Vraag verlagen motor

Beliindaaaa01

Rookie
29 mei 2018
5
0
Schiedam
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort gaan beginnen met motorlessen. Nou ben ik helaas klein van postuur.. 1,53.

Nou weet ik dat er motorlaarzen zijn met 6cm zool.. daarnaast kan de motor die ik wil (Kawasaki z650) nog een deel verlaagd worden door middel van de veer te veranderen.

Zijn er nog andere opties om de motor te kunnen verlagen? Ik heb mij namelijk laten vertellen dat het veranderen van de vering niet altijd degelijk is voor de motor.

Bedankt alvast!
 
Verlagen gaat door 2 methoden, aanpassen van de vering, of het zadel.

met 1.53 ga je met het zadel echt niet genoeg redden.
Ideaal> nee, heb je keuze...> nee ;)

Overigens rijdt een goed verlaagde motor prima, zeker omdat kleine mensen ook vaak niet de zwaarste zijn is de vering met de beperkte verweg nog prima af te stellen.

Niet vergeten ook je standaard in te korten, anders valt hij misschien om.
 
Laatst bewerkt:
https://www.ebay.com/itm/MIZU-lower...2017-Ninja-650-from-17-/122630053837#shpCntId

Bij sommige motoren kun je ook de driehoeken bij de schokbreker vervangen, hier wordt de motor ook zo'n 4 cm lager van.
Voorvorkpoten zul je meestal ook door moeten steken om de rijeigenschappen weer goed te krijgen.

En in sommige gevallen de zijstandaard in moeten korten anders blijft de motor
niet goed staan.

Of anders toch maar zoiets }) ;)
maxresdefault.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel! Van de standaard wist ik niet.. goed dat dat gezegd wordt anders had ik inderdaad die fout gemaakt. De voorvork ga ik eens aankaarten bij de zaak.

En bedankt he voor het leuke plaatje maar dat gaat m niet worden ahahaha 😂
 
De zx6r van mijn vrouw is ook verlaagd doormiddel van link aan de achterkant en het doorsteken van de vorkpoten en rijdt nog superstrak. Ze is dan wel 1.63, dus dat zal voor jou nog steeds wat te hoog zijn.

Ik kan er met 1.88 ook prima mee overweg, al voelt het voor mij als een minibike met beide voeten op de grond.
 
Je moet inderdaad de dog-bone of driehoek van het link-systeem veranderen (en zeker geen andere/ korte veer nemen).
De set die Simon al heeft genoemd verlaagd hem met 30mm.
https://www.mdi-online.nl/verlaging-set-30mm-kawasaki-z650-ninja-650-17.html

Waarom zeker geen andere veer nemen? Ja het is duurder, maar als je bijvoorbeeld de set van hyperpro neemt met een andere veer voor & achter, heb je in mijn ogen gewoon echt een goede setup.

Dus kun je onderbouwen waarom je zegt dat je dit niet moet doen?


@ TS een Z750 is in de basis net iets hoger volgens mij.

handig linkje: Motorcycle Specifications hier staat de seat hight vaak vermeld.
Naast de seat hight is de breedte / zitpostie ook van belang, het kan zomaar zijn dat je bij een motor die op papier 2cm hoger is, toch makkelijker met je voeten bij de grond kan omdat hij wat smaller is.
 
Je moet inderdaad de dog-bone of driehoek van het link-systeem veranderen (en zeker geen andere/ korte veer nemen).
De set die Simon al heeft genoemd verlaagd hem met 30mm.
Verlaging set (30mm) Kawasaki Z650/ Ninja 650 '17- I bij www.mdi-online.nl
De set was maar een voorbeeld, geen idee of die op haar motor past. (bouwjaar)

Een kortere veer zou eventueel ook een goede optie kunnen zijn, misschien zelfs icm met lagere driehoeken, ik heb zelf erg goede ervaringen met Hyperpro Werkendam, die kunnen je zeker adviseren wat het verstandigste is.
(mijn motor werd helaas wat hoger na monteren van Hyperpro met standaard rijhoogte, blijkbaar waren de originele Honda veren al wat verslapt in de jaren.)

Mijn zadel is trouwens ook iets versmald/verlaagd, kan nu in ieder geval mijn voet plat op de grond zetten
 
Fijn dat jullie allemaal zo met mij mee willen denken! Hyperpro had ik inderdaad al eens van gehoord. Zij gaven een lijst met motoren en daar stond dat ze z650 25mm verlaagd kan worden, de z750 al 35mm maar als deze hoger is komt het uiteindelijk op hetzelfde neer.

Ik ga zaterdag naar de motorzaak om te kijken wat de optie is met verlagen en motorlaarzen met ophoging. Zij hebben namelijk iemand lopen die 1,58 is en zij geeft aan makkelijk op dr z650 te passen!
 
Naast de seat hight is de breedte / zitpostie ook van belang, het kan zomaar zijn dat je bij een motor die op papier 2cm hoger is, toch makkelijker met je voeten bij de grond kan omdat hij wat smaller is.
:^ de vorm van het zadel speelt inderdaad een belangrijke rol.

En om te beginnen is een wat lichtere (in kg) motor fijn, dan kun je 'm ook goed in balans houden met van beide voeten alleen de tenen aan de grond of één voet plat. Beide voeten plat op de grond kunnen is naar mijn idee nergens voor nodig. Als je eenmaal ervaring hebt schuif je ook bij een hogere motor wat opzij in het zadel om (met de tenen van) één voet aan de grond de zaak in evenwicht te houden.
 
Ook niet onbelangrijk is de verhouding van je lichaamsbouw. Je kunt relatief lange benen hebben bij een geringe lichaamslengte en dat is dan weer een voordeel met motorrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan