Fabrieksinstelling vering Suzuki GSXR 750 uit 2001

Errewin

Rookie
25 mei 2018
11
1
Hallo Allemaal!

Sinds een jaar rij ik op een Suzuki GSXR 750 uit 2001. Het rijden hierop viel mij tegen ten opzichte van mijn GSXR uit 1996. Nu bleek dat de vering helemaal dicht gedraaid was en dus op zijn hardst was afgesteld.
Nu ben ik hiermee aan het rommelen geweest en het is verbeterd. Maar als iemand weet hoe de fabrieksinstelling zijn, kan ik vandaar uit verder. Ik hoor het graag van jullie! Alvast bedankt!
Groetjes,
Erwin
 
Maar moet je nog steeds vanuit een basis afstelling verder werken.


Maar staat in manual en als je die niet hebt even downloaden.
Nee hoor.
Op de meeste japanse motorfietsen zijn de standaard instellingen volledig verkeerd voor mij.
Zoals RR zei:
Begin met de correcte sag nummers 30-40 vooraan 25-35 achteraan. ( Hoe sportiever je rijdt, hoe lager je mag gaan, altijd op letten dat je nog negatieve veerweg overhoudt, +-10mm)
Hydraulisch begin je in het midden van de instellingen en ga je 1 instelling per keer aanpassen.
Alle veranderingen opschrijven zodat je kan teruggaan naar een goede setting.
Het is goed mogelijk dat je de veren zal moeten aanpassen aan je gewicht.
 
Nee hoor.
Op de meeste japanse motorfietsen zijn de standaard instellingen volledig verkeerd voor mij.
Zoals RR zei:
Begin met de correcte sag nummers 30-40 vooraan 25-35 achteraan. ( Hoe sportiever je rijdt, hoe lager je mag gaan, altijd op letten dat je nog negatieve veerweg overhoudt, +-10mm)
Hydraulisch begin je in het midden van de instellingen en ga je 1 instelling per keer aanpassen.
Alle veranderingen opschrijven zodat je kan teruggaan naar een goede setting.
Het is goed mogelijk dat je de veren zal moeten aanpassen aan je gewicht.

Ja hoor.

Ik zeg ook niet dat de standaard instellingen goed zijn, maar wel van waaruit je het beste kan beginnen.
 
Bedankt voor jullie reacties! :}
Super dat ik nu een handleiding heb! :t
Ik ga het proberen vanaf de fabrieksinstelling, maar een beurt kan natuurlijk nooit kwaad. Ik heb weer wat te doen vandaag *D
 
Ik ben met mij GSXR600 K2 langs Hyperpro gereden en daar hebben ze me super goed geholpen met de afstelling en advies. Misschien interessant voor jou om langs Hyperpro of een soortgelijk bedrijf te gaan. Je wordt er nooit dommer van.
 
Bedankt voor jullie reacties! :}
Super dat ik nu een handleiding heb! :t
Ik ga het proberen vanaf de fabrieksinstelling, maar een beurt kan natuurlijk nooit kwaad. Ik heb weer wat te doen vandaag *D


Nieuwe verse voorvork olie doet ook wonderen :t

De mijne zat 12 circuitdagen erin en zag er al uit als zwarte pulp.

Mogelijk dat jou olie er al 14 jaar erin zit , hoe vies die nu is > |( :r })
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties! :}
Super dat ik nu een handleiding heb! :t
Ik ga het proberen vanaf de fabrieksinstelling, maar een beurt kan natuurlijk nooit kwaad. Ik heb weer wat te doen vandaag *D

Twee beurten snel achter elkaar doen waarschijnlijk meer kwaad dan goed. Maar grote kans dat de voorvork en schokbreker van jouw motor nooit meer zijn onderhouden sinds hij de fabriek is uitgerold. Voorvorkolie verversen is een klusje wat niet heel moeilijk is om zelf te doen.
 
blijft het feit dat je beter kan vertrekken van de fabriekinstellingen, zeker kwa demping. je zal sneller bij een goede afstelling komen dan te vertrekken vanaf "alles dicht".
Daarom dat ik voorstel om in het midden te beginnen.
Sowieso is het niet goed om in de buurt van maximaal gesloten of open te zitten
Dat betekent dat er de verkeerde olie in zit.
 
Hallo Allemaal!

Sinds een jaar rij ik op een Suzuki GSXR 750 uit 2001. Het rijden hierop viel mij tegen ten opzichte van mijn GSXR uit 1996. Nu bleek dat de vering helemaal dicht gedraaid was en dus op zijn hardst was afgesteld.
Nu ben ik hiermee aan het rommelen geweest en het is verbeterd. Maar als iemand weet hoe de fabrieksinstelling zijn, kan ik vandaar uit verder. Ik hoor het graag van jullie! Alvast bedankt!
Groetjes,
Erwin
wat heb je aan de fabrieksinstellingen. weet je of de olie en veer nog het zelfde zijn. en hoe oud is die olie en hoe versleten de cartridge. en ben jij even zwaar als de instellen van de fabriek. gewoon doorgaan met afstellen zodat hij je zo goed mogelijk bevalt of een overhaul geven en dan weer van voren af aan beginnen.
 
Even een update:
De vering moet volgens de fabrieksinstelling op streepje 4 staan, maar bleek volledig dicht gedraaid te zijn. Dit aanpassen maakte al een groot verschil. Hierdoor weet ik dat er al een hele tijd niet naar de vering omgekeken is. Reviseren lijkt mij daarom de beste optie, dus dat is de volgende stap :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan