessoires' Die heeft ook ' Bagsterstore.nl ' onder zich.
Je kunt daar je zadel op bestelling in het gewenste design laten maken. Uiteraard ook in comfortuitvoering. Prijsindicatie was €225. Weet niet of je daar elk gewenst design voor krijgt...Wat er lag uitgestald zag er erg goed uit. Leuke zaak. Best de moeite waard om eens binnen te lopen als je in de buurt bent.
Er zijn vast wel mensen hier die hier al ervaring hebben opgedaan.

Ik zag ergens bij een review dat het zadel van de nieuwe generatie Tuono V4’s comfortabeler is en dat die 1 op 1 past op de Tuono’s van voor 2016. Dus als
Je die ergens cheap kan krijgen misschien het proberen waard.
 
Ik zag ergens bij een review dat het zadel van de nieuwe generatie Tuono V4’s comfortabeler is en dat die 1 op 1 past op de Tuono’s van voor 2016. Dus als
Je die ergens cheap kan krijgen misschien het proberen waard.


Ik ga dan toch liever voor een wat mooier design. Tis ook mogelijk om er een gel gedeelte in te plaatsen voor meer zitcomfort:
De combi van deze seats staat mooi:

Team Italia Suede Motorcycle Seat Covers for APRILIA TUONO 11-18

duoseat:
Baseline Motorcycle Seat Covers for APRILIA TUONO 11-18
 
Idd leuk design, maar met gel pad zal die wel een stuk duurder worden. En dan moet die nog uit de US komen. Dan geef ik mijn geld liever in euries uit ;-)
 
Hoi,

Volgende week haal ik mijn Tuono V4 2011 op. Zal dan ook een Fotootje posten. Deze Tuono heeft ook zijn 20k beurt gehad, alleen modificaties weet ik niet. Zoals ik lees kan je dat dus laten checken bij een dealer.
Als ze niet gedaan zijn, komt dat dan voor eigen rekening (en wat exact zijn de mods, oliedrukpomp en?)?



Cheers, J.

Ik zal is kijken of ik de rekening nog ergens heb liggen!

Maar volgens mijn was dat bij mijn toen.
T stuk KVS systeem, alu i.p.v. plastic.
Demand sensors, die houden temperaturen van de cilinder gelijk of in de gaten!
Andere mapping
Nokkas ketting had speling dus werd die vervangen onder garantie.
En nog wat dingen.

Maar de olie pomp is mijn niet bekent? Was dat niet voor de RSV4?
 
Ik zal is kijken of ik de rekening nog ergens heb liggen!

Maar volgens mijn was dat bij mijn toen.
T stuk KVS systeem, alu i.p.v. plastic.
Demand sensors, die houden temperaturen van de cilinder gelijk of in de gaten!
Andere mapping
Nokkas ketting had speling dus werd die vervangen onder garantie.
En nog wat dingen.

Maar de olie pomp is mijn niet bekent? Was dat niet voor de RSV4?

Hey thanks, interessant. Maar waren dit dan de 'recall-mods' inderdaad? Hm ja dat van de oliepomp ken ik van de RSV4 ja. Weet dus niet of dit ook voor de Tuono V4 geldt.

Cheers.
 
HELP!!!

Nadat ik vorige maand via dit mooie forum een andere Eprom voor m'n '03 Tuono heb gekocht stond ik afgelopen week bij Roke om af te stellen zodat ik dit weekend lekker kan knallen in de Eifel. Bij Roke kwam ik er tot m'n verbazing achter dat de Eprom mijn trim pots niet activeerde, helaas pindakaas. De waardes weken zo enorm af (achter 1% en voor 9%) dat de man bij Roke mij vertelde dat ik gerust mijn oude RP58 erin kan doen.

Net terug van werk, denk ik even snel de chips om te wisselen. Maak de boel open, wiebel een beetje en plop ding komt eruit. Schrik me dood, zie dat er twee pinnetjes van het descramble board afgebroken zijn. Kon mezelf wel voor m'n kop knallen... Ik nog geprobeerd om de RP58 erin te prikken zonder descramble board, helaas zonder resultaat..

Heeft iemand van hier misschien een descrambleboard liggen of eventueel een chip die direct op de ECU geprikt kan worden? Mijn dank zou abormaal groot zijn, ik wil dit weekend knallen in de Eifel!
 
Oke, alles zit weer. In de schrik durfde ik de eprom niet goed aan te drukken... NA het eten even opnieuw gekeken en kwam erachter dat de rp58 er verder in kan dan ik probeerde. :$

Resultaat: een draaiende Tuono! Net nog een asociaal snel testrondje gemaakt en het voelde heerlijk. Eifel here i come! *O* :]
 
ik heb er een op mijn tuono 03 , je moet zoeken naar de standaard sw motech quick lock ring en niet de evo
 
Past waarschijnlijk niet, nieuwere tuono heeft geen boutjes in de tankring! Bouwt de hele ring als jet ware om, heb hem zelf erop.
 
ik heb er een op mijn tuono 03 , je moet zoeken naar de standaard sw motech quick lock ring en niet de evo

Passen die standaard ringen dan ook op een EVO tas? Wat is het verschil eigenlijk?

edit: Heb het antwoord denk ik gevonden;

The ION tankbags are only supplied with the 1st generation QUICK-LOCK system.
Retrofit to the QUICK-LOCK EVO system is possible by purchasing a QUICK-LOCK EVO topring (TRT.00.640.10200/B) and if necessary a bike-specific EVO bottom ring.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan