Wie heeft ervaringen met Roemenië?

Sammie heeft duidelijk negatieve ervaringen met Roemenië. Vulpis duidelijk niet. Mooi dat jullie die ervaringen delen. Dat was ook de vraag. Maar dat welles nietes gedoe daar heeft niemand wat aan. *D
 
Ik ben er meerdere malen geweest tussen 2005 en 2011. Ik vind het een prachtig land met interessante mensen, bezienswaardigheden en het eten en drinken was er best te pruimen. Ze maken ook prima wijn. Als je een beetje Frans/Italiaans begrijpt kun je van het Roemeens ook nog wel wat maken. Veel meer als bijvoorbeeld Pools of Russisch.

Nee, het is nog geen West-Europa en je moet soms anticiperen op dronken mensen, dieren op de weg en ander vreemd rijgedrag. Als je daar niet mee om kunt gaan moet je er niet naartoe gaan. Maar dan moet je ook niet naar Italië gaan. In Rome worden ieder uur toeristen beroofd en de Italianen rijden ook net effe iets anders als wij.

Het feit dat je in Roemenië geïnteresseerd bent is al positief. Ik denk dat je daar een stuk meer avontuur en nieuwe indrukken krijgt als in Frankrijk. Ik ga er zeker nog een keer naartoe. Heb al een paar jaar een rondje Roemenië, Moldavië, Ukraine in gedachten.

10 dagen is alleen wel erg kort. Het is ruim 1500km naar de grens en Roemenië zelf is ook vrij groot.
 
was er vorig jaar en ,daarvoor diverse keren ,ga over 3 weken weer,ben het geheel met UTP eens.
Utp dat rondje waar jij het over hebt roe, mol en oekraine ,doen, heb dat 8 jaar geleden ,gedaan de moeite waard.
 
Ben er nu voor de 3e keer.
Mij valt alles wel mee.

Tankstations overal.
Moderne stations met dure koffie en snacks, maar ... Schoon en Vriendelijk. (personeel is nog goedkoop)

Minor dingetjes...
vandaag wat moeite om Bucharest uit te komen. Vastgezeten, en verkeerd gereden (klote bewegwijzering..).

Idem vanmiddag om in Sibiu om afspraakpunt in "Altstadt" te vinden (zonder gps, dont ask..). Hopeloos gezoek.. (want "duitse" binnenstad met eenrichtingsverkeer, voetgangerszone, nogal vierkant-duitse bevolking, en zelfs van die klote verhoogde-middenbermpjes - vast een teken van "beschaving"... Leek soms Middelburg wel..

Maar verder: Bucharest is net Roma qua verkeer.. Ik kom er liever met motor dan met koekblik.

Wegkwaliteit varieert.. een allroad is handiger dan een wegmotor, maar mijn F-je-GT gaat ook wel.
Wegkwaliteit is gemiddeld merkbaar beter dan 4yr geleden (voorlopige conclusie...)

Oppassen op platteland: soms hele mooie wegen (nieuw..) maar om de bocht kan een paard+wagen sjokken.

Ook gehad: zeer brede tweebaans.. kunnen makkelijk 2 vrachtwaggels en 2 koekblikken naast elkaar, en dat doet men dan soms ook..

Tank vullen: zelf doen, de vriendelijke assistent gooit er veel minder in, en dan sta je eerder op reserve.. zucht.

Maar al met al: Valt best mee. Gewoon gaan...
 
Laatst bewerkt:
Alles en het belangrijkste in een notedop; Het verkeer is er idioot;
Mijn advies; ga er niet heen op de motor.

mwha ja..
ikke liever motor..
op de motor zie ik meer, en kan ik beter doorrijden dat met een koekblik...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan